I když význam odložené sledovanosti každým rokem roste, stále dominantních 89 procent z tohoto času připadá na klasickou živou sledovanost, uvedla v úterý Asociace televizních organizací v tiskové zprávě.
Televizní vysílání sledují lidé stále více i přes internet na počítačích, chytrých mobilních telefonech a tabletech. Výhodou těchto zařízení je, že jsou k dispozici například při cestování, v přírodě nebo třeba v kanceláři.
Alespoň jeden funkční televizor a příjem televizního signálu v něm má doma 88 procent domácností. Dalších 4,6 procenta představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy televizní pořady sleduje 92,6 procenta českých domácností.
Zpětné sledování v Česku roste, využívají ho hlavně mladší lidé |
Dlouhodobě přitom roste podíl zákazníků IPTV, tedy internetové televize, či kabelových operátorů, který loni dosáhl 42 procent, což je meziroční nárůst o pět procentních bodů. Dominantní je ale stále příjem z pozemního televizního vysílání.
„Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování video obsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. Padesát dva procent televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu. Jde například o použití platformy HbbTV anebo Smart TV aplikací,“ připojil jednatel Asociace televizních organizací (ATO) Michal Jordan.
Internetové televize nezdražily
Poskytovatelé internetové televize podle údajů z jejich ceníků v novém roce nezdražili. U pěti největších jsou ceny všech televizních tarifů stejné jako loni.
V průměru Češi platí za možnost sledovat desítky televizních stanic 413 korun. Měsíční částka, ve které nejsou započítané povinné koncesionářské poplatky, je stejná jako v minulých letech.
Například O2 TV, největší tuzemský operátor, má nejlevnější tarif za 349 korun, následovaný tarify za 499 a 799 korun. U operátora Telly základní balíček stojí 250 korun, nejdražší 650 korun a zahrnuje 120 různých kanálů. Podle dat Telly je mezi diváky dlouhodobě nejoblíbenější tarif střední, který za 450 korun nabízí víc než stovku televizních stanic.