Displeje nestačí
Vedle rozšiřování plochy displejů a čím dál chytřejších palubních systémů nás čeká i další digitalizace „kokpitu“ moderních automobilů. Samsung už například po několik let na CESu ukazuje svůj koncept „Digital Cockpit“, který každým rokem vylepšuje o nové a nové možnosti a schopnosti.
Samsung v rámci konceptu počítá s tím, že by se palubní deska a další vybavení vozu výrazně přizpůsobovaly aktuálnímu způsobu využití daného vozidla. Například palubní deska by vlastně mohla být jedna obří širokoúhlá televize, která by ale v režimu běžného řízení řidičem byla částečně schována za vcelku konvenčně vypadající přístrojovou deskou a středovou konzolou s menšími displeji. V autonomním režimu nebo třeba při stání by ovšem televize s úhlopříčkou 49 palců mohla ze svého úkrytu vyjet a stát se dominantou interiéru.
Podle Samsungu by se z budoucích automobilů také díky 5G připojení mohly stát kanceláře na kolech. Firma také ukázala řešení, které sleduje aktuální zdravotní stav pasažérů a umí rozpoznat třeba úroveň stresu, kterému jsou vystaveni, a tomu přizpůsobit náladu v interiéru. Displeje vně vozu by zase mohly komunikovat s okolím.
Svou představu o fungování interiérů budoucnosti prezentovaly v rámci veletrhu samozřejmě i další firmy, jako například Bosch, Pioneer a další. Rozmáhající se oblastí jsou nové head-up displeje s rozšířenou realitou, které jsou schopné zobrazovat informace a instrukce přímo v obraze tak, že grafika přesně v zorném poli řidiče vykresluje to, oč jde. Takový head-up displej ukázal například Panasonic, v zásadě ale nejde o dramatickou novinku, podobné řešení má například nový Mercedes třídy S nebo třeba elektrická Škoda Enyaq.