Promarněná příležitost i zábava. Star Wars Battlefront 2 v multiplayeru

Star Wars Battlefront 2 (2017) - multiplayer
Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce:
EA DICE
- Výborná optimalizace
- Nádherná grafika
- Dostatek obsahu
- Lepší gunplay než u jedničky
- Zmršené levelování a na to navázané mikrotransakce
- Nízký zisk kreditů vůči cenám
- Odměňuje spíše za strávený čas než skill
- Systém Battle Pointů potřebuje odladit
- Po týdnu nuda
Recenzi příběhová kampaně čtěte zde, tato část se věnuje výhradně multiplayeru.
Honza Srp - Upřímně řečeno mi je autorů z DICE docela líto, protože od minula Battlefront vylepšili prakticky v každém ohledu. Samotná hra je totiž v základu skvělá a mně, jakožto velkému fanouškovi Hvězdných válek, přinesla spoustu nezapomenutelných okamžiků. Zúčastnit se bitvy o planetu Hoth nebo přestřelek v ulicích Mos Eisley je díky nádherné grafice splněný sen. Hra nabízí obrovské množství zbraní, dopravních prostředků i planet z obou filmových trilogií a k tomu ještě navíc skvělý režim vesmírných soubojů.
Po dvou dnech strávených přímo v kancelářích DICE jsem byl přesvědčen, že tohle je jasná devadesátková hra. A to jsem ještě tehdy ani pořádně nehrál kampaň pro jednoho hráče, která se také povedla. Jenže v laboratorních podmínkách jsme měli všichni stejné možnosti a otevřený veškerý herní obsah. Dokonce jsme měli k dispozici i vylepšené karty, které si jinak člověk otevírá jen dlouhodobým hraním.
Až ostrý provoz však ukázal, nakolik je vnitřní ekonomika hry pokřivená. Momentální situace, kdy do hry nejde investovat skutečné peníze, mi tedy vyhovuje. Jak dlouho však ten provizorní systém vydrží, je otázkou. Souhlasím s tím, že ti největší hrdinové, jakými jsou Darth Vader a Luke Skywalker, by měli být za odměnu a ne k dispozici každému nováčkovi. Pokud si však někdo může postup urychlit opravdovými penězi, mám pocit, jako bych byl pro EA jen hráč druhé kategorie.
Já si každopádně SW: BF 2 užívám. Nemám přehnané ambice být tím nejlepším v každém kole, a tak si občas prostě jen vypnu uživatelské rozhraní a užívám si skvěle vypadající bitvy z mého oblíbeného univerza.
Hodnocení: 80 %
Ondra Zach - Promarněná příležitost. Tato dvě slova vystihují situaci, se kterou se nyní potýkají tvůrci a vydavatel akce Star Wars Battlefront II. A je to škoda, protože ještě před pár týdny se vše zdálo být na nejlepší cestě. Ve hře je dostatek obsahu a příslib neštěpit komunitu season passem, tedy placenými mapami po vydání, zněl férově (mapy mají být zdarma). Když pak přišla otevřená beta, hra si mě zaháčkovala. Strávil jsem v ní téměř 20 hodin a skvěle se bavil. Jenže pak dorazila ostrá verze a většina věcí se změnila spíše k horšímu. A teď nemluvím pouze o mikrotransakcích.
Pochvalu zaslouží tvůrci za velmi dobrou optimalizaci. Je na co koukat a hra šlape ještě o fous lépe než beta (tedy snad až na hlášku, kdy mě hra v menu odpojuje ze serverů, přímo ve hře nikdy). Spokojen jsem i s obsahem. V Battlefieldu 1 hraji výhradně Operace, tedy obří mapy pro maximální počet hráčů, ve SW BF 2 jsem se tak především věnoval obdobnému režimu Galactic Assault. Jedna strana brání, druhá útočí, fronta se při úspěchu útočníků postupně posouvá. Map je celkem jedenáct a většina se mi líbí, zejména Yavin 4 a Starkiller Base. Vyloženě mi nesedl pouze příliš otevřený Hoth, kde je cílem ochránit nebo zničit AT-AT.
