Marketingovou zakázku kraj vypsal začátkem listopadu. Firma TK Plus byla prvním a nakonec i jediným uchazečem, nikdo další se do tendru nepřihlásil.
„Samotného mě to zaskočilo, myslel jsem, že těch nabídek bude víc,“ prohlásil hejtman Ladislav Okleštěk.
Smlouvu s agenturou vedení kraje schválilo v pondělí ráno na jednání rady těsně před zasedáním zastupitelstva. Jeho členy však o rozhodnutí ani neinformovalo.
Proč rada nedala smlouvu k projednání hejtman příliš nekomentoval. „Nebyl k tomu důvod,“ reagoval stručně.
Hejtmanův náměstek Jiří Zemánek (ČSSD) obhajuje schválení smlouvy mimo zastupitelstvo tím, že tento druh smluv patří do kompetence rady.
„To jsou smlouvy marketingové, smlouvy na dílo a služby a to má v kompetenci rada. Nejde o dotační titul, který řeší zastupitelstvo,“ tvrdí Zemánek.
Na faktu, že se do výběrového řízení přihlásila pouze firma TK Plus, náměstek nic problematického nevidí.
„Znáte někoho v regionu, kdo by mohl splnit náročnost toho, co kraj chce? Slouží to i k ochraně kraje. Nelze tendr vyhlásit tak, aby do něj mohla jít jakákoliv malá reklamní agentura,“ uvedl Zemánek.
Nikdo nám nic neřekl, zní od překvapené opozice
Opoziční zastupitelé byli v pondělí po dotazu MF DNES překvapeni, že kraj již smlouvu uzavřel.
„V zastupitelstvu jsme nedostali informace, a to ani e-mailem, o tom, že by se něco podobného řešilo a schvalovalo,“ reagoval na postup rady například zastupitel Radim Sršeň z uskupení Starostové ProOlomoucký kraj.
„Nemyslím si navíc, že ten, kdo má služby marketingu provádět, je tak úplně optimální subjekt. Měl by se spíše věnovat sportu,“ řekl Sršeň na adresu agentury, která se věnuje hlavně pořádání sportovních podniků včetně tenisového Czech Open a atletické Zlaté tretry Ostrava.
Ani další z oslovených opozičních zastupitelů, Ivo Slavotínek z Koalice pro Olomoucký kraje, nevěděl, že rada smlouvu podepsala.
„Chápu, že v souvislosti se snahou o přilákání turistů do kraje je potřeba vytvářet propagační materiály. Nás ale bude zajímat, jakým způsobem byla spočítaná předpokládaná hodnota zakázky 16 milionů,“ uvedl.
Smlouva na videospot i předvádění politiků
Samotná konečná podoba kontraktu zatím není veřejně k dispozici. Nicméně soudě podle zadávací dokumentace bude vedení kraje po TK Plus požadovat třeba výrobu reklamních bannerů a propagačních videospotů.
Ty by měly podle dokumentace tematicky ukazovat možnosti aktivní turistiky a sportovních aktivit, kulturní, historické a technické památky, přírodní krásy, tradice a gastronomii Olomouckého kraje.
Kromě toho pak smlouva počítá s prezentací kraje na akcích regionální i celostátní úrovně a také na akcích s mezinárodní účastí. Na všech má TK Plus zařídit mimo jiné bannery s logem kraje, inzerci s logem, promítání na velkoplošné obrazovce a také úvodní slovo zástupce kraje.
Letos to přitom není první zakázka na marketing, kterou TK Plus získala. V lednu podepsali zástupci města Prostějova s agenturou roční smlouvu na marketing a propagaci za 2,2 milionu.
O tři měsíce později pak vysoutěžila TK Plus i zakázku na propagaci města Olomouce na roky 2018 až 2020 v celkové předpokládané hodnotě přes 6 milionů. Celková hodnota končící smlouvy s krajem byla podle přehledu uzavřených smluv 21,7 milionu korun.