Čtvrtek 18. srpna 2022, svátek má Helena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 18. srpna 2022 Helena

The Moment of Silence - první dojmy

  12:00
Hra, která nemalou měrou připomíná kultovní Blade Runner, již nedočkavě klepe na dveře. Přinášíme vám proto aktuální dojmy z prezentace jednoho z nejnadějnějších špionážních sci-fi thrillerů současnosti.

The Moment of Silence Zatímco kolegové v Německu už pějí na svůj nejnovější tuzemský projekt samou chválu, hráčům a novinářům v okolních zemích nezbývá, než netrpělivě čekat. Anglická verze jedné z nejnadějnějších adventur tohoto roku nabrala nepříjemné zpoždění a společnost Digital Jesters ji vypustí do obchodní sítě nejdříve v polovině listopadu. Abychom ukrátili toto nekonečné čekání a přesvědčili vás, že skutečně bude o co stát, přinášíme vám své první dojmy z prezentace úvodní scény tohoto politického sci-fi thrilleru, který bezpochyby zaútočí na ocenění nejlepší dobrodružné hry tohoto roku.

Opravdu stylově filmový začátek úvodní animace nás zavede do vesmíru, na oběžnou dráhu naší matičky Země. Zatímco na pozadí probíhají zkrácené titulky, do blízkosti kamery přiletí satelitní družice, která monitoruje dění dole na Zemi. Pohledem družice pak sledujeme záběr na USA, který se postupně přibližuje na východní pobřeží, na New York City, na čtvrť Brooklyn, a nakonec na konkrétní ulici, po níž si to uhání černá dodávka. The Moment of Silence Za doprovodu svižné dynamické hudby je dodávka v prostřizích sledována, dokud nezastaví před obrovským věžákem.

Je 29. září 2044. Peter Wright, komunikační designér, právě relaxuje ve svém bytě. Nejspíš jeho šestý smysl ho přinutí přijít ke vstupním dveřím a sledovat špehýrkou, co se děje venku na chodbě. Zatím jsou vidět jen rostoucí čísla pater na panelu výtahu. Číselník se zastaví na hodnotě 23, což je právě patro, v němž Peter bydlí. Dveře výtahu se otevřou a na chodbu vrazí pětičlenné komando jednotky SWAT vyzbrojené zbraněmi s laserovými zaměřovači. Zatímco čtyři těžkooděnci hlídají okolní byty, pátý maskovaný muž nastraží na dveře sousedního bytu výbušninu a ihned po explozi vyvádí ven zmateného a bezmocného muže. Po chvíli z bytu vybíhá žena a dítě – evidentně manželka zatčeného se synem – ale oba jsou nemilosrdným policistou odhozeni zpět. Komando mizí ve výtahu, Peter opatrně otevírá dveře a vychází ze svého úkrytu na pustou chodbu. Efektní intro končí, hra začíná.

"Na chodbu vrazí pětičlenné komando jednotky SWAT vyzbrojené zbraněmi s laserovými zaměřovači."

„Všechno na téhle hře je vyvíjeno těmi nejlepšími německými týmy“ , komentuje úvodní sekvenci Christopher Kellner, PR manažer společnosti dtp, německého distributora hry. „Například veškeré video-sekvence, včetně intra, pocházejí z dílny společnosti, která dělala animace do několika Star Wars her nebo do Spec Ops“ . Profesionalita je na intru skutečně znát – především co se dramatičnosti týče. Například celá pasáž s ozbrojenci na chodbě je sledována pohledem z Peterových očí, skrze malé kukátko ve dveřích, s občasnými prostřihy na Peterův obličej, který doslova hraje emocemi.

The Moment of Silence

Vraťme se ale zpět do hry. Hráč dostane Petera pod kontrolu v prostoru chodby mrakodrapu a může se tak hned seznámit s rozhraním a klasickým point-and-click ovládáním. Levé tlačítko myši slouží jak pro pohyb postavy (po dvojkliku postava běží), tak pro provádění veškerých akcí. Po kliknutí pravým tlačítkem Peter jakýkoliv interaktivní objekt prozkoumá a stručně popíše. Když na interaktivní předmět najedete kurzorem myši, změní se jeho tvar podle toho, co lze s předmětem provést, a nad kurzorem se objeví text s názvem předmětu. Toto řešení, které bylo v pravěkých dobách adventur standardem, považuji za velmi rozumné, neboť tak odpadává marné bloumání nad tím, co za nerozpoznatelnou věc se to na té obrazovce povaluje. Taktéž práce s inventářem je „klasická“ – vysune se po najetí kurzorem k dolnímu okraji obrazovky a dokáže zobrazit najednou 9 předmětů. Ty lze buď prozkoumávat (pravým tlačítkem), nebo uchopit a použít.

