Rozstřel
Sledovat další díly na iDNES.tv„Při soutěžení projektu hrála roli stejně jako cena i rychlost prací. Tedy to, aby firmy pracovaly 24 hodin denně 7 dní v týdnu,“ uvedl Scheinherr. Samozřejmě s tím, že svůj čas budou potřebovat i použité technologie.
Scheinherr také zopakoval, že omezení bude vždy jen v jednom pruhu ze čtyř v každém směru jízdy.
„Navíc budeme řidiče hodně směřovat na Pražský okruh, který je s mostem vlastně paralelní. Z tohoto důvodu jsem vyjednal i otevření mimoúrovňové křižovatky u Písnice, která byla asi deset let zavřená,“ podotkl náměstek pro dopravu.
V samotné Praze se pak s největšími zádrhely podle Adama Scheinherra počítá na Strakonické směrem do centra. I proto tam brzy vyroste třetí jízdní pruh.
Celá oprava Barrandovského mostu je pak záležitostí na čtyři stavební sezony. Jestli i další etapy potrvají vždy takto relativně krátce, je podle náměstka předčasné říct.
„Do 14 dnů bychom ale rádi zveřejnili pevné termíny u té první,“ podotkl Scheinherr.
Bude se jezdit přes náplavku?
V Rozstřelu přišla řeč i na opravu silnice mezi Palackého náměstím a Výtoní. Podle některých médií počítá s tím, že auta budou jezdit v těchto místech přes náplavku.
To náměstek Scheinherr potvrdil s tím, že tato náhradní trasa bude fungovat jen tři týdny, zabere zhruba 200 metrů náplavky na délku a jeden jízdní pruh na šířku.
„To je třetina náplavky, zbytek zůstane volný pro pěší. Navíc pracovat se bude v zimních měsících, kdy náplavka není příliš turistickým cílem. A vyhneme se oblasti kobek, náhradní trasa bude až za Palackého mostem,“ uvedl náměstek pro dopravu.
Doplnil také, že o této uzavírce už ví skutečně všechny zainteresované strany. „Vlastně to nevěděla jen starostka, ale to je tím, že je v úřadu nová. Její náměstek pro dopravu ji ovšem již o všem zpravil,“ vysvětlil Scheinherr.
Náplavky totiž spadají pod Prahu 2, kde se v lednu skutečně měnilo vedení radnice. Dlouholetá starostka Jana Černochová se totiž stala ministryní obrany a ve funkci ji vystřídala Alexandra Udženija.
„Všechny cyklostezky nelze oddělit od aut.“
Na přetřes ale přišla i nadčasovější témata, třeba věčný svár cyklistů a řidičů automobilů. Těm druhým totiž velmi často zvedají tlak nově vytvářené cyklopruhy. A to i v místech, kam by cyklista vjel snad jen omylem, jako jsou třeba pruhy na silnici K Barrandovu, tedy na hlavní výpadovce na Pražský okruh.
„Naší absolutní prioritou je stavět cyklostezky tak, aby byly zcela odděleny od aut. Jenže to ne všude v Praze jde, vzhledem k jejímu historickému vývoji. Já bych ovšem řád řekl, že my jsme nikdy nenakreslili cyklostezku nikam, kde by to bylo na úkor řidičů. Vždy je to tak, aby cyklisté i automobilisté měli svůj vlastní pruh, protože i norma říká, že je to tak bezpečnější,“ řekl náměstek.
Cyklisté se podle něj v Praze ve velmi blízké době mohou těšit třeba i na opravu stezky A2, tedy podél pravého břehu Vltavy z Podolí k Vyšehradskému tunelu a také A1 podél Strakonické ulice. Rovněž je v plánu úprava podjezdu pod Mánesem a cyklostezka podél Rohanského ostrova.
Pokračováním Blanky řidiči pojedou za 12 let
Náměstek primátora v Rozstřelu mluvil také o výstavbě pokračovaní tunelu Blanka. Projekt na takzvanou Blanku 2 by podle něj ještě letos měl zamířit do úředního kolečka pro potřebná razítka a povolení.
„Už máme za sebou geologický průzkum a pohromadě dokumentaci pro územní řízení. Stavět by se mohlo začít v roce 2028, termín dokončení čekáme v roce 2035,“ prozradil Scheinherr.
A popsal, že tato stavba je dvakrát delší než stávající tunelový komplex a má tedy zhruba 10 km. Tunely by měly začínat u stávající Blanky v Tróji, pokračovat přes Balabenku a Prahu 8 do Malešic, kde budou ústit u Jižní spojky.
“V tomto případě dostane Balabenka i novou šanci na to, abychom tam dostavěli město, protože v lokalitě U Kříže zboříme už hotové nachystané mostní konstrukce. Silnice tudy povede pod zemí,“ uvedl Scheinherr.