Voyage: Inspired by Jules Verne

  12:02
Chcete vědět, jak si Jules Verne představoval vesmír? A jak jeho dílo pojali lidé z týmu Kheops Studio? Pak neváhejte a přečtěte si recenzi na tuto adventuru.

Voyage: Inspirated by Jules Verne

IDDK Group 1.9.2005 PC

iDNES.cz

70%
Herní karta

Voyage: Inspired by Jules Verne Jak jsem slíbila v nedávné recenzi ECHO: Secret of Lost Cavern (63%), podíváme se dnes na další titul společnosti Kheops Studio s názvem Voyage: Inspirated by Jules Verne. Po Echu se společnost opět uchýlila k předělávce literární klasiky Julese Verna, jako tomu bylo u hry Tajuplný ostrov (Return to Mysterious Island), která od nás získala 65%. A jaká že kniha byla tentokrát inspirací? Jedná se o knihu Ze Země na Měsíc. Původně se měla hra jmenovat Journey to the centre of the Moon, nakonec však získala název kratší - Voyage. Ovšem hra se knižní předlohy až tak striktně nedrží, v čem se ale liší, si povíme později. Pojďme se tedy podívat, jak si hra vedla oproti předchozím dílům stejné společnosti, zda se zachovaly stejné principy a jak hra skutečně vypadá.

Jejich cílem je prozkoumat odvrácenou stranu Měsíce, která nebyla nikdy spatřena.

Voyage: Inspired by Jules Verne Nástin příběhu
Hra začíná stejně jako její knižní předloha. Vesmírný modul je obrovským dělem vystřelen na svou cestu na Měsíc. Posádku tvoří tři členové, Barbicane, předseda baltimorského klubu, který hodlá Měsíc připojit k 36 státům Unie, jeho nepřítel kapitán Nicholl, který chce dokázat, že projekt balistických nadšenců je nereálný a dobrodruh z Francie Michel Ardan. Jejich cílem je prozkoumat odvrácenou stranu Měsíce, která nebyla nikdy viděna. Právě Ardan, který se po startu jako první probere z bezvědomí (a zde je první rozpor s knižní předlohou, kde modul obletí Měsíc a spadne do Tichého oceánu) zjistí, že jeho společníci jsou oba mrtví. Po pár hektických situacích, kdy je třeba obnovit přívod kyslíku, a vymyslet přistání na Měsíci, se na něj konečně dostanete. A jeho zkoumání může začít.


Ovládání
Společnost Kheops Studio se vrátila ke starému ovládání, jako tomu bylo u Tajuplného ostrova, Voyage: Inspired by Jules Verne zejména co se inventáře týče. To, co jsem vyčítala ECHu, je tak zažehnáno, a nečeká vás zběsilé prohrabávání jedné řádky plné předmětů. Další věcí, která se vrátila, je systém bodování. K čemu ale slouží si povíme až později. Málem bych zapomněla na poslední důležitou věc, a tou je možnost kombinování věcí v inventáři. Opět, stejně jako u Tajuplného ostrova, se vám dole na liště objeví rovnice, kam můžete přidávat předměty. Pokud je shromáždíte všechny, vznikne požadovaný předmět. Naštěstí sem můžete dát předmět, který sem patří, takže se vyhnete situacím, kdy desítky předmětů budete zkoušet metodou pokus omyl. Přibyl i deníček kombinací, kde se můžete podívat co a jak jste s čím zkombinovali a jaký předmět z toho vznikl, což je ve hře opravdu užitečná věcička. Abych nezapomněla, máte zde i klasický deník, kam se zaznamenává vše, co si prožijete, nebo si sem například Michel opisuje různé věci, proto velmi doporučuji si jej v průběhu hry číst.

Jak to u her od firmy Kheops Studio bývá, ani v této hře nebude o různé hádanky nouze.

Voyage: Inspired by Jules Verne Měsíc není pustý, ale neskutečně barevný!
Nyní se ale pojďme podívat, co na vás čeká. Po přistání na Měsíci vás čeká jeho zkoumání s jediným cílem, a to vrátit se zpět na Zem a vyprávět o tom, co jste prožili. Zapomeňte pro chvíli na otázky typu jak to, že zde můžu dýchat, když zde není kyslík, a vžijte se do role Michela a naivních představ o vesmíru. Po prvních krocích potkáte masožravé kytky, které jsou téměř všude kolem vás, a jak záhy zjistíte, mluví specifickým jazykem. Při svém pátrání narazíte později i na obyvatele Měsíce. Jedná se o inteligentní bytosti, nazývané Seleniťané. I oni mají svůj jazyk, písmo a kulturu. Proto, abyste se dostali zpět na Zem, budete potřebovat jejich pomoc. A zde přichází na řadu výše zmiňovaný bodový systém, který se vám zvedá za to, jak moc rozumíte řeči Seleniťanů, jak rozeznáváte jejich písmo či jestli dokážete poznat, co vám říkají. Asi nemusím zmiňovat, že čím větší skóre máte, tím větší je respekt obyvatel Měsíce.

Jules Verne

Voyage: Inspired by Jules Verne Jules Verne (8. února 1828 – 24. března 1905) byl francouzský spisovatel žánru sci-fi. Jeho knihy jsou dodnes oblíbeny hlavně mezi mládeží. Roku 1839 se nechal najmout jako plavčík na loď do Indie, jeho rodiče to však zjistili a cestě zabránili. J. Verne vystudoval práva a poté se živil jako obchodník s akciemi. V roce 1862 se seznámil s nakladatelem J. Hetzelem, který vydal jeho dílo Pět neděl v balóně, to mělo obrovský úspěch, proto nabídl J. Vernovi exkluzivní smlouvu na 20 let, v níž se Verne zavázal napsat dvě knihy ročně. Tato smlouva ho finančně zajistila a umožnila mu živit se pouze psaním. Oženil se s Honorií Morelovou, se kterou měl syna Michela, který po jeho smrti dopsal jeho rozepsaná díla. Mezi jeho nejznámější díla patří: Cesta do středu Země, Ze Země na Měsíc, Dvacet tisíc mil pod mořem, Tajuplný ostrov, Dva roky prázdnin, Cesta kolem světa za 80 dní a mnoho dalších, jejíchž výčet by zabral další stránku.

Hádanky, hádanky a zase hádanky
Jak to u her od firmy Kheops Studio bývá, ani v této hře nebude o různé hádanky nouze. Voyage: Inspired by Jules Verne Ze začátku hry se setkáte i vcelku s netradičními, časově omezenými úkoly. Naštěstí neumřete, jen se objevíte tam, kde jste byli předtím. Troufám si ale říci, že pro nováčky v oblasti adventur to může být docela silný oříšek. Jak asi už tušíte, většina hádanek bude o způsobu a schopnosti přizpůsobit se tamnímu jazyku. Ze začátku vám všechny ty znaky budou připomínat "rozsypaný čaj", ale postupem času budete odhalovat symboly a jejich význam. Budete muset odkrýt systém počítání, poznat dle zvuku o jaký symbol se jedná a mnoho a mnoho dalšího, což vám raději neprozradím, ať se máte na co těšit. Ušetřeni nebudete ani řešení hádanek ve ztížených podmínkách - například stavu bez tíže, nebo točení hlavy, kdy se vám kurzor bude pohybovat po obrazovce bez vašeho přičinění. Vcelku zajímavým prvkem je pohyb po Měsíci, kdy budete mít na obrazovce ukazatel, do kterého se musíte trefit, jinak cíl přeskočíte či naopak nedoskočíte. Ale stejně jako jsem to zmínila u časových úkolů, ani tady se nemusíte obávat smrti, hra vás vrátí na místo před skokem. Je to takové zajímavé zpestření, ale hlavně velké urychlení pohybu po lokacích.


Voyage: Inspired by Jules Verne Grafické, technické a zvukové zpracování
Ze začátku hry jsem byla z grafického i technického zpracování nadšená. Obrázkový deník se plnil událostmi, krásný vnitřek lodi, posléze nádherně barevné prostředí na Měsíci propracované do posledního puntíku. Bohužel postupem času, jako by autoři neměli čas hru dodělat, a tak spáchali narychlo konec. Nevím jestli je to jen mé zdání, ale o obrázkovém deníku si již můžete nechat zdát, po vkročení do paláce na vás čekají šedé stěny jeskyní. Zkrátka vnitřek paláce a okolní svět na Měsíci působí, jako by jej dělali odlišní lidé. Naštěstí to nepostihlo hádanky, které většinou mohu hodnotit jako logické, i když ne vždy jednoduché. Ke zvukovému doprovodu nemám sebemenší výtku, rostlinstvo vydává úžasné skřeky, Seleniťané mumlají svým hudebním jazykem, u vody je slyšet kapky a přehlédnout se nedá ani dabing, který se vskutku vyvedl na výbornou.

Klady a zápory

Plus Nádherně zpracovaná první půlka hry
Plus Hádanky
Plus Deník

Mínus Technické zpracování druhé půlky hry
Mínus Časově omezené úkoly

Verdikt
Co říci závěrem? Kdyby hra pokračovala v tempu, které nastolila na začátku, závěrečné hodnocení by bylo o mnoho vyšší. Je velká škoda, že autoři nevyužili potenciálu, který měli ve svých rukách, a druhá půlka hry je zcela odlišná od té první. Ovšem pro milovníky adventur nelze jinak, než tuto hru doporučit, i když k jejímu zpracování mám jisté výhrady. Tím, že jsem hrála od společnosti Kheops dvě hry za sebou (ECHO: Secrets of the Lost Cavern) a mám možnost srovnání, tak graficky na tom byla hra ECHO: Secrets of the Lost Cavern výrazně lépe, ale Voyage mi stylem hádanek a příběhu sedl daleko více.

