Čtvrtek 27. ledna 2022, svátek má Ingrid
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 27. ledna 2022 Ingrid

Tribes: Vengeance

  12:00
Akcí s propracovaným světem a skvělým příběhem nejsou zrovna přehršle a tudíž je třeba každou takovou sledovat velice bedlivě, zvláště když se ještě chystá přinést... čtěte.

Tribes: Vengeance
Výrobce: Irrational Games
Vydavatel: VUGames
Datum vydání: 3. kvartál 2004
Homepage
Tribes: Vengeance Tribes: Vengeance mohou na první pohled vyhlížet jako zcela nový a originální projekt, ovšem opak je tentokrát pravdou, jedná se o volné pokračování zavedené série Tribes, kterou jsme mohli vidět již ve dvou titulech od studia Dynamix. To ovšem před rokem zkrachovalo a osud dalších dílů Tribes byl uvržen do nejistoty, podpořené navíc nepříliš přesvědčivými prodejními úspěchy obou předchozích titulů, které se orientovaly prakticky čistě na multiplayerové publikum. Přestože zde vždy byla menší složka určená pro jednoho hráče, ta však jako samostatný tahák nikdy neuspěla. Tribes zapadlo i vinou nepovedeného marketingu, jenž byl završen nevhodným vydáním u druhého dílu, který spatřil světlo světa v termínu, kdy zažívaly boom internetové akce jako Counter-Strike, Quake 3: Arena či Unreal Tournament, což byly a jsou mnohem přístupnější a mainstreamovější tituly. Kvalitu však Tribes upřít rozhodně nelze, ba právě naopak, jednalo se o velice povedené hry, jež si „pouze“ nenašly dostatečně rozsáhlé publikum. Ale přesto se nyní chystá další pokračování, což je vzhledem k prodělečnosti minulých dílů, přinejmenším nelogické, ovšem Vivendi, držitel licence,Tribes: Vengeance má v rukávu jisté trumfy, jež nejsou zase až tak malé a mají šanci zaujmout velké množství hráčů. Velkou zásluhu na tom má i najaté vývojářské studio, jímž jsou skvělí Irrational Games, známí díky vynikajícímu RPG Systém Shock 2 a možná ještě lepší komixové taktické akci Freedom Force. Pravda, na kontě mají v současném složení pouhé dva tituly, o to jsou však tyto lepší. Navíc stačí doplnit skutečnost, že v jeho útrobách nalezli útočiště i nadaní pracovníci zkrachovalého Looking Glass Studios. Najmutí těchto tvůrců dává smysl až poté, co ho dáme do souvislosti s požadavkem Vivendi, který zněl na vytvoření solidní singleplayerové kampaně, kvalitativně minimálně srovnatelné s multiplayerovým modem. A na to jsou Irrational Games, vypravěči skvostných příběhů, opravdovými mistry.

Pokud se ptáte, proč produkt nebyl pojmenován zcela jinak, aby neevokoval nepříliš vyvedenou minulost tohoto nepříliš zvučného jména, máme i pro vás odpověď. Tvůrcům bylo líto odhodit do detailu propracovaný svět TribesTribes: Vengeance , který rozhodně má své nenapodobitelné kouzlo a chtějí to s ním zkusit ještě do třetice a nutno říci, že se tento pokus ponese ve jménu zjednodušování, jelikož i frustrace z přehnané obtížnosti a jisté nevyváženosti odradila větší nežli jen malé množství hráčů od proniknutí do jinak zajímavé hry. Příběh nás zavede asi tři sta let před první Tribes, což je v současné době prequelů celkem logické. Vengeance nám dá nahlédnout jak kmeny Houses of Phoenix, Blood Eagle a Diamond Sword, začínaly. Zatím je známé pouze to, že hra se bude orientovat na boje mezi těmito kmeny a Impériem. Vengeance by mělo obsahovat poměrně omšelý formát příběhu, kdy někdo narozen do vládnoucí vrstvy začne pomáhat poddaným a v průběhu času se ukáže, že s nimi má společného více než se zpočátku zdálo. Hra by však tuto myšlenku měla rozpracovávat do nejmenších detailů, a proto se máme na co těšit. Podobně jako v Pulp Fiction si příběhem projdeme v kůži několika zcela odlišných osob a až na samotném konci se nám celá skládačka složí a začne dávat smysl. Takový přístup se nám zamlouvá a ve hrách se jedná o netradiční prvek. Irrational si jsou vědomi nelehkého úkolu vytvořitTribes: Vengeance uvěřitelnou zápletku, která by zapadla do Tribes univerza, ale vše se jim zatím daří údajně podle plánu. Vzhledem k tomu, že chtějí, aby ze hry byl cítit duch předchůdců, rozhodli se k tomu, že udělají titul značně krutý, nevybíravý a stylový, přesně tak jak si to zaslouží. Nebude to nic pro děti a nakonec ani pro teenagery a tvůrci jsou si již nyní vědomi, že Vengeance dostane nepopulární štempl 18+.

