Pilotním singlem desky je píseň Anděl, v níž se z dcery populárního swingaře Ladislava Kerndla stane barová zpěvačka. "Jsem ráda, když se můžu měnit, což neznamená, že nevím, co se mi líbí a hledám se," řekla zpěvačka k žánrovému mišmaši.
Představuje deska Retro návrat k hudbě, k níž vás vedl otec?
Hudbou, ke které mě táta vedl, jsem jistě ovlivněná. Chtěla jsem jednou podobnou desku natočit. S tátou jsem zpívala poprvé v osmi letech, ve dvanácti jsem začala vystupovat s Gustavem Bromem, tou muzikou jsem žila. Desky Orchidej a Have Some Fun, které jsem natočila, jsou moje srdcová záležitost. Takovou muziku chci dělat dál a s albem Retro ji neopouštím.
Na desce máte s tatínkem duet.
Duet byl nápad producenta Honzy Gajdoše. Píseň Stay jsem do té doby neznala, rovnou jsem ji poslala tátovi a ten se ji okamžitě naučil. Jsem ráda, že přišla chvíle, kdy mohu tátovi vrátit hostování na albu. Od osmi let jsem byla já hostem na tátových deskách, teď se role obrátily.
Album RetroProdukce: Jan Gajdoš |
Nebojíte se reakce fanoušků, pro něž by mohla být proměna Terezy Kerndlové ze stříbrných minišatů k šedesátým letům až příliš drsná?
Jsem ráda, když se můžu měnit, což neznamená, že nevím, co se mi líbí a hledám se. I lidi mají rádi změnu, a když se jim člověk okouká, začnou pátrat po něčem novém. Myslím si, že nebudou zmatení. Image je přizpůsobená šedesátým letům, protože pilotní singl Anděl tu dobu evokuje. Měním se, ale jsem to stále já.
Deska pokrývá dobu od padesátých let až po "osmdesátky". Neztratí se tak širokým záběrem její kompaktnost?
Rozpětí je obrovské, ale myslím, že desku drží pohromadě moderní aranže. Je to mix diska, funky, jazzu a blues. Mně jsou teď nejbližší šedesátky právě kvůli image, kterou jsme k desce přiřadili.
Dalším úskalím může být srovnání s trendy, které letí ve světě. A rýpnutím typu "nová Amy Winehouse" či "nová Duffy" se asi nevyhnete.
Album nevznikalo po vzoru jmenovaných zpěvaček. A je naprostá hloupost říct, že jsem se měnila v Amy Winehouse. Stylizace do šedesátých let pro mě znamená spíše éru Marty Kubišové nebo hereček Olgy Schoberové a Brigitte Bardotové. Sledovat aktuální trendy, to by se ani nedalo stíhat. Než najdete písničky, hudebníky, zpracujete aranže a natočíte to... To je rok intenzivní práce.
Přesto je vám nejbližší styl r’n’b?
Ano, to dělám nejradši. Retro je hudba, ke které jsem byla vedená odmala, mám k ní jiný vztah. Dál budu vystupovat s písněmi z Have Some Fun a Orchideje, jen je budu propojovat s Retrem.
Pokusíte se s Andělem, nebo jinou skladbou z nové desky, opět zabojovat v Eurosongu?
Už mě to neláká, není potřeba to zažít znovu. Všechno by se opakovalo. V té soutěži hraje velkou roli politika. Už v zákulisí vám dojde, které státy se dostanou na přední příčky.
Pilotní singl AndělVideoklip byl inspirován 60. léty, natáčel se v Praze po dobu dvou dnů na třech místech – v hudebním klubu Futurum, v hotelu Carlo IV a na nábřeží u Vltavy. Z dobových rekvizit klip zdobí především automobil Jaguar z roku 1969. Scénář i text k písni napsal René Mayer, přítel i manažer Terezy v jedné osobě. O vizáž a kostýmy hlavních účinkujících se postarala vizážistka Ivana Tokarská a stylistka Viola Fetisová. Příběh klipu Anděl vypráví o mladé zpěvačce, která zkouší své štěstí v jazzovém klubu, kde vystupuje před štamgasty. Jeden z nich ji pod záminkou pomoci k vysněné kariéře svede. Zpěvačka se do něj i bezhlavě zamiluje, jenže on ji opouští. Zpěvačce nezbývá než se vrátit zpět do klubu. |
Nejde spíš o kritiku, která váš výkon rozcupovala?
Nerada bych se k tomu vracela. Stalo se to a je zbytečné to opět rozebírat. Věci prostě někdy nevycházejí tak, jak si je naplánujete. Kdo viděl záběry ze zkoušek a pak vystoupení, všiml si, že něco nebylo v pořádku s technikou. Ale nechci se vymlouvat. Kdo to chce pochopit, pochopí. Teď jde především o Anděla, buď se bude líbit, nebo nebude. Nic víc za mou muzikou nehledejte.