Firma Electronic Arts minulý týden tvrdě narazila u zákazníků se svojí novou hrou Star Wars: Battlefront 2. Ne že by byla vyloženě špatná, ale díky agresivní cenové politice, která nutí hráče utrácet peníze i přesto, že si hru koupili za plnou cenu, je pro mnohé nepřijatelná.
Jádrem sporu jsou především tzv. lootboxy, tedy balíčky s náhodným digitálním obsahem, které dodávají herním postavám různé výhody. Tyto lootboxy člověk získává jako odměnu za hraní, je však možné si je i dokoupit za skutečné peníze. Zjednodušeně řečeno tento systém dává výhody lidem, kteří zaplatí více peněz.
Po masivní kritice firma Electronic Arts od této praktiky ustoupila a mikrotransakce ze hry dočasně odstranila (psali jsme tady). Kauza tím však nekončí.
Na problematické obchodní mechaniky se zaměřila belgická videoherní komise a usoudila, že díky obsaženému prvku náhody vykazují prvky gamblingu. Na základě tohoto rozhodnutí se belgický ministr spravedlnosti Koen Greens pro tamní zpravodajský kanál VTM vyjádřil v tom smyslu, že by chtěl lootboxy zákonem zakázat. A to nejen v Belgii, ale i v celé Evropě.
Ostatně není sám, v podobném duchu se nedávno vyjádřil i americký politik Chris Lee, který Star Wars Battlefront 2 označil doslova za „kasíno.“ Tohle už je vážně veliká věc.