„Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice - D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál,“ napsal Hřib na Twitteru.
Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bylo územní rozhodnutí vydáno ve čtvrtek a zatím je nepravomocné, takže proti němu je možné podat odvolání. „V současné době běží 30 dní na podání námitek,“ potvrdil na twitteru ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dodal, že rozhodnutí vydal stavební úřad městské části Praha 22. Podle dřívějších informací by stavba 12,6 kilometru dlouhého úseku mohla začít letos nebo příští rok. Do provozu by komunikace mohla být uvedena v roce 2025. Předpokládaná cena je téměř 9,4 miliardy korun bez DPH, uvádí ŘSD.
30. ledna 2019 |
Dostavbu Vnitřního okruh zaplatí stát
Premiér Andrej Babiš nedávno řekl, že výměnou za pozemky, které stát od města potřebuje například v Letňanech, vláda zaplatí dostavbu vnitřního okruhu, u kterého chybí část z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol, a to částkou 60 miliard korun.
Kromě tohoto úseku vnitřního okruhu ovšem zbývá dostavět ještě část vnějšího okruh na severozápadě metropole, tam zatím o územní rozhodnutí zažádáno nebylo.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Je součástí dálniční sítě a jeho stavbu financuje stát, na rozdíl od vnitřního, který má na starosti magistrát.
Dva tunely a čtyři mimoúrovňové křižovatky
Projekt dvanáctikilometrové části okruhu mezi D1 a D11 na jihovýchodě Prahy zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky a dva tunely. Město ve spolupráci se státem vykupuje pozemky pro tzv. zelené pásy kolem okruhu, které mají pohlcovat hluk a zplodiny.
V současnosti na Pražském okruhu chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, tedy silnice, které ho mají propojit s vnitřním městským okruhem.
Zatím poslední část Pražského okruhu byla uvedena do provozu v roce 2011. Výstavba v minulých letech narážela mimo jiné na odpor obyvatel či radnic na severu města.

Plánovaný úsek má spojit nájezd na dálnici D11 u Běchovic (červeně) s dálnicí D1 (modře). (30. července 2020)
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz