Star Wars: Battlefront 2 je pro Electronic Arts tím největším hitem, se kterým jde do letošní vánoční sezony. Na hře je vidět ohromný kus práce a je opravdu zábavná, ať už v krátkém příběhovém módu, nebo při hře více hráčů. Jenže na zdravé jádro je násilně naroubovaný systém postupně odemykatelných herních výhod, který má lidi u hry udržet co nejdéle.
Základní princip je jednoduchý. Čím více hrajete, tím více máte prostředků na nákup nových schopností a tím silnější vaše postavy jsou. Už tento fakt je sám o sobě kontroverzní, protože o vaší úspěšnosti nerozhodují jen hráčské dovednosti ale také to, kolik času už jste u hry doteď strávili.
Jenže Electronic Arts v honbě za co nejvyšším výdělkem prodávají herní měnu, za kterou se bonusy nakupují, i za opravdové peníze. A tady naráží kosa na kámen. Odemknout nejsilnější postavy ve hře, kterými jsou Darth Vader nebo Luke Skywalker, je bez použití skutečných peněz během na dlouhou trať. Ostatně jsou to legendární hrdinové, kteří by se na bojišti neměli vyskytovat každou chvilku, takže proč ne. Jenže když si je za pár investovaných stokorun může každé rozmazlené dítě koupit ihned, jde tento princip do háje. Nikdo přece nechce hrát proti lidem, kteří si zaplatili za herní výhody.
Celý systém byl předmětem kritiky již v otevřené betaverzi a několikrát se už změnil. Jenže ani po vypuštění hry do režimu předběžného přístupu nebylo vše ideální. Ukázalo se, že odemknout veškeré vybavení bude záležitost stovek hodin, což je u hry za nějakých patnáct stovek prostě příliš. Electronic Arts proto na přání komunity všechny hrdiny zlevnili.
Ani to však nebylo dostatečné a majitelé práv na Star Wars prý byli nenávistnou reakcí široké veřejnosti natolik zděšeni, že Electronic Arts donutili k radikálnímu kroku a veškeré mikrotransakce byly ze hry odstraněny. Alespoň tedy dočasně.
Co to pro Star Wars: Battlefront 2 bude znamenat do budoucna, nevíme. Jelikož hra sází na jiný ekonomický model než třeba konkurenční Call of Duty a veškeré následné přídavky mají být k dispozici zdarma, tak se nějaká forma mikrotransakcí do hry bude dříve nebo později muset vrátit. Jenže jak? Vzhledem ke svázání s licencí Star Wars tu nemá EA prostor pro vytváření kosmetických doplňků jako třeba konkurenční Overwatch. Stormtrooper prostě vždy musí být bílý, jinak atmosféra hry značně utrpí.