Něco takového, tedy že by jedna platforma zcela ovládla žebříček, se stalo naposledy v roce 1988, tedy v éře konzole Famicom (z níž vzešel NES), píše Game Data Library.
Důvodů se nabízí hned několik. Prodeje konzolí Xbox byly v Japonsku vždy slabé. Co se PlayStationu 4 a 5 týče, lidé mohou preferovat digitální prodeje. A PlayStationů 5 stále není dostatek.
Zároveň ovšem platí, že část japonských hráčů se na Sony zlobí, ať už je to kvůli zavření studia Sony Japan, prohození funkčnosti křížku a kolečka na PS5, nedostatečné podpoře místních vývojářů či „amerikanizaci“ brandu.
Pravdou ovšem také je, že japonští hráči mají slabost pro handheldy. A v tomto ohledu na výběr moc nemají. Pokud necháme stranou mobilní telefony, 3DS od Nintenda už je ze hry. Éra mimořádně úspěšného PSP od Sony už skončila a nad nástupcem PS Vita zlomilo Sony hůl už dávno. Pokračovatel přitom nevznikl, Sony handheldový trh opustilo. Jedinou dostupnou možností tak je Switch, který zastane roli domácí konzole i handheldu.