Pátek 6. prosince 2019, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Diskuse k článku

Separační úzkost: když musí rodič odejít navzdory slzám dítěte

Slzy, křik a křečovité se držení rodiče. Tak většinou vypadá tzv. separační úzkost, kdy se dítě obává odloučení od rodiče. Má cenu dítě uklidňovat, nebo se má rodič raději vypařit „po anglicku“ a vyhnout se scénám?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24á87c79l79a22v 39H18o23s78c69h 8136588612581

to si pamatuju jako tri letej, mamka musela do prace a my s brachou do skolky. A vubec se nam to nelibilo. Docela osklivej zazitek :-)

+3/0
22.10.2014 17:12

P22a17v63e95l 10S14l96a96d92o42v60n89í38k 6117843647596

Máme dvouletého kluka a zrovna se to snažíme řešit. Že táta chodí do práce si zvyknul rychle, ale když jde někam máma, dokáže těsně po odchodu spustit řev i na půl hodiny. A snažit se utěšovat, to je stejné jako přilévat olej do ohně. Už jsme zjistili, že nejlepší ho je opravdu nechat vyřvat, což doma se dá vydržet, na veřejnosti je to horší. Oba doufáme, že mu časem dojde, že je to v životě běžné a má se aspoň na koho těšit. Ale vysvětlovat mu, že maminka přijde za 5 minut, za hodinu , příští den... to je zatím marné jako diskuze s některými místními diskutéry, kteří mají svou pravdu a nic jiného ani jiný pohled je nezajímá. Asi inteligenčně zamrzli ve dvou letech.;-)

+18/0
22.10.2014 17:08

J54i50n76d57ř58i13c58h 49M10i96t45t49e26r 6431980793133

Separační úzkost až do dospívání. To mě dostalo. Mám dojem , že v dospívání mají puberťáci daleko větší úzkost z přítomnosti rodičů než z jejich absence.

+28/0
22.10.2014 11:31

Š22á90r64k69a 47Č13a27p26k94o47v28á 6314112170383

Ale pak u postpuberťáků se vrací zpět, když se mají bez maminky postarat sami o sebe:-)

+11/0
22.10.2014 13:15

L23e19n57a 17P83á11t63k13o15v55á 8981163604569

myslím, že to není úzkost. Jen mají hlad a špinavý hadry a nemaj prachy;-D

+23/0
22.10.2014 13:39

L75u97b60o19m35í87r 92V10r88t17a46l 6580407621641

Jo, tam ta separační úzkost přechází do separátní "vychytralosti".

+4/0
22.10.2014 15:08

P39a27v98e89l 17S36l16a85d90o95v12n58í87k 6587243487966

Prachy třeba mají, ale když k tomu pumpnout staříky, tak jich budou mít ještě více.

0/0
22.10.2014 16:55

J65a68r28o49m66í22r 74K28r44á23l 4290509704359

Inu, jak je rodiče vychovají.... ;-)

0/0
22.10.2014 22:06

J69a10n47a 75S38t98e25h53l30í68k21o69v23á 2339380150506

;-D

0/0
22.10.2014 14:56

H74e68l48e92n70a 44Č25í71ž15k33o70v71á 9221851452298

No, to byste se možná divil. Ve 4. třídě jsme začali jezdit na školy v přírodě. A představte si, že mnoho dětí, hlavně děvčat, dokázalo proplakat celé tři týdny; některým to vydrželo ještě v osmičce. Já to tenkrát moc nechápala, byla jsem spíš ráda, že mám trochu samostatnosti (naši byli velmi protektivní, takže to pro mě asi představovalo určitý únik od stálého dozoru a věčné "ochrany"), ale fakt i v té osmičce byly ve třídě min. 3 děti, pro něž odloučení od rodičů představovalo vážný problém, z něhož se hroutily.

+7/0
22.10.2014 16:14

J69i41n58d49ř82i84c48h 80M22i48t59t37e96r 6971510893393

Já to napsal spíš jen jako vtip. V článku bylo napsáno do dospívání, což je zřejmě moment než začnou děcka dospívat a jít do puberty, takže to měli správně.

0/0
22.10.2014 16:53

H71e54l81e31n42a 97Č64í32ž13k32o75v54á 9801181812758

Ale jo, v nadsázce a i obecně jste měl pravdu, já jen přidala svou zkušenost, prostě jen pro ilustraci, že na tom něco může být.

0/0
22.10.2014 17:20

N49a52t90á78l65i67e 88F29i67c79e32n84c86o74v17á 2813809422505

I v dospělosti, mnohdy ale takoví lidé mají třeba problém s odloučením od partnera, ne od rodičů :-)

0/−1
22.10.2014 19:33

P41a62v97e37l 43Z92a26j78í62č72e36k 8414400766610

jako ze se ho drzi za ruku a dela sceny pred tim nez se pred budouvou kde pracuje vsteka a breci :-)))) dobry... to musim nekdy vyzkouset

+2/0
22.10.2014 19:51

N57a54t59á20l72i13e 64F61i63c61e74n79c45o38v25á 2923729472665

Ale ne, snaží se právě úzkosti předcházet - nedovoluje mu chodit nikam samotného, ideálně si zařídí zaměstnání vedle něj v kanceláři, má to co trošku dělat i se žárlivostí, ale ne úplně...třeba tady, pokud vládnete angličtinou, máte autentickou zpověď dospělé ženy, která se takhle trápí a trápí tím i svého partnera..

http://elliemsjourney.blogspot.cz/2011/05/adult-separation-anxiety-disorder.html

+1/−1
23.10.2014 9:03

H49a22n51a 25P57r85o48c87h36á56z40k48o91v17á 9348273612313

:) Rekla bych ze to co popisuje p. Ficenova neni zase takovou vyjimkou. Jsou lide kteri i v dospelosti proste nedokazou byt sami, radeji setrvavaji ve spatnem vztahu nez aby ho ukoncili ("ale ja nedokazu byt sama!"), nedokazi si bez partnera zaridit samostatny program, doslova ho dusi atd.

+1/−1
23.10.2014 14:06

M70a68r46t76i11n 43P75r67á22š80e50k 8465781630923

Ale pferdlajs.. Separační úzkost používají matky jako prostředek výchovy, jako prostředek pomsty když dítě nedosahuje kýžené výsledky třeba ve škole a jako formu TRESTU ...  Zcela plánovitě, zcela záměrně.

+1/−32
22.10.2014 11:24

H72a36n48a 15P39r12o34c34h24á37z14k33o22v82á 9728203212623

Ale prdlajz - co kdyz dite breci kdyz ho do skolky (mluvime tu o malych detech) vede tatinek. Co to je potom? ;-D

+4/0
22.10.2014 11:29

M71a12r77t29i72n 21P17r48á89š72e67k 8475891770763

řeknu vám, co jsem viděl zhruba před týdnem  dvěma z balkonu našeho bytu. Matku sprominutím turbokrávu, která kamsi šla, a dítě zjevně  podle ní "dostatečně dobře" nespolupracovalo . Tak ho sprcala na tři doby, a potom padla věta "tak si tu zustaň já jdu pryč". nacož se ona ehm "matka" ostentativně otočila  a šla prostě pryč. A děcko za ní s brekem běželo jak nejrychleji mohlo, ale nestačilo. Když bylo dost daleko "matka" počkala aby  jí trošku došlo,  sotva na dosah, ale NE AZ UPLNE K NI .. a pak zase stejně rychle, rychleji než dítě stačilo, vzdálenost zvětšila.  A ta ktřikrát dokola. Ať je ten cca tříletej  parchant dostatečně VDECNEJ že ona bohyně se o něj staráá. No ne ???

žaludek mi to nadzvedlo. Před kriminálem mě zachránilo jen to ,že jsem nešel po stejném chodníku  a než bych seběhl dolů byli by oba pryč (asi bych dal týhle "mámě" pár takových vzduchem chlazenýcg,  že by se dlouho sbírala ze země).  A podotýkám že když se člověk kolem sebe dívá tak UVIDI....

Tenhle lidský odpad co sio říká matka zcela evidentě separační úskost jako bič využila. A dámy, které mě mínusují se ke svým dětem zřejmě chovají stejně - akorát nesnesou hořkou pravdu

+7/−21
22.10.2014 11:48

A55l28e79n85a 21V32e29s46e44l31á 3483961205628

Jojo... nic není tak jednoduché a jasné, jako výchova cizích dětí. ;-)

+40/−3
22.10.2014 11:52

M83a49r69t38i82n 17P60r24á52š62e37k 8975891220603

svinsdtvo je dámo svinstvo bez ohledu, je li  dítě cizí nebo vaše.

