„Nyní řešíme s poskytovatelem dotace rozdělení projektu na dvě etapy a dotace na dvě částky,“ potvrdila Jana Raušerová, náměstkyně pro strategii a rozvoj Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.
Přislíbená částka 468 milionů korun z Operačního programu Doprava má pokrýt asi 85 procent nákladů na kompletní opravu zhruba desetikilometrové tratě z Mostu do Litvínova. Pokud to vyjde, dostane zatím dopravní podnik peníze alespoň za první etapu prací.
Druhá etapa oprav ze Záluží směrem do Mostu, která měla probíhat už letos, se zatím odsouvá. Dodělávají se nová diagnostika a další průzkumy, aby se předešlo podobným problémům, s nimiž se dopravní podnik potýkal ve směru do Litvínova.
Přípravy na rozsáhlou modernizaci tratě mezi Mostem a Litvínovem přitom začaly již v roce 2013. První etapa odstartovala loni v dubnu a kompletně hotovo mělo být do konce letošního roku. S opravami mostů, které jsou součástí tratě, se původně nepočítalo.
Litvínov chce zásadně proměnit tramvajovou trať, potřebuje stovky milionů |
Nyní už má dopravní podnik veškerá povolení nutná k opravě dvou mostů u zastávky Petrochemie, které vedou i nad areálem Unipetrolu. Po vyhodnocení všech možností bylo nakonec rozhodnuto o rozsáhlé rekonstrukci horní stavby mostů a částečné sanaci spodní stavby.
„Nakonec se musí zdemolovat mostovka i části pilířů. V srpnu by se pak měly mosty vystavět z již hotových prefabrikátů,“ doplnila Raušerová.
Zbylé části tratě jsou podle náměstkyně z větší části hotové. V úseku z Litvínova na Hlubinu již probíhá podbíjení kolejí, po něm se začnou budovat nové zastávky. Chybí ještě dosadit trakční stožáry a natáhnout lana. Dokončuje se i přejezd u administrativní budovy Unipetrolu.
Od září do konce roku pak nastane výluka na celé trase kvůli dodělávce otočky pro tramvaje v Záluží.