Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ducati Streetfigher se čtyřválcem je nový král naháčů

Nový Streetfighter byl jednou z nejočekávanějších novinek letošní sezóny. Stroj představila Ducati před rokem, my ho protáhli po závodním okruhu v Mostě.
Ducati Streetfighter V4S

Ducati Streetfighter V4S | foto: Honza Altner

Od začátku bylo jasné, že půjde o prémiový a nekompromisní stroj s ultimátními parametry.

Italský design dolaďují promyšlené detaily. Letmo uložené zadní kolo je sexy, tradičně rudá barva sluší každé Ducati a V4S není výjimkou. Vše je podtrženo použitím vybraných materiálů a výborným dílenským zpracováním.

Konstrukce motocyklu není vlastně tak úplně nová. Vychází z o rok staršího okruhového speciálu Panigale V4, a to je dobrá zpráva. Motor není zasazen v rámu, ale je nosným prvkem, ke kterému je z jedné strany uchycena zadní kyvná vidlice a z té druhé je napojen hlavní rám a podsedlový rám. Konstruktéři z Boloni nesebrali vé čtyřce jen kapoty, ale stroj přepracovali pro civilní použití. 

Změnil se průběh a výkon motoru. Zůstala sice přítlačná křidélka, která nejsou jen designovou lahůdkou, ale v rychlosti 270 km/h generují i přes své malé rozměry přítlak 28 kg. Změnilo se posazení jezdce, které je logicky vzpřímenější, a tím pádem jsou použita vyšší a širší řídítka. Pozice jezdce je mnohem pohodlnější, než jsem očekával, a především sedlo budí pocit komfortu a nechává zapomenout na brutální bestii, která se ve stroji ukrývá.

Ale rychle si na ni zase vzpomenete při pohledu na kapalinou chlazený motor o objemu 1103 ccm. Ten přináší poměrně zásadní revoluci. Po nadvládě dvouválců se totiž Ducati přiklání zpět ke čtyřválcům. Jenže ne k jen tak ledajakým. Konstrukčně se jedná o čtyřválec s válci do „V“ svírajícími úhel 90 stupňů. 

Letmo uložené zadní kolo a rudá barva V4S sluší

Díky použité konstrukci je motor velice kompaktní, a i vzhledem k použitým materiálům (hliník a hořčík) velice lehký – má 65 kg. O motoru a jeho konstrukci by se dalo psát dlouho, ale jako zásadní zmíníme krátkou klikovou hřídel, která se točí proti směru jízdy. Tím byl snížen gyroskopický efekt a mělo by se při akceleraci omezit stavění motocyklu na zadní. V závodních speciálech MotoGP věc celkem běžná, ale v produkční sféře docela novinka.

Standardní výfuk může být už z výroby nahrazen systémem od Akrapoviče, který...

Výkon se sice oproti Panigale lehce snížil, avšak mezi naháči je 208 koní při 12 750 ot/min stále z říše snů, a i krouťák 123 Nm je u čtyřválce ohromující. Pokud je vám to ještě málo, můžete si stroj přímo z výroby nakonfigurovat s výfukem Akrapovič, se kterým zvednete výkon na těžko uvěřitelných 220 koní a točivý moment na 130 Nm!

Stále důležitější je v současných motocyklech elektronika. Dávno pryč je doba, kdy jste si vybrali ze tří jízdních režimů. Dnešní stroje nabízí obrovské množství nastavení a troufám si napsat, že během několika hodin testování se ani nedá všechno vyzkoušet. Nicméně jízdní režimy jsou tu dál a jsou pro základní setup nejjednodušším vodítkem, od kterého se odrazíte.

Základní režim Street nabízí plný výkon, ale hladší reakci na plyn, a bezpečnostní systémy pracují na plno. Režim Sport už má ostřejší reakci plynu a asistenční systémy dovolí i lehčí smyk. Nejostřejší režim Race vám dovolí skoro vše a hlídá opravdu jen ty nejkrizovější momenty.