Singleplayer hráčům rovněž pomůže v následné hře více osob, jelikož se zde naučí používat veškeré prvky, které v ní budou obsaženy. Jako farmář si tak ozkoušíte sílu mnoha brnění, když váš ranč přepadnou bandité, v roli královské dcery Julie si zařádíme s jetpackem. Takto se naučíte vše, co následně využijete i v multiplayrových arénových bitkách. Ale nemyslete si, že by singleplayer měl být jen takovým tutorialem či rozcvičkou, to ani omylem, autoři slíbili příběhovou kampaň o solidní délce 20 hodin čistého herního času.Tribes: Vengeance Jen spojili potřebné s užitečným a hodlají hráče zaučit do všech tajů hry jaksi „za běhu“. Je nám slibována hromada odlišných způsobů hraní, v jedné z misí musíme opět v roli Julie utéci z Imperiální tvrze, která je mimochodem nádherně provedená. Velkou roli zde budou hrát její rychlé nohy a ač využijete i zbraní, utíkat budete ve velkém. Díky tomu také poznáte obrovský rozdíl mezi hrou za tuto křehkou dívku a procházkou v kůži po zuby obrněného vojáka, jenž hraje prim v dalších úkolech. Nahlížení na příběh z více, poměrně diametrálně odlišných úhlů je jedním z nejpřitažlivějších prvků, které Tribes: Vengeance hodlá nabídnout. A to nejen kvůli tomu, že podobnou koncepci v ostatních titulech příliš nevídáme. Otevírá se zde totiž skvělý prostor pro manévrování a experimentování s každičkým detailem. Utvoříte si například na věc názor v roli obyčejného odbojáře, ovšem ta samá věc vám přijde úplně odlišná při hře za vůdčí osoby. Na druhé straně je zde velké riziko toho, že se s postavou nestačíme dostatečně sžít a už dostaneme pod ruku novou. Tohoto úskalí jsou si však v Irrational Games více nežli jen dobře vědomi a slibují naprosto skvěle vyhraněné charakteryTribes: Vengeance , jež můžete buď milovat či nenávidět a to prý poznáte již v prvních minutách, čímž pádem by nemělo být problémem vytvoření silného pouta nebo naopak nahlížení na celé dění s mírným, potažmo větším odstupem.