Gunplay je mnohem lepší než v jedničce, vyhovuje mi, že základní zbraně jsou o něco slabší. Mezi čtyřmi třídami jsou zřetelné rozdíly, některé chtějí trochu víc cviku než jiné.
Vadí mi, že tvůrci ustoupili tlaku některých hráčů, kteří v betě kritizovali pomalejší zisk Battle Points. To jsou body, které vám během bitev umožní zahrát si za některého z ikonických hrdinů, silnější jednotky nebo usednout do bojové techniky, třeba stíhačky. Kritizovali je samozřejmě proto, že si nedokázali během bitvy našetřit na některého hrdinu. Z mého pohledu to tak je ovšem správně: kdo hraje dobře (a to se opravdu netýká nějaké elity, třeba prvních tří nejlepších), hraje za hrdiny, a pomůže tak týmu více než někdo méně schopný. Ten filtr fungoval a pro dnešní dobu je trochu příznačné, že si neschopní vybrečí změnu, místo aby raději trénovali.
To samozřejmě má za následek, že hrdinové, technika, a silnější jednotky jsou na bitevním poli o něco častěji, a to je podle mě špatně. Záleží na konkrétních mapách, ale obecně bych je raději viděl jako zpestření, okořenění situace, než jako prvek, kdy je veškerý arzenál na bitevním poli. Když je všeho moc, a vy hrajete zrovna za pěšáka, je to jako jít do přestřelek s kudlou. V otevřenějších prostorech pak také vzroste počet náhodných smrtí, kdy vás zasáhne třeba stíhačka, raketa, zkrátka cokoliv. Například na mapě z bety (Naboo) je v ostré verzi mnohem snazší se „zabetonovat“ u vstupu do paláce. Aktuálně je také snadnější bránit než útočit, většina útoků končí nezdarem.
Mnoho z těchto věcí, na které jsem poukázal, ani nelze vyladit jinak než v ostrém provozu. To bych tvůrcům nezazlíval. Co jim ovšem neodpustím, je kvůli mikrotransakcím zpomalený systém získávání kreditů a herních karet. Situace je nestálá, za týden nebo měsíc může být vše úplně jinak. To ovšem nijak nezmění aktuální zážitek.
Systém je následující: za absolvování bitvy a splnění různých milníků (obdoba achievementů) získáváme kredity. Za ty si pak kupujeme trojici beden podle typu, zda je jejich obsah určen pro běžné jednotky, stíhačky, nebo hrdiny. Každý typ jednotky lze totiž osadit kartami, které buď posílí některý atribut (třeba rychlejší obnova dovedností), nebo přímo změní schopnost (třeba místo štítu granátomet). Možnost přizpůsobit si jednotky je samozřejmě vítaná. Problém je v nastavení systému, který měl podpořit kupování beden za peníze.
Za absolvovaný Galactic Assault získám zhruba 400 kreditů. Záměrně nepíšu vyhraný nebo prohraný, protože hra přiděluje kredity spíše podle času stráveného ve hře než pode dovedností. To znamená, že i když vyhrajete Galactic Assault hned v první fázi, což by měl být velký úspěch, hra vás odmění jen minimem kreditů. A teď si vezměte, že bedna s výbavou pro vojáky stojí 4 000 kreditů, přičemž její obsah je naředěn různými „vítěznými pózami“ či „animacemi“. Duplikáty potom kompenzuje drobnými kredity a nikoliv materiálem pro craft, což je prasárna!
Každá karta má čtyři stupně. Když tak chcete vytěžit její maximum, je třeba ji třikrát vylepšit. A i když někteří píšou, že rozdíly nesou tak velké, mně tedy velké přijdou. Je lepší mít bojový štít, který absorbuje 200 zranění, nebo 300 zranění s maximálním vylepšením? Je lepší umístit stacionární věž každých 20 sekund, nebo na maximu každých 13 sekund? Asi nebude úplně příjemné pro nové hráče naskočit do hry, kdy veteráni mají nejen výhodu znalosti map, ale i silnější dovednosti.