+3/−9
22.10.2014 11:55

A66l76e47n36a 56V66e63s91e34l10á 3403521655438

Koukám, taky neunesete hořkou pravdu. ;-D

+11/−1
22.10.2014 12:12

P96e34t24r96a 84N15o32v96á18k16o69v25á 7408756274588

Já už jsem toho v životě viděla a myslela jsem si, že přesně vím, o co jde. A ono se pak třeba časem ukázalo, že jsem to interpretovala úplně blbě. Každý holt máme omezenou zkušenost a nikdo nemá patent na rozum.

+12/0
22.10.2014 14:14

H23a41n16a 84P76r54o10c69h62á95z30k57o45v38á 9528643942793

Spis mate ty minusy za to ze pisete o necem uplne jinem nez je clanek.

+7/−1
22.10.2014 12:00

M54a37r22t10i14n 16P38r68á67š40e65k 8415351870743

píšu o tom že uměle vyvolanou separační úzkost rtodiče zneužívají vůči dětem.....  co je tam offtopic  k článku o separační úzkosti ?

+4/−1
22.10.2014 12:15

K74a85t97r45i79n 66Š52a34b53a43c88h84o74v61á 7785636153293

Videl jste neco z balkonu a hned mate jasno? Vite jsem jedna s tech mamin co ma tendenci byt tzv "mekka", ale i ja jsem se v podobne situaci ocitla kdyz si dite proste neco umanulo a po dobrem to neslo...

+11/−1
22.10.2014 12:33

P60e30t88r45a 22N36o98v56á17k85o68v14á 7318696414818

Není umělá, je skutečná. Rodič odchází, dítě se bojí. Dá využít jako výchovný prostředek, ale nemělo by se zneužívat. Na rodičovství se holt nedělají testy, takže rodič může být i blbec, nicméně na jedno podívání z okna bych nesoudila s takovou jistotou.

druhá věc je, že řvoucí dítě v nás sice probouzí touhu ho utěšit a ochraňovat, ale pláč automaticky neznamená, že se dítěti děje něco špatného. Tudíž vám možná brnkal na nervy pláč, neb nás tak příroda nastavila, ale pro to dítě to zas tak strašné být nemuselo. Třeba řvalo vzteky, protože nedostalo to, co chtělo. A tím nemyslím blízkost rodiče, ale něco si chtělo vymrčet a matka nechtěla povolit, tak zkoušelo, kde je hranice.

+19/0
22.10.2014 14:27

V69ě51r53a 29K25a23b12í13č68k65o25v31á 7634176880767

Docela by mě zajímalo,co předcházelo této "příšerné" scéně.Nejspíš mamka řekla,že jdeme tam a tam a dítě nechce.Klasická situace.Tak možná zkusila vysvětlit,domlouvat,ale dítě ne a ne.A čas běží,začíná možná i tlačit...tak se zkusí něco slíbit a když ani to ne,tak bouchnou saze-tak si tady teda zůstaň,já jdu sama! Hoď kamenem,kdo to nikdy na své dítě nepoužil.Je to využití separační úzkosti?Možná ano,možná je to manipulace,co já vím.Ale na chvíli to zafunguje.Co by navrhoval p.Prášek jako alternativu?

+19/0
22.10.2014 12:40

P60e21t74r 67F85i39a73l70a 9453336583663

Nevím, co by navrhoval p. Pánek, ale já zlatou střední cestu, nechal bych hned po prvé, aby mne dítě doběhlo a šli bychom spolu.

+5/0
22.10.2014 19:31

L64e49n22a 29P52á91t90k36o20v85á 8131463284849

taky kolem sebe vidím, chyby ve výchově dětí u cizích lidí.Akorát  že já vím, že oni to dělají jak nejlépe umí. Prostě to jinak nedovedou. Třeba jsem teď vybírala synovi čepičku a nebavilo ho to a nemá čepice rád, furt ji sundával a nudil se.Paní prodavačka mu řekla že jestli nebude nosit čepičku tak bude zlobivý kluk a sebere ho čert. Kluk hleděl jak z jara, vůbec to nechápal, tak jsem mu venku vysvětlila jak to je a že se nemusí bát, že paní tomu nerozumí. Je to těžký kolikrát :-/

