S informací přišel týdeník Sedmička. "Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," uvedl pro noviny ředitel Metroprojektu David Krása.
Podle firmy, která linku plánuje, by navíc metro za Prahou už nevedlo tunely, ale po povrchu, jako v jiných evropských městech nebo v pražském úseku do Hostivaře. Připomínalo by tak spíše příměstskou tramvaj.
Podle Sedmičky však zatím jde o úvahy do daleké budoucnosti. Metroprojekt ani Pražský dopravní podnik nic takového zatím neschválily.
"Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," citují noviny generálního ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka.
Nicméně futuristickou vizí metra ve středních Čechách se zabýval i pražský magistrát. "Projekt metra D opravdu počítá s dalším pokračováním za Písnici. Financovat by ho však měl Středočeský kraj a obce," upozornil radní pro dopravu Radovan Šteiner.
První úsek linky metra D by se měl začít stavět v roce 2014, celá linka by měla být dokončena v roce 2024. Podle plánů bude měřit jedenáct kilometrů a nebude potřebovat strojvedoucí.