RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem
State of Mind
Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Daedalic Entertainment
- Chytrý příběh
- Osobitá grafika
- Vážná témata jsou zpracována pouze povrchně
- Příliš jednoduché
Příběh se odehrává v roce 2048 ve futuristickém Berlíně. Hlavní, nikoli však jedinou hratelnou postavou je investigativní novinář Richard Nolan, který trpí ztrátou paměti.
Netrvá dlouho a zjistí, že důvodem částečné amnézie je nezdařený pokus o přenesení jeho osobnosti do virtuálního světa. Na scénu pak vstupuje jeho digitální dvojče Adam, který jediný může Richardovi pomoct rozplést nebezpečnou konspiraci sahající až do nejvyšších politických kruhů.
Zápletka je v základu zajímavá a kdyby se autoři věnovali pouze této dějové lince, nešlo by se od hry odtrhnout. Jenže bohužel je State of Mind obětí přehnaných ambicí svých tvůrců, kteří chtěli příběh udělat mnohovrstevnatý. Kromě detektivního vyšetřování řešíte rodinné problémy obou hlavních postav, nestabilní politickou situaci, kolonizaci cizích planet, umělou inteligenci toužící po svobodě či vztahy s kolegy z práce.
Žádnou z těchto vedlejších dějových linek však autoři nerozpracovali pořádně. V tomto případě rozhodně platí okřídlené „méně je někdy více.“ Stejně jako ve hrách Davida Cage se tu střídají výborně napsané pasáže plné emocí s klasickými „zdržovacími“ herními úkoly typu posunování krabic.
State of Mind je prezentován jako adventura, ovládá se jako klasická 3rd person akce, ale ve skutečnosti je ze všeho nejvíce interaktivním filmem. Hádanek je tu úplné minimum a navíc jsou jednoduché, většinu času trávíte jen přebíháním z místa na místo a dlouhými rozhovory. Ty naštěstí nejsou lineární, takže do značné míry můžete ovlivňovat tok děje, což se mimo jiné podepíše i na tom, který z několika různých konců uvidíte.
Schizofrenní situace panuje i u technického zpracování. State of Mind běží na Unreal Enginu, ovšem kvůli silně stylizované grafice byste to nejspíše ani nepoznali. Použitý grafický minimalismus dokáže vytvořit nádherné scény, jenže bohužel většinu času hráč tráví v rozhovorech a tam se na výsledném dojmu negativně projevuje prakticky absentující mimika a ne úplně uvěřitelné animace.
State of Mind je příliš rozporuplný, než abych ho mohl za bezmála 800 korun doporučit. Na druhou stranu by byla škoda tuto osobitou hru v záplavě stále stejných klonů zcela opomenout. Takže doporučuji počkat na nějakou pořádnou slevu. Vzhledem ke stylizované grafice a nadčasovému příběhu vám nic neuteče.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 22 čtenářů
Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače
Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...
Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné
Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul
Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...
Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější
Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Že je všude cenzura? Naopak, youtuber ukázal, že sexy her je víc než dřív
Ani ty největší komerční blockbustery se dnes nebojí zobrazovat sex, reklamu na erotické hry už...
Škodu jsem chtěl přidat už dlouho, říká autor kultovní série Gran Turismo
Poprvé ve víc než čtvrtstoletí existence videoherní série Gran Turismo zařadili vývojáři do...
Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější
Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...
Vydání nového Prince of Persia se kvůli úspěchu konkurence posouvá
Na Steamu se měla 14. května objevit v předběžném přístupu rychlá 2D roguelite akce The Rogue...