Fanoušci původních her ze série Tribes (a že těch hardcorových je celkem požehnaně) však nemusí mít strach, že by, díky většímu mainstreamovému zaměření za účelem vyššího zisku, přišli o to, proč vlastně k tomuto titulu přičichli, a to multiplayer, který by měl být ovšem rovněž na vysoké úrovni. Můžeme se těšit na klasické módy jako je boj o vlajku, deathmatch, jeho týmová varianta atd. Stejně tak se dočkáme i zcela nových a neokoukaných herních možností, které buď většími či menšími variantami těch stávajících nebo zcela novou herní zkušeností. Prozatím je síťový kód optimalizován na maximum 32 hráčů, ale tvůrci nevylučují ještě doplnění počtu do současného maxima 64 zároveň soutěžících osob.Tribes: Vengeance Jedním z velkých nedostatků Tribes byly rozsáhlé a často trošku krkolomně designované mapy, v nichž bylo skutečně nutné využít maximálního možného počtu hráčů, aby se na mapě vůbec potkali. Vengeance by mělo nabízet i komornější arény pro menší stav osazenstva, přitom však se stejnou porcí zábavy. Většina lokací se jak už je zvykem bude nacházet na vzduchu v rozsáhlejších exteriérech, což v mnohých vzbudilo nedůvěru k používanému enginu Unrealu, o němž se tvrdí, že přeci jen určen spíše pro menší úrovně, nejlépe pak interiéry, ovšem v Tribes potvrzuje naprostý opak, venkovní arény vypadají skutečně k světu a jsou bez nejmenších výhrad nositelem kouzla svých předchůdců. Tribes: Vengeance bude také jako první titul využívat Havok 2.0 enginu, tedy druhé verze populárního nástroje, který má za úkol modelovat reálnou fyziku všech možných objektů a vzhledem k tomu, že již první verze stála za to, máme se rozhodně na co těšit.

Vůbec celá grafická stránka nedělá žádnou ostudu, a to i přesto, že současné screenshoty pocházejí z poměrně rané verze. Upravený Unreal engine zvládá skvělé odlesky od nejrůznějších povrchů, krásné světelné efekty a pokročilou obličejovou mimiku, přičemž samotné modely a pohyby postav patří samozřejmě ke špičce. Stejně jako DOOM 3 využívají i zde tvůrci tzv. normal mappingTribes: Vengeance, jehož trik spočívá v tom, že málopolygonové modely vypadají za použití pěkných textur stejně jako kdyby se jednalo o mnohem propracovanější a také na hardware náročnější záležitost. Jistým zpestřením a v současnosti možná již nutností jsou rag-doll efekty, tedy realistické klácení těla při zásahu nebo smrti. Nepříliš používaným prvkem je deformovatelné a ničitelné prostředí, což sice nebude platit v míře absolutní, ale za to větší než na co jsme zvyklí. Pokud ve hře narazíte na nějaký objekt a pomyslíte si, že by bylo pěkné, kdyby byl trošku upraven případně neexistoval, můžete to zkusit, je zde vysoká šance, že se to povede. Pěkné je rovněž sestřelování vržených granátů, které se dají zneškodnit ještě před dopadem. Bude to sice těžší, ale záchrana virtuálního života za takový pokus dozajista stojí, že? Fanoušky Tribes také potěší informace, že část grafiků se soustředí na patřičně uvěřitelné prostředí, jaké by bezproblémově souhlasilo s třísetletým odstupem od prvního dílu. Podobnou pečlivost a starost o propracovaný svět jen tak nevidíme, a proto si jí musíme více vážit.

Kolem a kolem je třeba k Tribes: Vengeance cítit úctu, která pramení především z propracovaného světa s detailní a zachovávanou historií, jíž Irrational Games dozajista skvěle využijí k připravení poutavého thrillerového příběhu z budoucnosti, jelikož něco podobného dokázali již několikrát. Pro multiplayer najali rovněž odborníky, kteří v minulosti měli co do činění s Tribes, a tak své nápady ještě více rozvinou. Dostat bychom tak měli vlastně dvě hry v jedné, což vždycky minimálně potěší, zvláště když jsou tyto propracované a právě tato podmínka se zdá býti splněna. Poděkujme tedy vydavateli hry a tvůrcům, že se do stejné řeky pouští již potřetí, přestože předchozí dva pokusy pro ně nebyly nejlepší investicí a zároveň jim a především nám popřejme, aby se to konečně vydařilo a my se ke konci roku mohli radovat z dalšího skvělého hitu.

Index očekávání: 8/10

Autor:

CES 2022 - největší veletrh spotřební elektroniky

Veletrh CES je největší událost v oblasti spotřební elektroniky a IT každoročně pořádaný v lednu v Las Vegas.