+7/−2
22.10.2014 12:55

A76l56e21n76a 92V10e96s91e53l19á 3933731955408

Pardon, minus vám nepatřilo. Rychlý prst na rychlé myši... :-/

+1/0
22.10.2014 14:17

M77a82r82t90i64n 45P47r29á53š95e78k 8705261610663

Jste zřejmě těžká pozitivistka.  čest vaší památce.  A vštšina lidí si na dětech akorát vybíjí svoje mindráky frustrace a zlobui protože je to snadný bezzbranný terč, pod tzv "výchovu"   lze napasovat (racionalizovat) téměř jakékoliv týrání a pod heslem "já to dělám tpro TVOJE dobro" lze ejště požadovat aby týraný byl za to vděčný.

To vše za mohutného souhlasu sociálního okolí . Zaplaťpánbůh za to,  Kdyby si lidé nevybíjeli svoje frutrace na dětech dávno by tu byla už pátá světová. (ironie) 

PS: Ona prodavačka z obchodu je zřejmě frustorvaná osoba, podřízená v práci i manželovi,  která dle zákona padajícího lejna hledá jen někoho ještěš slabšíého na kom by se vybila. Thats all folks.

+1/−9
22.10.2014 14:28

H73a17n37a 48P10r62o26c58h67á40z58k68o71v95á 9128343772943

Vám asi v dětství někdo - vlastní rodiče? Musel ublizovat. Jinak si tu hysterii nedokážu vysvětlit.

+4/0
22.10.2014 19:57

P60e58t36r12a 22N81o81v46á57k13o25v97á 7318826444358

Prosím vás, vy si děti nepořizujte. Pokud se vyhnete tomu, co kritizujete, tak je vychováte přesně opačně blbě. Dobře ne.

+2/0
22.10.2014 22:47

S78a12n65d34r95a 77F61e33r24i60a16n75č74í32k51o70v11á 7753658131393

Síce popísaná udalosť je fakt hnusná a tá matka očividne už nezvládla situáciu... no aj tak, čo to ma s článkom?

+1/0
22.10.2014 15:10

L70u94b55o66m62í14r 23V43r69t19a74l 6340467261981

Pane Prášek, měl jste do toho jít ;-). Otec toho prcka a partner té "turbokrávy" by vám to pak ale také vyjasnil. Motat se cizím lidem do jejich výchovy je velmi nebezpečná, v konečném důsledku velmi drahá a bolestivá záležitost. Pokud byste to chtěl řešit, zjistěte si její jméno a otočte se s tím na sociální odbor péče o dítě, ale proboha to neřešte tak, jak jste chtěl. Jen byste si tím hodně ublížil a prckovi nijak nepomohl.

+1/−1
22.10.2014 15:14

K67a52r97e81l 95N13a87s61t75o16u70p34i60l 3530951550271

Jediný lidský odpad tu jsi očividně ty....Patrně nějaký zapšklý, zneuznaný "génius", co nevytáhne paty z baráku, ale každýmu se snaží tvrdit jak všechno zná a všude byl....

+7/−1
22.10.2014 16:11

P41a95v17e16l 20S67l43a72d47o88v54n50í40k 6507383167516

Tak vám u toho psaní málem prdla cévka, ale chybí tomu jedno podstatné - jak byste se zachoval vy na místě rodiče? Dítě seřezal a ječící odnesl v náručí nebo jen odnesl ječící a kopající dítě v náručí nebo si sedl na bobek a 2 noci na stejném místě mu tichým, vyrovnaným hlasem vysvětloval, že má spolupracovat?8-o

+12/0
22.10.2014 17:01

S13a58r76a 82B16e35n82y43o79v59a 8909795611881

Víte prd o tom , co se dělo. Mě by taky vytočilo dítko, které odmítá poslechnout .Do toho jak kdo vychovává své děti je Vam nic a mohl jste zkusit na tu matku sáhnout. Te´d mě napadlo, kdo vlastně vychoval takového hrubiána a drbnu jako jste Vy?

+3/0
22.10.2014 17:59

J73i62ř56í 91K50r19á92t57k83ý 3640192574

Vy asi nemáte děti, že?