Autor:

iDNES.cz

70%

Čtenáři

83% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%

Nejčtenější

Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

Nečekaný hit už prodal dva miliony. V korporátu by to neprošlo, říká autor

Ačkoliv původně panovaly obavy, že menší francouzské RPG Clair Obscur: Expedition 33 zůstane ve stínu slavnější hry, opak je pravdou. Šéf studia Sandfall k tomu dodal, že hra by v rámci velkého...

Nejvíce sexy hra loňského roku míří na PC. Co z ní asi udělají tvůrci modů?

Skvělá akční hra Stellar Blade už příští měsíc přijde o svoji playstationovou exkluzivitu a potěší i majitelé PC. Tvůrci modifikací už se nemohou dočkat až už beztak jen spoře oděnou hlavní hrdinku...

Po letech zkoušení dohrál nejtěžší mapu Dooma s více než 23 tisíci nepřátel

Streamer Coincident jako první člověk na světě dohrál legendami opředenou mapu Okuplok, která je považována za nejobtížnější level klasické střílečky Doom. Průchod, během něhož zlikvidoval tisícovky...

Náhoda? Datum vydání nejočekávanější hry prozradila léta stará písnička

Ostře sledované hry jsou pod naprostým drobnohledem fanoušků, kteří pečlivě analyzují každý nový trailer a vše dávají do nečekaných, až bláznivých souvislostí. Grand Theft Auto 6 není výjimkou.

Doom a ti další. Zběsilý masakr monster desetkrát jinak

Novinka z legendární série stříleček Doom opět nabídne zběsilou akci, ale není zdaleka jediná. Pokud chcete ještě před hraním dát šanci některé z alternativ, máte rozhodně z čeho vybírat.

15. května 2025 0

Nejvíce sexy hra loňského roku míří na PC. Co z ní asi udělají tvůrci modů?

Skvělá akční hra Stellar Blade už příští měsíc přijde o svoji playstationovou exkluzivitu a potěší i majitelé PC. Tvůrci modifikací už se nemohou dočkat až už beztak jen spoře oděnou hlavní hrdinku...

14. května 2025  13:17 6

Trestají mě za to, že jsem údajně nácek, stěžuje si šéf herního studia

Herní firma Moon Studios prosí lidi, aby přestali bombardovat jejich nejnovější hru negativními recenzemi. Šéf studia nejprve tvrdil, že je firma ve finančním ohrožení, následně to vzal zpět a začal...

14. května 2025 7

Co natáčíš? Populární streamerku vulgárně napadli během vysílání

Populární korejská streamerka Yoo Yoon-jin, známá celému světu pod přezdívkou Jinnytty, nebude na svou nedávnou návštěvu jižní Francie vzpomínat v dobrém. Přímo během živého natáčení ji totiž...

14. května 2025 64

Switch 2 má šikovný režim, který prodlouží životnost baterie

Pokud uživatelé Switche 2 obětují trochu času na hraní na jedno nabití, prodlouží si tím celkovou výdrž baterie.

13. května 2025  10:36 0

Postapokalyptický seriál Fallout by mohl běžet víc než dekádu

Seriálový Fallout na Amazon Prime Video se stal senzací loňského roku a pokud si udrží zájem fanoušků, mohl by běžet více než dekádu, věří herec Aaron Moten, který ztvárnil jednu z hlavních rolí....

12. května 2025  11:30,  aktualizováno  13.5 8:49 8

Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

13. května 2025 19

Režim myši na Switchi 2 funguje i v základním menu

Jednou z novinek očekávané konzole Switch 2 od Nintenda je možnost používat herní ovladače také v režimu myši. Využití najde i mimo hry.

12. května 2025  13:50 0

Rozjede váš počítač novou Mafii? Raději si ověřte hardwarové požadavky

Očekávaná gangsterka Mafia: Domovina běží – na rozdíl od přecházejících dílů včetně remaku – na Unreal Enginu 5. Pokud plánujete hrát na PC, ověřte si, zda splňuje minimální nároky.

12. května 2025  12:33 1

Detektor pohybu a děsivé zvuky. Vetřelecký horor zachycuje atmosféru filmu

Loňská hororová survival střílečka Alien: Rogue Incursion vyšla pouze pro virtuální realitu, letos si v nové verzi zahrajeme i tradičně. Ačkoliv její hodnocení se velmi různí, většina hráčů se...

12. května 2025 2

Zážitek jako Kingdom Come 2 vám jiné médium nedá, říká producent Martin Klíma

Kingdom Come: Deliverance 2 překonal všechna očekávání a zaslouženě se stal komerčním hitem nejen u nás, ale celosvětově. O tom, jak se takový kolos, na jehož vzniku pracovali stovky lidí dlouhých...

11. května 2025 15

Nové GTA vyjde až za rok, tak si aspoň zahrajte tyto slavné klony

Mysleli jsme si, že si nové GTA zahrajeme ještě letos, ale nakonec bude čekání zřejmě ještě dlouhé. Abyste si ukrátili čas, můžete vyzkoušet některou ze známých her, která nabízejí podobný styl...

10. května 2025 6
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.