S mobilní hrou šitou ženám na tělo přišla šéfredaktorka módního časopisu. Chytne vás také? ilustrační snímek

S mobilní hrou šitou ženám na tělo přišla šéfredaktorka módního časopisu. Chytne vás také? ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Módní revoluce. Začnou si ženy kupovat virtuální šaty a kabelky?

  • 3
Nová mobilní hra Drest spoléhá na to, že objevila recept, jak zaujmout v oblasti her i jinak relativně neaktivní publikum. Hra má nejen oslovit, ale také podnítit ženy, aby v ní prováděly nákupy. Peníze mají vydávat za virtuální oblečení od luxusních módních domů. Má hra vůbec šanci uspět?

Z odborného hlediska představují pro vývojáře mobilních her ženy tzv. niche market. Zjednodušeně přeloženo do češtiny se bavíme o velmi úzkém segmentu, který se od většiny populace odlišuje. 

Zacílit na takový segment s novým produktem může být relativně snadné, protože má svá specifika, s nimiž jde v marketingu objektivně dobře pracovat. Když se ale šéfredaktorka britské mutace Harper’s Bazaaru Lucy Yeomansová rozhodne, že od teď začnou ženy hrát mobilní hry, o předem jistém úspěchu už si můžeme dovolit lehce zapochybovat.

Módní Farmville

Nápad se v hlavě dlouholeté šéfredaktorky anglického Harper’s Bazaaru zrodil před několika lety, kdy sama propadla oblíbené hře Farmville. Podstatou hry je obhospodařování vlastního statku, dobytka a polí. Tehdy prý Lucy Yeomansová začala uvažovat nad tím, že prostřednictvím hry by mohly i jiné ženy, které v módním průmyslu nepracují, získat vhled do světa oblečení a vytvářet vlastní obsah.

„Měla jsem přístup k těm nejlepším fotografům, modelkám, lokacím, ale většina lidí módu tak na dosah nemá,“ řekla Yeomansová pro magazín The Business of Fashion

A tak se stalo, že její módní hra přišla na trh 8. října pod názvem Drest. Uživatelé se díky ní mohou stát virtuálními stylisty, zatímco plní nejrůznější úkoly. Jejich součástí je oblékání na populární módní událost Met Gala nebo focení se známými značkami.

HOUSEKEEPING ANNOUNCEMENT: Our waitlist is growing (thank you!) and we will open the virtual doors on Tuesday 8th October. If you've downloaded #DREST from The App Store or Google Play please bear with, you'll be in and playing very soon #GetDREST #ComingSoon #AllGoodThingsComeToThoseWhoWait #BearWith

6. října 2019 v 14:00, příspěvek archivován: 11. října 2019 v 12:28

Hra je dostupná ke stažení zdarma, ale její součástí jsou drobné platby, pokud si bude uživatel hry chtít navýšit počáteční rozpočet, za který lze oblečení, doplňky a kosmetiku kupovat. 

Tahákem mají být dvě velké oděvní společnosti - Farfetch a Gucci, od nichž si hráči mohou pořídit virtuální verze jejich skutečných produktů. Zastoupení značek se však odmítlo ke hře vyjádřit.

Mobilní hry nejsou jen pro muže

Se hrou Drest přicházejí vývojáři v pravý čas. Herní trh se totiž dostává na svůj vrchol a přestává platit pravidlo, že tato zábava náleží pouze mužům. Podle amerického průzkumu Google Play v roce 2017 hrálo hry na telefonu 65 procent Američanek. Trh s módními hrami však příliš rozsáhlý není.

„Ženy jsou zatím v hraní nedoceněným niche marketem, takže určitá příležitost tady je. Proměnit by ji mohly zejména zapálené čtenářky módních magazínů. Ale nejsem si jist, jestli tu pro další módní hru vůbec je prostor,“ vyjádřil se pro BoF analytik Michael Pachter. 

It's almost time to play
#GetCreative #GetDREST

29. září 2019 v 22:32, příspěvek archivován: 11. října 2019 v 12:30

Odkazuje na již existující módní hry Kim Kardashian: Hollywood a Covet Fashion. Oděvní značky vidí tzv. gaming jako cestu, jak se přiblížit mileniálům a generaci Z, o kterých se předpokládá, že se stanou velmi významnou kupní silou. 

O designérských a návrhářských produktech sní, ale dovolit si je (zatím) nemohou. Nákup jejich virtuální verze za reálné peníze se tak zdá možným východiskem. 

Nově vydaná módní hra Drest ovšem není tak snadno dosažitelná. Na její spuštění čekali lidé v pořadníku a masové světové populaci se otevře až v roce 2020. 

Do té doby si můžete promyslet, zda vás vysněná designérská kabelka neuspokojí místo ve skříni aspoň na obrazovce vašeho chytrého telefonu. Jasné je minimálně jedno, vyjde vás podstatně levněji.