7. Zkuste to jinak
Ty nejprogresivnější nápady jak zredukovat, respektive vymyslet udržitelnější varianty obalů, často přicházejí od menších značek. Nijak už dnes nezaostávají ani kosmetičtí giganti, kteří si mohou dovolit investovat do vývoje nových technologií nemalé částky. Nejsou možná ve svých snahách tak striktní jako alternativní značky, nicméně jejich počínání vzhledem k množství kosmetiky, které vyrábějí, ovlivní přírodu ve výsledku mnohem zásadněji.
Třeba Yves Rocher dlouhodobě snižuje množství použitého obalového materiálu tím, že spoustu svých výrobků balí do ekotub, při jejichž výrobě se ušetří 25 procent plastu, nebo nabízí sprchové gely a šampony v koncentrované verzi, takže se vejdou do menších lahviček. Společnost L’Oréal zase zkouší cestu zcela bez plastů, povedlo se jí vyvinout obaly z rostlinných vláken získaných z obnovitelných zdrojů. Na trhu se objeví už příští rok, a to konkrétně u značek La Roche-Posay a Kiehl’s.
Někdy stačí i celkem malá změna ve výrobě, aby se uspořily tuny materiálu. Přesně to udělala Nivea se svou ikonickou modrou plechovkou s univerzálním krémem: místo původních obdélníkových hliníkových plechů, ze kterých se posléze vyřezávaly strany, vršek a dno kulatého kelímku, přešli před třemi lety na předem nařezané díly. Výsledek? 14 tun ušetřeného hliníku ročně, tudíž méně odpadu k recyklaci a méně spotřebovaného paliva nutného na přepravu.
Dost firem také aktivně upozorňuje na problém plastů, které končí v řekách, mořích a oceánech, kde ohrožují a zabíjejí vodní živočichy. Clarins se například zapojuje do projektu Plastic Odyssey, který se snaží využívat plasty jako palivo – což prakticky demonstruje na lodi, na které cestovatelé navštěvují místa nejvíce zasažená plastovým znečištěním a vedle pomoci s úklidem šíří osvětu. Skandinávská společnost Gosh Copenhagen zase plasty vylovené z oceánů částečně přetavila v obaly svých jarních novinek, v tom na řasenku jich najdete přesně 50 %, což odpovídá asi dvěma plastovým sáčkům.