Thomas Schäfer provedl Škodu náročným obdobím covidu se všemi souvisejícími patáliemi. Jeho prvním úkolem v Mladé Boleslavi bylo představení elektrické Škody Enyaq světu. V čele české značky se projevil jako charismatický vůdce. Brzy ho tedy povolali do Wolfsburgu, kde od loňského července vede značku Volkswagen. Byl jmenován též předsedou dozorčí rady Škody Auto a je též členem představenstva celého koncernu VW. V gesci má takzvané objemové značky skupiny – kromě Volkswagenu také Škodu a Seat s Cuprou.
Aktuálně prochází koncern složitým obdobím.
Ano, opravdu. Děje se spousta věcí najednou. Za normálních okolností máme naplánovaný každý rok, fixní plán na pět let dopředu a výhled na dekádu. A teď? Musíme počítat se vším, volatilita se zdá být novým normálem. Zároveň se společnost mění rychlým tempem: Stále pracujeme se spalovacími motory, pak s elektromobily, plus továrny na baterie, hledáme suroviny, software…