Další témata: Koronavirus  Omikron  Sonda Parker Solar Probe Dalekohled Jamese Webba 

Témata: bitka, virtuální, Zisk
  • Nejčtenější

Streamer koupil krabici s Pokémony za 72 milionů, obsah byl bezcenný

Americký youtuber Logan Paul opět dokázal zaujmout nad rámec své sociální bubliny, i tentokrát však jeho vystoupení...

S Blizzardem padá i World of Warcraft. Co se se slavnou hrou děje?

World of Warcraft je hegemonem žánru MMORPG her. V posledních letech se od něj ovšem odvrací hráči. Proč tomu tak je?...

Co to teď všichni najednou hrají? Hra s písmeny vzala internet útokem

Jednoduchá hra s hledáním slov je najednou velký hit internetu. Jmenuje se Wordle a zafungovala zejména na sociálních...

Největší obchod v herní historii mění všechno. Co to znamená pro hráče

Akvizice, v rámci níž Microsoft koupí za jeden a půl bilionu korun vydavatelství Activision Blizzard, změní herní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Válka bohatých streamerů, spor mezi Ninjou a Pokimane může skončit soudem

Vztahy mezi jedněmi z nejúspěšnějších streamerů dnešní doby Pokimane a Ninjou jsou na bodu mrazu a jejich spor možná...

Naši zemi by neubránila ani desetkrát větší armáda, říká armádní generál Opata

Premium Přes tři roky šéfuje armádě a nejvíc mu pije krev byrokracie. Když je nejhůř, oblékne maskáče a vyrazí z kanceláře...

Situace se obrací. Dřív byl vstřícný západ, dnes vyrazte s obytňákem na východ

Premium Nemám rád kempy s jejich davovou atmosférou, hlukem a stísněným prostorem a hotely jsou pro mě nenávratně statické,...

Recept na dlouhověkost? Chirurg Pafko vysvětluje, čím si zkracujeme život

Premium Profesor Pavel Pafko o tom, proč si u televize neotevře lahváč, o malém štěstí pro každý den a taky o poučném úrazu na...

  • Další z rubriky

Hráli jsme Elden Ring. Bude to fantasy událost příštího roku

Elden Ring je jednou z nejočekávanějších her za dlouhé roky. Spojení tvůrců Dark Souls ze studia FromSoftware a George...

Elden Ring má ambice stát se největší fantasy událostí posledních let

Nová fantasy legenda? V případě hry od tvůrců Dark Souls a autora předlohy ke Hře o trůny se zkrátka a jednoduše nic...

Stalker 2: Heart of Chernobyl vypadá přesně tak, jak si fanoušci vysnili

Po dlouhé odmlce se příští rok vrátí legendární postapokalyptická střílečka S.T.A.L.K.E.R. Strhující trailer...

Strategie Two Point Campus slibuje při budování univerzity víc volnosti

Two Point Campus je oficiální pokračování výborné strategie Two Point Hospital. Ačkoliv základní info před časem omylem...

Mysleli, že mám miliony. A já žila na ubytovně, vzpomíná Nicol Lenertová

Premium Na biologického otce si Nicol Lenertová už nevzpomíná, jen říká, že byl pro ni i její mámu nebezpečný. Během dětství...

Survivor: Nahota i pomlouvání Pazderkové za jejími zády, že je labilní

Po odstoupení zpěváka Vojtěcha Drahokoupila kvůli psychickým potížím ze show Survivor se diváci dočkali i prvních...

Do Česka poprvé připlula loď naložená uhlím z Austrálie. Má pomoci Ostravsku

Do Děčína v sobotu ráno poprvé připlula po Labi loď naložená černým uhlím z Austrálie, informovala Česká televize a...

Devadesátky: Hlavně nehraj jako já, řekl Vetchý Bartošovi o společné postavě

Postavu Tomáše Kozáka v Případech 1. oddělení hraje Ondřej Vetchý. V mladší verzi policisty v Devadesátkách se proměnil...

Tereza Ramba prozradila pohlaví i jméno druhého miminka

Herečka Tereza Ramba (32) a tanečník Matyáš Ramba (32) se před pár dny stali rodiči. Novinku se jim podařilo utajit a...