+3/0
22.10.2014 18:16

P23e43t20r 44F64i42a28l19a 9493476773443

Pane Prášku, jak jsem četl Váš příspěvek, dal jsem plus, protože to, co provedla ta matka, bylo příliš, měla počkat hned poprvé a vzít dítě za ruku, nejspíš by si již dalo říct.

S dalším částí Vašeho příspěvku však nesouhlasím, tu paní neznáte, nevíte, jak se chová.

Tvrzení, že matka využila separační úzkost jako bič, to je přehnané.

+3/0
22.10.2014 19:44

M34a69r34t71i39n 18P51r91á85š98e80k 8865831580873

nejen jedna. MATKY jako obecně.

0/−2
23.10.2014 13:46

P95e57t55r 73F21i73a57l21a 9493336453933

Obecně vzato - nejste zcela normální. Rv

+1/0
23.10.2014 17:04

J58a61n51a 49D35u84s21h66e79k 9844304273741

Dobry den, neznam matku,ktera by takovou vetu nepouzila. Ja sama ji obcas pouziju, v tom smyslu, ze kdyz nechces jit, tak pujdu sama... udelam par kroku a cekam(chce to trpelivost!V)... malicky pak dojde a jdem spolu... ale v zivote bych mu teda neutikala a nenechala ho za mnou bezet s placem atp. Rozhodne neni pravda, ze separacni uzkost pouzivaji matky bezne jako umyslny nastroj - s tim nesouhlasim. Matka, kterou popisujete mi prijde kruta, s tim souhlasim. Tezko ji soudit bez dalsich souvislosti. Jinak kdyz vas to tak moc rozhorcilo, tak jste na ni mohl houknout at na to male pocka. To by vas nic nestalo. Sama bych to tak udelala.

+3/0
22.10.2014 23:52

J23a26r71o24m62í32r 59K16r54á31l 4600939724659

Rozmazlenost.  Tříleté dítě už je schopné pochopit o co jde.

+3/0
22.10.2014 22:09

Z70d76e58n83o 48K93o23t91y40z43a 8599545126712

Hele kolego, mám 3 dcery (11-6-3 roky). Kolik jsi jich vychoval nebo vychovával ty, že tu máš takové fundované názory. Já bych je taky občas narval do mražáku, ale nikdy (NIKDY) bych neposuzoval výchovu jiných - pomyslet si můžu, ale to je tak asi vše. Čus

+2/−1
22.10.2014 20:11

M90a17r21t37i38n 98P97r57á84š96e86k 8115841860143

milý pane. Do VYCHOVY  může mluvit každý. protože KAZDY BYL VYCHOVAVAN.  tedy byl subjektem výchovy a pokut o něm neplatí slovenské zaudol vuol že tělaťm biol, ví co úřinkovalo, co ne, a ví  za co by zasloužili rodiče po...

0/0
23.10.2014 13:48

H40a89n54a 62P28r50o89c31h10á80z32k60o30v84á 9378633172293

Sice polovine vaseho prispevku nerozumim, ale budu reagovat na tu prvni polovinu. Ano kazdy byl vychovan a mnozi z nas vychovali jine. A muzu vas ujistit ze to co ucinkovalo/neucinkovalo na me bude mit uplne jiny efekt u jinych. Jina jsem byla ja, jiny jste byl jako dite vy. Jine je moje dite, dite me sestry, me kolegyne. Vyse popsany priklad matky toho ditete se mi taky moc nelibi, ale nebudu z te jedne udalosti delat nejake obecne soudy o ni jako matce nebo o matkach/otcich vseobecne. 

Ps. koukla jsem vam na blog a vidim ze jsem mela pravdu - pokud vam rodice v detstvi ublizovali, je mi to lito a vysvetluje to vase prehnane reakce, ale to je asi tak vsechno.

+3/0
23.10.2014 13:59

J86a25r46o19s33l65a73v 67Z23o90l60t96á47n 9198352875100

Koukám, že to je podobný jako se psy.

+4/−2
22.10.2014 10:02

T52o15m90á83š 31C11h85r21u55d16i47m76s71k56ý 5434786807966

V podstatě jo, ale rodiče to neradi slyší :). A kdyby jen se psy. V mimčo věku mi syn velmi připomínal chováním papouška. Je na tom hezky vidět, jak se ze zvířátka vyvíjí člověk. Je to úžasné sledovat.

+11/0
22.10.2014 10:10

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...