„Vůbec prvním Peterovým úkolem je dostat se do bytu zatčeného souseda,“ vrací se k obsahu úvodní fáze hry Christopher. The Moment of Silence „Když se jen tak pokusíte vejít dovnitř, vystrašená manželka vás nevpustí. Jelikož své sousedy vůbec neznáte, musíte nejdříve prozkoumat zvonek u dveří a zjistit, jak se jmenují.“ Jakmile se Peter jméno sousedů dozví, vrátí se zpět do svého pokoje, aby ze zásuvky nočního stolku vyzvedl jednu moc důležitou věcičku. „Jelikož se děj hry odehrává v poměrně blízké budoucnosti, naleznete v ní řadu technologií, které jsou dnes teprve v ranné fázi vývoje. Jednou z nich je Messenger.“ Tato malinká věcička vypadá jako mix mezi Gameboyem a PDA, ovšem ve skutečnosti se jedná o video-telefon. To znamená, že vy vidíte obličej toho, s kým hovoříte, a on naopak vidí vás. „Messenger hraje ve hře extrémně význačnou roli“ , pokračuje Christopher. „Se spoustou lidí budete komunikovat právě jeho prostřednictvím, a navíc slouží jako vaše občanka, i jako kreditní karta. Bez něj se nikdo nedozví, kdo jste, a taky se bez něj na mnoho míst vůbec nedostanete.“

Na počátku je v seznamu telefonních čísel Messengeru pouze jediné – do informačního střediska. Právě na něj musí Peter zavolat, The Moment of Silence aby zjistil telefon na Oswaldovy (což nemohl udělat dříve, dokud se nedozvěděl jejich jméno pohledem na dveřní zvonek). Následně, jakmile mu příjemná operátorka požadované číslo sdělí, může Peter zavolat Deborah Oswaldové, manželce uneseného novináře, představit se a požádat ji, aby ho vpustila k sobě do bytu.

Již během telefonování se projevilo vylepšení dialogového systému, který byl v předešlé hře týmu House of Tales – The Mystery of the Druids – doslova tragický. Hráč má sice stejně jako ve zmíněné hře možnost volby z několika konkrétních otázek, jež se vypisují v dolní části obrazovky, ovšem ty jsou kvůli přehlednosti barevně rozlišeny. „Ty možnosti, které jsou pro vývoj hry důležité a na něž se Peter ještě nezeptal, jsou zbarveny zářivě žlutě, zatímco ostatní nedůležité dialogy nebo otázky, které postavě již jednou položil, mají o něco světlejší barvu.“ Díky tomu by již nemělo docházet k přehlédnutí jedné z mnoha větví dialogu, která je pro další postup hrou klíčová.

"Příběh bude pro Petera i nás hráče vysokou hrou opředenou politickými skandály a nenechá klidným žádného příznivce detektivek a napětí vůbec."

Poté, co Peter dostane od Deborah svolení přijít k ní dobytu, tak pochopitelně učiní a dozví se, že její muž byl jen obyčejný člověk, novinář, který v životě nic zlého neprovedl a nebyl nikomu na obtíž. A jelikož i náš hlavní hrdina má za sebou pohnutou minulost završenou nedávnou smrtí manželky a syna při leteckém neštěstí, rozhodne se zoufalé ženě pomoci.

The Moment of Silence

Jistě není třeba dodávat, že příběh, jež se odvíjí od záhadného únosu novináře a do kterého jsou zapleteny zvláštní policejní jednotky, bude pro Petera i nás hráče vysokou hrou opředenou politickými skandály a nenechá klidným žádného příznivce detektivek a napětí vůbec. Není od věci, že atmosféra vzdáleně připomíná kultovního Blade Runnera – potemnělé ulice moderního, ale uvěřitelného New Yorku jsou osvětlovány neonovými nápisy a skrápěny jemným deštěm, jenž protínají vznášejí se „taxíky“. Ty mimochodem Petrovi poslouží jako prostředek pře přesun mezi různými lokacemi. Obrovský vliv na atmosféru má samozřejmě neskutečně detailní předrenderovaná grafika v rozlišení 1024x768, plná drobných background animací a všelijakých efektů, jako jsou real-time stíny všech 3D objektů nebo odrazy postav v kalužích.

The Moment of Silence

The Moment of Silence je zkrátka áčková adventura v „Hollywoodském“ provedení. Velkolepé technické zpracování a napínavý příběh může zhatit už jen mizerný game-design a frustrující hratelnost, což je však vzhledem k obsahu prezentované hratelné ukázky a několika prvním německým recenzím velmi nepravděpodobné. České hráče navíc jistě potěší, že se tato neuvěřitelně „užvaněná“ hra (obsahuje 8 hodin dialogů!!!) bude u nás prodávat v plně lokalizované verzi, i když s nemalým časovým zpožděním – pochybuji, že bychom se jí dočkali ještě před Vánoci. Chcete-li se o této připravované adventurní pecce dozvědět více podrobnějších informací, nakoukněte do našich loňských prvních dojmů, jejich součástí je též rozhovor se scénáristou a hlavním designérem hry.

Index očekávání: 90%

Autor:

Gamescom 2022

Letošní veletrh her Gamescom 2022 opět pořádá na výstavišti v Kolíně nad Rýnem od 24. do 28. srpna. Slavnostní zahájení proběhne večer předem na Opening Night Live 2022 show 23. srpna.

  • Nejčtenější

Hráč dokončil Diablo 2 na nejtěžší obtížnost, aniž by na někoho zaútočil

Youtuberovi s přezdívkou MacroBioBoi se podařil úctyhodný herní výkon. Dokázal dohrát remasterované Diablo 2 na...

Soud smetl bizarní žalobu, navrhovatel by si prý měl zahrát Call of Duty

Zakladatel společnosti Brooks Entertainment právně napadl mamutí vydavatelství Activision Blizzard za údajné...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po 28 letech od vydání se přišlo na to, že herní klasika má i multiplayer

Fanoušek konzolové klasiky Super Punch-out čirou náhodou objevil, že vývojáři do hry ukryli i mód pro dva hráče. Je...

Fanoušek odstranil ze Spider-Mana vlajky hrdosti, byl okamžitě potrestán

Oblíbený server pro sdílení modifikací počítačových her Nexus Mods zrušil profil člověku, který všechny duhové prapory...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Měly být hity, ale dnes už si na tyto hry nikdo nevzpomene

Premium Uspět v herním průmyslu není kvůli obrovské konkurenci nic snadného a o žánru tzv. live service her to platí dvojnásob....

Porucha imunity je první známka, že je v našem životě něco špatně, říká lékařka

Premium Lidí s poruchami imunity přibývá. Příčinou je často špatný životní styl, což vede k vážným nemocem, třeba k rakovině....

Bude hůř. Považuji za férové sdělit to divákům předem, přiznal šéf ČT

Premium Inflace, energie, válka na Ukrajině a k tomu nízké koncesionářské poplatky. Současná situace postihla i Českou...

První díl rozhovoru s Shopaholicadel: Práci neseženu, každý den můžu umřít!

Premium Rozhovorům se dlouho úspěšně vyhýbala, nyní ale udělala výjimku a Expresu poskytla exkluzivní sondu do své duše....

  • Další z rubriky

Card Shark vás naučí podvádět v kartách, občas to ovšem končí smrtí

Ačkoliv v Card Shark hrají hlavní roli karty, cílem není vyhrát férově. Úkolem je pomocí různých technik okrást soupeře...

Starfield budí pozornost. Co čekat od nejambicióznější sci-fi posledních let

Starfield je připravovaná sci-fi akční hra na hrdiny. Odehrávat se bude ve 24. století, dvacet let po válce dvou...

Pět prvních dojmů, proč je nový Kirby and the Forgotten Land paráda

Zahráli jsme si očekávanou 3D hopsačku Kirby and the Forgotten Land a nyní vám můžeme něco říct o úrovních v prvním...

Hráli jsme Elden Ring. Bude to fantasy událost příštího roku

Elden Ring je jednou z nejočekávanějších her za dlouhé roky. Spojení tvůrců Dark Souls ze studia FromSoftware a George...

Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 7. soutěžním týdnu?
Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 7. soutěžním týdnu?

Léto venku s eMiminem je tady! Každý týden budeme soutěžit o fantastické ceny v celkové hodnotě 298.000 Kč. Sdílejte své letní zážitky, hodnoťte...

Bude hůř. Považuji za férové sdělit to divákům předem, přiznal šéf ČT

Premium Inflace, energie, válka na Ukrajině a k tomu nízké koncesionářské poplatky. Současná situace postihla i Českou...

K vulgárnímu nápisu musela tatéra přemluvit sexem. Teď ho chce pryč

Její nápad se v salónech nikomu nelíbil. Žádný tatér s ním nechtěl mít nic společného, tak moc nápis svou nositelku...

Herečka Anne Heche zemřela, nepřežila následky zranění po autonehodě

Třiapadesátiletá herečka Anne Heche zemřela. Uvedla to její přítelkyně Nancy Davisová. Herečka skončila v nemocnici v...

Stav herečky Anne Heche je téměř beznadějný. Má vážně poškozený mozek

Herečka Anne Heche (53) s největší pravděpodobností nepřežije nehodu, při níž autem narazila do dvoupodlažní budovy v...

Rýn během pátku přestane být splavný. Ekonomické dopady pocítí celá Evropa

Hladina řeky Rýn v německé oblasti Rheingau podle úřadů v pátek klesne na kritickou úroveň, na klíčovém místě naměří už...