„Zkapacitněním obchvatu se nám výrazně zklidní doprava v našem městě. D7 je důležitá nejenom pro Louny, ale i pro celý region, protože jde o velmi důležitou dopravní infrastrukturu z Prahy do regionu. Osobně ji vnímám i jako páteřní komunikaci do Evropy,“ řekl starosta Loun Milan Rychtařík (ANO).
Pásku přestřihl i premiér Petr Fiala, který je s členy vlády na výjezdním zasedání v Ústeckém kraji.
Úsek dálnice D7 kolem Loun se začal stavět v srpnu 2020. ŘSD původně plánovalo otevření letos v červnu. Ovšem kvůli problému s konstrukčními vrstvami pod původní komunikací z 90. let se práce protáhly o tři měsíce.
„Stavba byla složitá v tom, že jsme částečně využívali původní profil silnice. Ta byla v obousměrném provozu velmi zatížena a po odfrézování asfaltových vrstev jsme zjistili, že je potřeba významně rozšířit sanační část prací,“ popsal ředitel chomutovské správy ŘSD Petr Vacek.
ŘSD práce vysoutěžilo za 773 milionů korun bez DPH. Konečná suma bude ale nakonec i kvůli stavebním komplikacím vyšší, a to zhruba o dvacet procent.
I po dnešním otevření této části dálnice musejí řidiči počítat ještě několik dní s lokálními omezeními dopravy v podobě snížení rychlosti. Firma bude dokončovat úpravy ve středovém pásu. Podle ŘSD to zabere maximálně týden.
Hřiště se kvůli dálnici posunulo o 30 metrů, stavbu nového prodražila těžba |
V Ústeckém kraji se dálnice D7 staví také kolem Chlumčan. Stavba začala na jaře 2022 a z větší části by měl být úsek dokončen v závěru letošního roku.
V příštím roce plánuje ŘSD zahájení stavby dalších tří úseků D7 ve Středočeském kraji. Poslední v řadě je část kolem Postoloprt na Lounsku, kde se projektanti potýkali se složitým podložím a dálnici muselo ustoupit fotbalové hřiště.
Celá dálnice by podle aktuálního harmonogramu měla být dokončena v průběhu roku 2028. Premiér Petr Fiala ujistil, že stát s dokončením počítá a že finance na to budou.