Yamaha Tracer 9 Jako MT-09 v cestovním kabátě
Když Yamaha oznámila novou verzi naháče MT-09 a překvapila svět divokým futuristickým designem, bylo jasné, že na sebe nenechá dlouho čekat také nová verze jejího cestovního klonu Tracer. Devítistovkový tříválec se dá pouhým přeprogramováním elektroniky vstřikování nastavit i na cestovnější charakter.
Mimo jiné i díky příznivé ceně se oba modely v minulosti pohybovaly na čelních místech prodejních žebříčků. Nový Tracer 9 logicky převzal nový tříválec MT-09 s větším objemem 889 kubíků a mírným nárůstem výkonu až na 119 koní při deseti tisících otáčkách. K tomu výrobce slibuje nižší spotřebu paliva, údajně až 9 procent. Pro silnější motor byl zesílený i rám a brzdy.
S novou technikou došlo k pořádné změně designu v moderním až futuristickém stylu. Celkový výraz motocyklu zajímavě využívá boční obrysová světla, ovšem hlavní světlomet a dálkové světlo s technologií LED jsou ukryté v kapotáži. Obrysová světla dokážou v zatáčkách přisvěcovat vnitřek oblouku. Podobně odvážný je i nový přístrojový panel složený ze dvou 3,5“ barevných TFT displejů. Pravá část obsahuje hlavní jízdní funkce, levá pak hlavně nastavení elektroniky.
A té má Tracer 9 požehnaně, dostal nejnovější náklonové ABS, kontrolu trakce, dokonce i systém antiwheelie LIF, který brání zvedání předního kola při rozjezdech. K tomu samozřejmě různé režimy reakce na plynovou rukojeť a také tempomat. Elektronicky nastavitelné je i odpružení, s jedním sportovně laděným režimem a druhým „houpavějším“ pro pohodlnější jízdu a horší asfalt.
Až na jaře se dozvíme prodejní cenu, která bude značně rozhodovat o úspěchu nového Traceru 9 na trhu.