Album vyšlo několik měsíců po Seržantovi a při příležitosti 40. výročí vydání se nyní objevilo v trojdeskové reedici, která obsahuje mono a stereo verze plus hrstku singlů a tehdy opominutých věcí.
Odstup čtyř desítek let dovoluje vnímat klasické floydovské album v jiné perspektivě. Tehdy bylo publikum v úžasu nad kolektivními "kosmickými" kompozicemi.
Dnes více respektujeme písně, jež byly dílem loni zesnulého Syda Barretta. V jeho melodiích ožívají bizarní skřítci a strašidla, dokola obkroužení nezvyklým zvukem souboru, v němž se soustředilo všechno, co tehdy tvořilo anglickou rockovou hudbu.
Ještě dnes vnímáme Krysaře před branami úsvitu jako bláznivou fantazii, která vytváří svět z jiné planety, jejž nikdo kromě Barretta a jeho kamarádů nezná.
Další desky Pink Floyd byly ambicióznější a líbivější, ale opravdovou hudební revoluci znamenalo jen jejich první album. A s ním ještě nejméně tři desítky desek Jefferson Airplane, The Doors, Mothers Of Invention a dalších skupin, které v roce 1967 vydávaly jak na běžícím pásu nahrávky, jež změnily hudební svět.