Command & Conquer 3: Tiberium Wars – Kane’s Wrath CZ

Command & Conquer 3: Tiberium Wars - Kane's Wrath
Platforma: PC
Výrobce:
EA LA
- Povedená kampaň
- Nové frakce
- Tahový mód
- Česká lokalizace
- Pouze jedna kampaň
Command & Conquer 3: Tiberium Wars – Kane’s Wrath | foto: Bonusweb.cz
Datadisk na Command & Conquer 3: Tiberium Wars byl jasnou záležitostí snad ještě před vydáním původní hry. Universum této série je po příběhové stránce tak potenciální materiál, že by byl přímo hřích jej nevyužít. Navíc to má pod palcem Electronic Arts a ti, jak známo, ždímají i ten poslední groš z již zaběhnuté značky a protože Tiberium Wars byla po boku World in Conflict jednou z nejlepších RTS minulého roku, nevydat datadisk na tuto dojnou krávu by prostě nešlo. Uplynul tedy rok a na světě je první addon s podtitulem Kane’s Wrath, jak se hraje?
Datadisk překvapivě obsahuje pouze jednu kampaň a znalci jistě podle nadpisu správně usoudili, že na pořadu dne je tentokrát strana záporáků a milovníků plešatých vůdců – NOD. Zarytí fandové GDI tak musí buď počkat do případného dalšího datadisku nebo zatnout zuby a prostě to přetrpět.
"Některé mise jsou klasické „vyrob, zaútoč a znič,“ jiné jsou naopak obranné a i na stealth se dostane."
Kampaň je pojata celkem poutavě a minout ji by byla škoda. Čítá třináct misí a na nějaký ten večer určitě vydrží. Zajímavě je vyřešeno časové zasazení. Žádné pokračování třetího dílu, ale naopak. Začátek kampaně se odehrává ještě před událostmi v trojce, tedy v době, kdy je Kane považován za ťuhíka a jednotlivé frakce NODu se rozpadají pod vládami nových potenciálních vůdců. Kane je ale živý až moc a hned vám začne rozdávat úkoly jak RIAA žaloby. Tu musíte sjednotit frakce NODu, onde zase zničit nový typ super silného tanku GDI a postavit k němu adekvátní protizbraň apod. Některé mise jsou klasické „vyrob, zaútoč a znič,“ jiné jsou naopak obranné a i na stealth se dostane. Celkově se tak probojujete i skrz originální kampaň z trojky až po útok mimozemské rasy Scrin, jen z trochu jiného pohledu, čímž se i vysvětlí některé otazníky.
VIDEO
Samozřejmostí jsou animované sekvence mezi misemi, ve kterých si Joseph D. Kucan aka Kane hraje na proroka. Bohužel oproti původní trojce se v cut-scénách kromě pár komparsistů dělajících křoví objeví pouze dvě další postavy, z nichž jedna je fanatická Natasha Henstridge, jejíž výkon mě sice moc nepřesvědčil, ale všechno je lepší, než toporný Billy Dee Williams v původní trojce. Děj se v animacích posouvá kupředu dost rychle a pokud chcete pochopit celý příběh, rozhodně jim věnujte pozornost. Pokud neumíte anglicky, nevadí. Electronic Arts už myslí i na zbytek světa a stejně jako třeba v Crysis jsou české titulky přímo v základu. Jejich kvalita je na poměrně vysoké úrovni, pouze občas se objeví menší chybička či ne zrovna vhodně přeložené slovo. Naštěstí nikdy to není nic, co by vyloženě bilo do očí a pokud nejste puntičkáři jako já, ničeho si nevšimnete.
Mohlo by se zdát, že po dohrání kampaně už datadisk mnoho zábavy nenabízí, ale opak je pravdou, teď to teprve celé začíná. V první řadě je tu skirmish (česky trochu nešikovně přeloženo jako „přestřelka“) se spoustou map a novými frakcemi. Každá ze tří stran konfliktu má totiž ještě dvě nové subfrakce, takže finální počet stran je prakticky devět. Rozdíly sice nejsou tak markantní, jak bychom chtěli, ale i tak se tu odlišnosti najdou. Každá frakce má svou unikátní jednotku a většinou za ni lze uplatnit trochu rozdílnou strategii. Někdo se tak soustředí na těžkou techniku, jiný na pěchotu apod. A aby toho nebylo málo, získala každá velká strana jednu ultradrahou superjednotku, proti níž jsou všechny ostatní jako trpaslíci. GDI má obrněný tank MARV, NOD obřího mecha Spasitele a Scrin zase šestinohého Poutníka. Každá tato jednotka disponuje ničivou silou, ale také jednou velkou slabinou, takže zatímco Spasitel si poradí s plukem tanků za pár sekund, udolá ho i jeden vrtulníček, protože na vzdušné cíle může leda nadávat. Prostoru k naučení nových taktik je ale dostatek, protože k dispozici je několik desítek map, takže tady leckdo vytuhne na hodně dlouho.
Pokud vás omezí skirmish, stále hru nemusíte odsuzovat. Datadisk má totiž další eso v rukávu – tahový mód Dobývání světa. Pokud jste hráli datadisk na druhý díl Bitvy o Středozem, budete hned jako v obraze. Po vybrání hlavní strany a nastavení podmínek vítězství a několika dalších věcí budete vhozeni na mapu světa a dále už je to jen na vás. Je vidět, které základny máte pod palcem, kde je oblast zamořena Tiberiem, prostě klasika. U každé základny lze postavit nové budovy, vyrobit si armádu apod. Jednotky se rekrutují ve skupinách a v každé skupině je několik zástupců různých jednotek. To výrazně šetří čas, protože nemusíte stavět každé jednotky jednotlivě po jedné. Nic vám ale nebrání ve vytvoření vámi definované skupiny a mít tak různé šablony pro různé situace. Na mapě světa se vše odehrává na tahy a pouze v případě bitvy se hra přepne do realtime módu a vše je na vašich
strategických schopnostech. Lze si samozřejmě i nechat vypočítat vítězství od počítače, ale to správný stratég nedělá. Každá strana má rozdílné podmínky vítězství , takže zatímco GDI stačí ovládnout třetinu povrchu, NOD musí vyvolat nepokoje ve čtyřiadvaceti městech a Scrin zase musejí vybudovat devět prahových věží. Mód Dobývání světa mě bavil a po dohrání kampaně jsem u něj vydržel celkem dlouho. Je to vítané zpestření oproti většině ostatních kampaň+skirmish datadisků.
Po technické stránce je vše prakticky stejné jako v původním třetím dílu a kromě několika nových jednotek a pár dalších serepetiček není v datadisku nic, co byste ještě neviděli. To ale neznamená, že by na tom hra byla po audiovizuální stránce špatně, naopak. I po roce má engine stále co nabídnout a pokud pojedete na maximální detaily, budete si střety s protivníkem skvěle užívat.
Command & Conquer 3: Tiberium War – Kane’s Wrath je velice povedeným datadiskem, který vyniká poutavou a celkem dlouhou kampaní, skvělým tahovým módem a celkem devíti stranami konfliktu, které můžete po skirmish mapách či multiplayeru prohánět do alelujá. Zamrzí přítomnost pouze jedné kampaně, či zbytečná nutnost mít nainstalovanou i původní hru, ale to jsou jen malé vady na kráse. Fandové série si tento datadisk vyloženě vychutnají.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 794 čtenářů
Hogwarts Legacy už nikdo nehraje, posmívají se aktivisté. Není ovšem za co
Ani měsíc po vydání Hogwarts Legacy se v harrypotterovské herní komunitě neuklidnily hlasy zesměšňující a bojkotující...
Pozůstalí oběti swattingu hráčů Call of Duty dostanou milionové odškodnění
Pět let starý incident, během něhož byl policejní zásahovou jednotkou zastřelen neozbrojený otec dvou dětí, byl u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Americká policie zatkla muže, který nabádal k vraždě šerifa. V Minecraftu
Policie v americkém New Jersey zatkla osmatřicetiletého muže kvůli online výhrůžkám na adresu floridského šerifa, který...
Sen pokračuje, okrajová hra dvou bratrů se stále prodává po statisících
Dwarf Fortress je na první pohled ošklivá a extrémně obtížná hra, přesto se prodává jako teplé rohlíky. Po šestnácti...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Milujete sci-fi a fantasy? Tyto chystané filmy a seriály byste neměli minout
Premium Byly doby, kdy se člověk bál přiznat, že má rád sci-fi nebo fantasy, protože se vám pak „běžná populace“ vyhýbala,...
RECENZE: Nový díl Syberie je překvapivě možná ten nejlepší vůbec
Po průměrném třetím dílu se série Syberia překvapivě vrací v plné síle. Jde o nejlepší poctu životu a dílu...
RECENZE: Forspoken je neriskantní sériová výroba, nejvíc baví běhání
Rozsáhlý herní svět, svižné souboje, spousta efektních kouzel, povedená hudba nebo zábavný parkour. Dalo by se čekat,...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...
RECENZE: Virtuální realita potřebuje více her, jako je Hubris
Není to každý den, aby pro virtuální realitu vyšla hra srovnatelná s vysokorozpočtovými mainstreamovými hity. Trh je...

Inspektor pro oblast správné klinické praxe
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha