Ducati Monster Dokonalý, ale jen málo Monster
Řada naháčů Monster od Ducati už od roku 1993 představovala italskou ikonu a výrobce se dlouho odhodlával, než se odvážil zasáhnout do jeho klasické konstrukce s příhradovým trubkovým rámem. Až letos Ducati přichází s novým modelem Monster s motorem 950 cm³, který opouští příhradový rám i klasické kulaté přední světlo.
Celý nový Monster najednou jako by zahodil své charakteristické rysy a na první pohled už ho tak zřetelně nerozeznáte od ostatních japonských a italských naháčů. Nový Monster je designově povedený, má úžasné parametry a bezpochyby to bude perfektní naháč s dostatečnou dávkou italského elánu, jen už to prostě není tak úplně Monster.
Aby tak radikální proměnu značka Ducati u svých fanoušků ustála, musela nabídnout stejně radikální vylepšení všech vlastností a charakteru nového stroje. A to se jí podle všeho povedlo. Nový hliníkový rám i zavěšení zadního kola spolu s dalšími inovacemi vedly ke snížení hmotnosti o celých 18 kilogramů oproti předchozí verzi. Monster s plnou čtrnáctilitrovou nádrží má pouhých 188 kilo, tolik před pár lety měly pětistovky!
Monster navíc výrazně posílil, využil osvědčený dvouválec Testastretta 11° se zdvihovým objemem 937 cm³ z modelů Hypermotard 950 nebo Multistrady 950. Ten sice nenabízí žádný závratný výkon, v Monsteru je naladěný na 111 k/ 9250 otáček, u naháčů se ale klade důraz na zátah, ten se zvýšil na 86 Nm.
Aby značka ještě více uchlácholila milovníky Monsterů, dostala novinka již ve standardním provedení obousměrné rychlořazení, osmistupňovou kontrolu trakce a dokonce i asistenta pro ostré starty Launch Control.