Pomyslnou třešničkou na dortu pak je, že za stejné kredity je třeba některé hrdiny teprve odemknout. V kontextu všeho je i 15 000 kreditů za Darth Vadera šílenost. Jako takhle, není to nic nedostupného, ale stojíte před volbou: raději vylepšit karty, nebo si nejprve otevřít hrdiny? Proč si je nelze otevřít třeba pomocí milníků?
Pochopil bych to u expanze po vydání, kdy by tvůrci uvolnili nové mapy zdarma a nové hrdiny trochu napálili. Jenže toto je základní verze placené hry se systémem progressu jak z nějaké free 2 play / pay 2 win hry. Po týdnu hraní tak mám pocit, že se posouvám hlemýždím tempem. To je spíše demotivující a upřímně s tím, jak vyprchalo i počáteční nadšení, nemám příliš chuť se vracet. Tohle kritizoval u jedničky už kolega Petr Kárník, který napsal: „Hratelnost je tedy po vyprchání počátečního nadšení vcelku mdlá.“
Progress by měl být zábava, kdy máte radost z nové věci, nikoliv otrava. Přitom k takovým hrám jako Overwatch nebo Splatoon 2 se vracím pořád a rozhodně ne kvůli porgressu, ale kvůli zábavě. V současné chvíli proto nemůžu SW BF 2 doporučit. Je to ohromná škoda, protože jádro hry je dobré. Stačilo jen doladit herní mechanismy a nebýt tak šíleně chamtivý. Jenže teď, když se mohli věnovat vybalancování a hratelnosti, musí řešit mikrotransakce.
Hodnocení: 55 %
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 207 čtenářů
Hogwarts Legacy už nikdo nehraje, posmívají se aktivisté. Není ovšem za co
Ani měsíc po vydání Hogwarts Legacy se v harrypotterovské herní komunitě neuklidnily hlasy zesměšňující a bojkotující...
Pozůstalí oběti swattingu hráčů Call of Duty dostanou milionové odškodnění
Pět let starý incident, během něhož byl policejní zásahovou jednotkou zastřelen neozbrojený otec dvou dětí, byl u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Americká policie zatkla muže, který nabádal k vraždě šerifa. V Minecraftu
Policie v americkém New Jersey zatkla osmatřicetiletého muže kvůli online výhrůžkám na adresu floridského šerifa, který...
Sen pokračuje, okrajová hra dvou bratrů se stále prodává po statisících
Dwarf Fortress je na první pohled ošklivá a extrémně obtížná hra, přesto se prodává jako teplé rohlíky. Po šestnácti...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Milujete sci-fi a fantasy? Tyto chystané filmy a seriály byste neměli minout
Premium Byly doby, kdy se člověk bál přiznat, že má rád sci-fi nebo fantasy, protože se vám pak „běžná populace“ vyhýbala,...
RECENZE: Nový díl Syberie je překvapivě možná ten nejlepší vůbec
Po průměrném třetím dílu se série Syberia překvapivě vrací v plné síle. Jde o nejlepší poctu životu a dílu...
RECENZE: Virtuální realita potřebuje více her, jako je Hubris
Není to každý den, aby pro virtuální realitu vyšla hra srovnatelná s vysokorozpočtovými mainstreamovými hity. Trh je...
RECENZE: Forspoken je neriskantní sériová výroba, nejvíc baví běhání
Rozsáhlý herní svět, svižné souboje, spousta efektních kouzel, povedená hudba nebo zábavný parkour. Dalo by se čekat,...

Kvalitní novostavba RD, 4+1,111m2 - v provedení na klíč
Jabloňová, Kutná Hora
8 803 665 Kč