Pokud se chcete pustit do podrobnějšího nastavování asistentů, možností nastavení je široké spektrum. Náklonové ABS, kontrola trakce, Slide Control, Wheelie Control, Power Launch, rychlořazení DQS, motorová brzda a u verze V4S i elektronický podvozek.

Barevný displej má jemné rozlišení a je dobře čitelný i na slunci.

Data ze všech senzorů vyhodnocuje šestiosá inerciální jednotka shromažďující informace o stroji. To vše se nastavuje prostřednictvím barevného displeje a ovládáním na levé části řídítek. Displej má jemnou grafiku a je dobře čitelný i na slunci. Inženýři v posledních letech zapracovali také na ovládání, které je i přes svou složitost intuitivní a snaží se pomáhat s nastavením názornou grafikou.

Testovaná verze V4S je osazena elektronickým semiaktivním odpružením Öhlins Smart EC 2.0, jehož tuhost si můžete nastavit v menu motocyklu, ale kromě toho neustále reaguje na vozovku a přizpůsobuje chování stroje aktuálním potřebám. Jak se sluší na prémiový motocykl, použity jsou brzdy Brembo. Na předním kole 2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny a 245 mm kotouč, na zadním kole 2 pístkový třmen.

Lukáš Pešek je jedním z mála, kteří dokážou využít potenciál tohoto stroje

Poprvé jsem se se strojem seznámil přímo na závodní trati v Mostě. Spolu s námi testoval stroj i Lukáš Pešek, který sice ukončil závodní kariéru, ale právě ve spojení s Ducati a Besipem se věnujeme motocyklům a předává začátečníkům i pokročilým jezdcům své zkušenosti. Deštivé počasí mi sice nedovolilo hned od prvních kol otestovat stroj tak, jak bych si přál, ale i tak mě Streetfighter svým výkonem okamžitě ohromil.

Vzhledem k přítomným elektronickým asistentům nastaveným v režimu Sport jsem si nebral s ovládáním plynu žádné servítky. Zrychlení je opojné. Po výjezdu z boxů dávám za jedna, za dvě, a než stačím dát před zatáčkou za tři, mám na tachometru už přes 170 km/h! A to vše je podtrženo fantastickým zvukem.

V posledním době slýchám od zástupců různých značek, že zvuk je mdlý, protože tu máme emisní a hlukové normy… Ale v Ducati se s tím očividně popasovat dovedou. Kromě motoru a akcelerace mě překvapuje komfort, který nebývá u sportovních naháčů pravidlem – spíše naopak.

Starší generaci Streetfighteru jsem miloval, ale měl jsem z ní pocit, že sportovní motorka nesmí být pohodlná a jízdu na ní si musí člověk zasloužit a odtrpět. Stretfighter V4S tento mýtus zásadně vyvrací. Dokonce i s tvrdším nastavením podvozku mi pohodlí nechybělo, naopak jsem ho dostával víc, než jsem čekal.

Stroj vychází z Panigale V4

Přestože je Streetfighter naháč, aerodynamika odvádí dobrou práci i na rovinách. Do rychlosti 150 km/h jsem neměl potřebu zalehávat a vítr mě nijak neomezoval. Při řazení nahoru i při podřazováni do zatáček oceníte rychlořazení. Funguje hladce a díky tomu se můžete víc soustředit na stopu a brzdy. A i ty fungují skvěle. Jsou dobře dávkovatelné a dostatečně dimenzované. Díky poslední generaci ABS je můžete použít i v náklonu.

Streetfighter je zkrátka přehlídkou těch nejvyspělejších komponentů a technologií, a navíc je až překvapivě pohodlný. Při zapnutých asistentech bych se nebál svěřit stroj ani příčetnému začátečníkovi. Motocykl zkrátka nemá slabé stránky, naopak nejsilnější je právě to, jak je vše sladěno dohromady a jak to funguje.

