K televizi mají i přes vymoženosti moderní doby blízko i mladí diváci. Podle loňského průzkumu Morning Consult Pro uvedlo 27 % dospělých z generace Z a 34 % mileniálů, že sledují lineární televizi denně, přičemž 78 % dospělých, kteří sledují televizi tak často, uvedlo, že mají předplacenu alespoň jednu streamovací službu, uvádí web ScreenVoice.
A přidává důvody, co diváky k televizní obrazovce láká. Je to diverzita obsahu. Televizní stanice totiž nabízejí širokou škálu programů, které oslovují různé publikum. Od pohádek přes zpravodajství a dokumenty až po seriály, filmy, reality show a sportovní události.
Dalším důvodem je sociální aspekt, sdílení zážitků z televizního sledování je totiž tradiční součástí sociální interakce, kdy diskuze o pořadech či komentáře k událostem ve sportu či aktualitám posilují pouto mezi lidmi.
Televizní reklama má nejlepší zapamatovatelnost i účinek, ukázal průzkum![]() |
Ve srovnání s mnoha internetovými zdroji má televize pověst vysoce spolehlivého a důvěryhodného zdroje informací, připomíná web další důvod. Lidé často vyhledávají televizi kvůli sledování aktuálního zpravodajství, analýz událostí a reportáží.
Televize rovněž zůstává primárním zdrojem pro živé přenosy událostí jako jsou sportovní zápasy, koncerty, politické debaty a slavnostní události. Lidé mají tendenci sledovat tyto události na velké obrazovce a v reálném čase.
K vysoké sledovanosti televize přispívá i to, že je schopna se neustále vyvíjet a přizpůsobovat novým technologickým trendům, ať už jde o integraci internetu do televizního prostředí, zapojení platformy HbbTV, rozšiřování Smart TV aplikací či adaptaci televize na nové technologie.
Počet domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu, dlouhodobě narůstá. Aktuálně jich je 51,7 %.
Z výzkumu Asociace televizních organizací (ATO) pro rok 2023 vyplývá, že Češi tráví v průměru sledováním televize tři hodin a 40 minut. I když význam odložené sledovanosti každým rokem roste, stále dominantních 89 % z tohoto času připadá na klasickou živou sledovanost.
ATO: Češi loni denně sledovali televize tři hodiny a 40 minut denně![]() |
Alespoň jeden funkční televizor a příjem televizního signálu v něm má doma 88 % domácností. Dalších 4,6 % představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy televizní pořady sleduje 92,6 % českých domácností.