Honda CMX1100 Rebel jako drsňák, co neumí řadit
Konečně po dlouhé době nový velkoobjemový Japonec v kategorii chopper/cruiser, kterou asijské značky před řadou let téměř opustily. Honda využila jedenáctistovkový řadový dvouválec 1084 ccm z populárního modelu Africa Twin a pro 2021 představila Hondu CMX 1100 Rebel. Ta si vypůjčila název i základní tvar od své menší sestry, Hondy CMX 500 Rebel.
Motor z cestovního endura dostal větší setrvačník pro klidnější chod a je naladěn na výkon 87 koní a zátah 98 Nm. K tomu všechny moderní funkce dnešních motocyklů, jako je elektronický plyn s nastavitelnými režimy reakce plynu Standard, Sport a Rain, kontrola trakce a ABS, už ve standardní výbavě je tempomat.
Jedenáctistovkový Rebel má v rukávu hned dva trumfy, které mu můžou pořádně vylepšit postavení v konkurenčním boji. Prvním je skvělá hodnota provozní hmotnosti na úrovni pouhých 223 kilogramů. To je v této kategorii neslýchaně lehká hmotnost, obdobné konkurenční stroje začínají o 50 kilogramů výše.
Dalším esem je verze s dvouspojkovým automatem DCT, který se výborně prodává i v již zmíněném cestovním enduru Africa Twin a v kategorii cruiserů o něj bude pravděpodobně ještě větší zájem.
Automat sice znamená nárůst hmotnosti o 10 kilogramů, ale i s ním půjde o nejlehčí velký cruiser na trhu. Honda tímto strojem může zaútočit hlavně na slábnoucí pozici dvanáctistovek Harley-Davidson, které se příští rok vůbec nedostanou na evropské trhy.