Naladil jsem vás a chcete mít Streetfighter ve své garáži? Tak jedno malé „ale“ by tu přeci jen bylo. Za dokonalost se platí. Na základní verzi V4 si připravte 510 300 a na námi testovanou verzi V4S pak 591 500 korun. Není to málo, ale vzhledem k parametrům stroje ikonické značky je částka vcelku pochopitelná.

Letmo uložené zadní kolo a rudá barva V4S sluší

S tímto strojem se neztratíte ani na okruhu mezi kapotovanými speciály a upřímně řečeno, jinde než na závodním okruhu její potenciál nejspíš nevyužijete. Naopak na běžné silnici budete potřebovat silné sebeovládání. Pokud na to máte (finančně i morálně), pak vás Streetfighter rozhodně nezklame.

Autor:

Povodně

Od čtvrtka do neděle platí výstraha na extrémní srážky. Na většině území ČR platí také povodňová pohotovost či povodňové ohrožení

  • Nejčtenější

Tatra kolem světa se zřítila v kotrmelcích v Pamíru. Pokoušejí se ji vyprostit

Expediční vůz projektu Tatra kolem světa 2 se zřítil ze svahu v autonomní oblasti Pamír v Tádžikistánu, poblíž hranice s Afghánistánem. Výprava o nehodě v nadmořské výšce 3 000 metrů informovala s...

11. září 2024  12:24

Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je mnoho pracovních míst

Evropské automobilky jsou v krizi, skoro třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek, tedy BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault a Volkswagen, byla...

16. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

Rudá vlajka nad Českem. Značka čínských aparátčíků přiveze vrcholný luxus

Od příštího roku se u nás začnou prodávat vozy Hongqi tradiční značky čínských prezidentů a tamní komunistické elity. Její jméno znamená „Rudá vlajka“ a nově svým opulentním provedením vyzývá na...

18. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto po povodni zaplatí jen některé pojistky. Hlavně neuklízejte a neopravujte

Velká voda napáchala za poslední dny obrovské škody. To bohužel odnese i řada automobilů. Auto poškozené povodní bohužel zaplatí jen některé pojistky. Hlavně nic hned neuklízejte a neopravujte....

17. září 2024

Skepse vůči čínským autům není na místě, zájem raketově roste, říká prodejce vozů MG

Advertorial

Automobily čínských značek už dávno nejsou exotikou s podivným designem. Naopak, nabízejí bezkonkurenční poměr kvality a ceny, což čeští zákazníci oceňují. Zájem o ně tak raketově roste, jak v...

19. září 2024

Jdeme cestou elektřiny, říká prezident automobilky Kia. Chystá levný baterkáč

Premium

„V Evropě budeme spalovací motory nabízet až do poslední chvíle, ale orientujeme se na plně elektrickou trakci,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz Ho Sung Song, prezident Kia Corporation.

19. září 2024

VW může propustit až 15 tisíc lidí a zavřít víc továren, zjistila banka

Volkswagen zvažuje zrušení nejméně patnácti tisíc pracovních míst, protože bojuje s tvrdou konkurencí a poklesem ziskovosti. Analytici newyorské investiční banky Jefferies to předpovídají po třech...

19. září 2024

VW chce v Číně zavřít nejméně jednu továrnu. Vyrábějí se tam i škodovky

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně.

18. září 2024

Radil jsem bratrovi, aby se neupil a neufetoval, říká Jakub Prachař

Premium Mluví jakoby žertem, ale za svými slovy si stojí. Moderátorovi Liboru Boučkovi to Jakub Prachař občas natře před...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...

Do výstřihu nekoukat! Fotbalové Ústí vzbudilo ve světě rozruch českou Pamelou

Ústecký fotbal zase dobyl svět, byť opět ne na hřišti. Po „kazmovině“ s tlouštíkem propírají média po celé planetě...

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Deindustrializace Německa začala. Firmy omezují výrobu a mizí ze země

Německo přestává být zemí přívětivou pro podnikání. Kvůli obavám z dopadů tamní energetické politiky rychle narůstá...