Nová část dálnice navazuje z jedné strany na již hotový úsek D7 u Sulce a z druhé strany na obchvat Loun. Kompletně dokončený bude úsek u Chlumčan zhruba v polovině příštího roku.
„V krátkém půlkilometrovém úseku je dálnice svedena do dvou pruhů, tedy v provozu je v polovičním profilu, ve zbývající části je pohyb vozidel ve všech čtyřech pruzích,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Stavbu provázely komplikace při zakládání dálničního mostu. „Museli jsme za pochodu přeprojektovat hlubinné založení na největší mostní stavbě,“ uvedl ředitel firmy Metrostav Infrastructure Zdeněk Ludvík.
Při zakládání mostu narazili stavaři na starý náhon mlýna, kvůli kterému měnili pažení kolem základů. Další překážkou byl stav mlýna, stavbaři nesměli způsobit chvění a vibrace, aby se budovy nezřítily. „Řešili jsme problémy v rámci měsíců, po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) jsme zrychlili další práce,“ dodal Ludvík.
Největší most na stavbě dálnice D7 u Chlumčan na Lounsku prošel zátěžovými zkouškami na začátku prosince, v jeden okamžik na něm stálo šest naložených tatrovek, které vážily v součtu přes 190 tun. Až 16,5 metru vysoký a 175 metrů dlouhý most vede přes údolí Smolnického potoka. Pracovat budou dělníci na stavbě ještě několik měsíců. Dodělat musí napojení na silnici I/7.
4. prosince 2023 |
„V místě estakády u Chlumčanského mlýna se bude dočasně jezdit pouze v polovičním profilu. Stavba bude kompletně dokončena nejpozději v srpnu příštího roku,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Na D7 chybí tři úseky ve Středočeském kraji a jeden v Ústeckém kraji, a to u Postoloprt na Lounsku. Tam se muselo kvůli dálnici posunout o 30 metrů fotbalové hřiště. Investice, kterou pokryly dotace od Ústeckého kraje, přesáhla 60 milionů korun. „To je nejsložitější úsek ze všech, nemáme ještě vydané územní rozhodnutí,“ řekl Mátl .
Hřiště se kvůli dálnici posunulo o 30 metrů, stavbu nového prodražila těžba |
Vyřešit museli stavaři způsob překonání řeky Ohře a ochranu před stoletou vodou a s městem Postoloprty pak jednotlivé nadjezdy. „Územní rozhodnutí bude v roce 2024 vydáno, my zároveň zpracováváme dokumentaci pro stavební povolení,abychom záhy zahájili výkupy a dokázali v roce 2025 požádat o stavební povolení a nejpozději v roce 2026 stavbu zahájili,“ řekl Mátl.
Úsek je dlouhý zhruba čtyři kilometry. Do konce roku 2028 by měla být podle Mátla celá dálnice hotová.