Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvO obnovení spojení obou částí Krušných hor a zvýšení turistického ruchu v regionu usiluje již několik let Českojiřetínský spolek. Intenzivní jednání o obnově trati pak začala před dvěma lety.
„Nyní jsme se dohodli, že ze strany německých obcí bude ještě větší tlak na jejich vládu pro dostavbu tratě a na brzkém ukončení studie proveditelnosti,“ řekl Petr Fišer předseda Českojiřetínského spolku po pátečním jednání přímo v německém Holzhau.
Fišer upozornil, že i když větší díl práce je nyní na saské straně, stále jde o společný česko-německý projekt.
Od roku 2019 podporují znovupropojení moldavské a německé freiberské dráhy na půdě Evropského parlamentu i europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) a Peter Jahr, zvolený za Sasko.
„Odhadujeme, že náklady na obnovu tratě budou 15-20 milionů euro,“ uvedl německý europoslanec po posledním schůzce se zástupci měst a spolků z obou států. Peníze na projekt by měly z větší části přijít z fondů Evropské unie.
8. září 2019 |
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvOd obnovy železnice si okolní města i obce slibují zlepšení turistické infrastruktury a oživení celého regionu. Vlakové spoje z české strany dnes totiž končí přímo na hranici na Moldavě. Na německé straně jezdí pravidelné vlaky z Freibergu do Holzhau, odtud již ale spojení do Čech chybí.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz