Ona

Diskuse k článku

Jak při běhu hubnout a nebo naopak přibírat: odpovídáme na vaše dotazy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F10i67l97i98p 46N79a31v67r95á12t25i37l

19. 2. 2016

Hodně lidí mluví o snížení příjmu cukrů za účelem snížení hmotnosti....

Já za sebe musím říct, že pokud jsem se pravidelně hýbal, nebyly cukry problém. Pivo, sladkosti, pečivo. V té době jsem pracoval v jednom fastfoodu a cpal se během přestávek cheeseburgerama. Přesto jsem mírně hubnul. Do práce jsem totiž jezdil 10 km na kole, po práci jsem si dal 5 km běhu (ca 35 minut) v lese.

Naopak: když nejím k večeři cukry, ale bílkoviny a tuky, na tréninku (florbal) jsem úplně vyřízenej, hned se zadejchám (mám astma) a nedaří se mi dostat do správného tempa. Když jsem si dal před tréninkem k večeři sušenky (čokoládové cookies), skvěle se mi běhalo a dobře dýchalo. Během tréninku si občas dám i dextrozu, k sehnání mj v rossmann. Mají i verzi s horčíkem.

Za sebe říkám: klidně jezte cukry, když je máte kdy a kde spálit. Co se mi osvědčilo, byl naprosté omezení tuků (žádné sýry, žádné máslo, uzeniny jen s minimem obsahu tuků) a sledování energetické hodnoty. Žiju v Německu, kde snad každá potravina má na sobě energetické hodnoty, tak to nebylo těžké. V podstatě jsem jedl knäckebrot se šunkou nebo špagety s tuňákem, cibulí a paprikou. Na snídani knäckebrot s nutelou nebo sušenky.

Hodně tomu úbytku prospěla podle mě právě ta práce ve fastfoodu, kdy jsem byl denně 5-8 hodin v relativním pohybu.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O64l29d46ř72i16c90h 77J86a95n46e74č16e21k

24. 2. 2016

máte pravdu, ale Vy už to vidíte dost komplexně, posuzujete to celé v určitém kontextu. kancelářské kryse nemůžete říct "klidně jezte cukry, ale jen před intenzívním sportem" - dokud ten intenzívní sport nezačne v dostatečné míře provozovat. pro člověka, který se málo hýbe a chce přestat tloustnout, je opravdu nejjednodušší a nejuniverzálnější pravidlo omezit cukry, protože ty jsou velmi často konzumovány nadmíru a snadno omezit jdou.

tuků se taky mnohdy konzumuje příliš, ale tam už je ta situace se silným omezením složitější - nemůžete je kompletně škrtnout a musíte rozlišovat ty 'dobré' a 'špatné' - a navíc po konzumaci jen zaměstnají metabolismus, který je nějak přetaví do tukových polštářů, zatímco u cukrů je škála bezprostředních účinků na organismus mnohem širší.

naprostý souhlas s Vámi, že intenzivní sport po půldenním půstu nebo po večeři s převahou bílkovin a tuků prostě nejde - bílkoviny a tuky v trávicím traktu silně zaměstnají metabolismus a ten tak nemá prostor na přípravu rychlé energie, kterou pro intenzívní pohyb potřebujete. tady jsou ty rychle stravitelné cukry zkrátka nezbytné.

já za sebe vím, že u mě by paleo dieta nefungovala - jako sportovec vytrvalec zvyklý jíst spíše méně často potřebuju hromadu sacharidů (teď ale nemyslím ty jednoduché - tedy bílé/sladké pečivo apod.). ale já vím, že je spálím, tak to není problém.

pokud se chcete zbavovat tělesného tuku, tak tam jednoduše platí, že energetický výdej musí být vyšší než příjem. je vcelku jedno, jestli to budete přehánět s cukry nebo tuky - když bude příjem vyšší než výdej, budete tloustnout. samozřejmě průvodní jevy se v závislosti na zdroji kalorií budou lišit. u většiny obézních je velký prostor příjem snížit - určitě na cukrech, většinou na tucích - takže je to to první, co by se mělo udělat. ale nesmí se snižovat drasticky, takže je zpravidla potřeba rovněž zvýšit výdej.

Vy rozumně jíte a současně se hýbete - pak prostě nemůžete mít problém, ani když jíte nemálo ('kvalitních') cukrů.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O85l60d50ř74i82c33h 27J85a46n53e29č83e71k

19. 2. 2016

"Nechci přestat běhat, ale současně potřebuji přibrat": to jde naprosto v pohodě, i s běžeckým vytrvaleckým tréninkem! Já intenzívně běhám dlouhé tratě (od hodiny nahoru) už asi 15 let a v podstatě po celou tu dobu permanentně hubnu v pase a současně přibývám na váze, teď mám určitě nejmíň o 10kg svalů víc než před nějakými 8 lety! Dřív jsem svaly nabíral hlavně na nohou, protože jsem nic jiného ani netrénoval, v posledních letech cvičím komplet celé tělo, takže jsem dost přibral i tam.

To vše bez jakýchkoliv výživových doplňků (karnitin, kreatin, BCAA)! Akorát potřebuju spoustu uhlovodíků (v rozumné podobě, samozřejmě).

Jasně, běhat půlmaratony na placaté silnici a současně dělat klasický silový trénink v posilovně (8 opakování s těžkým závažím), to moc dobře dohromady nepůjde. Já vždycky běhal dost 'na sílu' - v terénu, po pěšinách, v blátě, po kopcích - a když už vezmu do ruky činku, tak jde většinou o 'silovou vytrvalost', tj. o něco menší intenzita, zato více opakování / větší zátěž. Jasně, kulturista z Vás tak nebude, ale na slušné svaly to postačí bohatě.

A ještě jednou - bez jakýchkoliv výživových doplňků!

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

9. 2. 2016

Nevím, jestli odpovídající příliš rozumí problematice, na kterou odpovídá :-/ Doporučit člověku, který chce přibrat s běháním (nebo aspoň udržet váhu) proteiny a BCAA je rada hodná amatéra. Každý, kdo se trochu někdy setkal s nabíráním svalové hmoty, ví, že "cpát se" proteiny je typická začátečnická chyba! Do půl hodiny po běhu by měl tazatel zařadit gainer, nikoliv protoeiny! Gainer mu dodá potřebnou energii, aby metabolismus nezačal odbourávat svaly. Kvalitní gainer navíc BCAA obsahuje. Proteiny bych zařadil až po gaineru, s nějakým časovým odstupem (proteiny jsou i těžké na trávení).

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O76n86d45ř53e18j 38P64u34t77n39a

9. 2. 2016

Nejsem sice odborník, ale ty BCAA by měly jít s gainerem co nejdřív po tréninku, protein samozřejmě až o něco později. Jinak by se možná taky hodil i glutamin. :-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O43l74d97ř68i22c93h 58J91a24n74e28č93e83k

19. 2. 2016

mně to přijde jako klasické učebnicové odpovědi... s tím rozdílem, že ten 'poradce' nám tu nic neprodává, tak říká 'můžeš zkusit přidat' místo 'každopádně přidej (název konkrétního výrobku)'

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

J23a76r28o52s42l86a41v 11H28o96l62e23č62e27k

9. 2. 2016

pokud chce tazatel pribirat svaly posilovanim a soucasne behat, neni to nic nemozneho. jen misto vytrvalostniho treninku zaradte sprinty, odrazova cviceni. neco na zpusob treninku sprintera, nebo ctvrtkare.

9 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T17o40m41á22š 26N48o56v26o90t19n52ý

9. 2. 2016

Asi tak. Přes zimu se váha drží dobře, ale jak se začnou běhat úseky, tak má člověk co dělat, aby nepřibíral.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O66l52d68ř15i16c53h 51J43a10n13e52č88e40k

19. 2. 2016

viz výše.

není to nic nemožného, a to ani s vytrvaleckým tréninkem, aspoň pokud mohu hovořit z vlastní zkušenosti. pokud by to mělo být méně než na hodinu, tak ani neobouvám běžecké boty, nechutně mnoho svalů s sebou tahám i při horských maratonech - nicméně ono i to mé vytrvalecké běhání je dost silové - lesní pěšiny, terén, bláto, kopce, ...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Více už toho není