Kawasaki Ninja ZX-10R Klasika v novém převleku
Vítězný suberbike v seriálu WSBK po dlouhých deseti letech doprovodil technické inovace i důkladnou plastickou operací. Nová přední část kapotáží se teď inspiruje modelem H2, jediným přeplňovaným strojem ve sféře motocyklů. Oblast kolem LED světel vypadá hodně divoce a integrovala do sebe i přítlačné plochy. Výrobce slibuje, že nové řešení má o 7 procent menší odpor vzduchu a o 17 procent větší přítlak na přední kolo.
A to je u superbiků hodně sledovaná vlastnost, protože už dávno mají natolik „překoňované“ motory, že je hlavním problémem tento výkon přenést na asfalt.
Proto Ninja ZX-10R již několik let využívá šestiosou elektroniku, která reguluje kontrolu trakce a wheelie control, launch control a brzdovou soustavu s náklonovým ABS. Obousměrné rychlořazení je v této třídě samozřejmostí, z minulého modelu je převzatý i elektronický tlumič řízení.
Podvozek a motor jsou natolik povedené, že dostaly jen minimální změny. Ostatně u stroje, který už několik let kraluje seriálu WSBK, by bylo nesmyslné riskovat nějaké převratné změny. Prodloužil se rozvor z 1 440 na 1 450 mm a motocykl by tak měl být stabilnější i na velmi rychlých okruzích.
Motor dostal mírné úpravy na výfukovém systému, aby plnil normu Euro 5, výkon by měl zůstat na stejných hodnotách, tedy až 213 koní s náporovým sáním. Vyrábět se bude také v ryze jednomístné závodní verzi RR, právě pro WSBK, takových motocyklů vznikne pouhých 500 kusů. Lišit se budou lehčími kovanými koly Marchesini a jinak nastaveným odpružením.