Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stranglehold - Max Payne podle Johna Woo

  12:00
Pro herní průmysl může být ctí, když se v něm angažuje hollywoodská hvězda. Tou režisér John Woo bezesporu je a chce svůj um předvést v tvrdé akci na způsob Maxe Payna s nextgen technologiemi. Podle všeho to vypadá na úspěch.

Stranglehold Aby se proslulí filmaři podíleli přímo na samotném herním vývoji, nebylo donedávna příliš zvykem. Jenže peníze videoherního businessu časem přilákají každého správného obchodníka, možnosti interakce pak i pokrokové umělce. Není tomu tak dávno, co si Vin Diesel založil vlastní herní firmičku Tigon Games, s jejíž nezanedbatelnou pomocí vznikl parádní titul Chronicles of Riddick. Ještě před Dieselem oznámil vstup do našeho oblíbeného odvětví i proslulý režisér John Woo. Psal se rok 2003, kdy natěšenému počítačovému publiku představil společnost Tiger Hill Entertainment. Ta sice postupně vyšuměla, což se naštěstí nestalo jejímu vlajkovému titulu Stranglehold, který si pod svá křídla vzal Midway i se všemi hlavními aktéry případného úspěchy a má s ním logicky velké plány.

Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu

Stranglehold navazuje na kultovní snímek Johna Woo – Hard Boiled – proslavený především brutálními a neuvěřitelně šťavnatými přestřelkami. Vrátí se oblíbený hlavní hrdina, inspektor Tequila i jeho představitel Chow Yun-Fat,Stranglehold bez něhož by role nebyla ani z poloviny tím, čím byla a být má. Scénáristé nás zavedou do typického noir světa ne nepodobného dnes již legendárnímu Maxi Paynovi. Od něj Stranglehold opisuje možná až příliš nápadně, jelikož nejen příběh, který by měl být emočně velmi vypjatý, nikoliv však kdovíjak originální, nese významné znaky podobnosti. Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu, kde jí z dosud neznámých důvodů vězní ruský mafián. Milý inspektor Tequila se tak dostane do nezáviděníhodného morálního rozklížení, kdy pro něj nebude zrovna jednoduché zůstat dobrým policistou a milujícím manželem zároveň. Časem se proto nevyhnete postupům, které by vaši nadřízení zřejmě neodklepli. Z dostupných informací vyplývá, že půjde o celkem lineární záležitost, až na výjimky tedy nečekejte široké rozhodovací pravomoci jako třeba v Knights of the Old Republic. Ostatně Stranglegold není RPGčkem, nýbrž čistokrevnou akcí.

Stranglehold John Woo si v Hollywoodu udělal jméno především svým perfekcionismem v akčních scénách, o nichž všeobecně platí, že si je málokdo dovede představit ještě efektnější. Stejný přístup chce režisér a nyní i herní designér zvolit i v případě Stranglehold. Nabídne jednoduchý, vyvážený a především silně strhující zážitek okořeněný vším, co se John za dlouhá léta své praxe naučil. Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Od vydání druhého Maxe už ale uplynulo něco vody, čehož si je Midway dobře vědom a tasí proto mnohem širší arzenál, a to jak zbraňový, tak především pohybový. Základem kupodivu bude zpomalování času, které nabídne dostatek příležitostí k vykonávání gymnasticko-akrobatických parádiček v čele s letmým střílením ve skoku, sjíždění zábradlí, pohupování se na lustrech atd. Jednoduše každý designérský prvek bude mít své opodstatnění a je jen na hráčích, zda se ho rozhodnou využít či nikoliv. Levely mají být koncipovány tak, aby se na sebe jednotlivé triky Stranglehold daly postupně nabalovat, což z nich při troše umu udělá úctyhodné sekvence, které bychom si pak měli vychutnávat v replayích. Vedle interiérů jako je bar, skladiště, hotelový vestibul, ale i venkovních prostor, kupříkladu pulzující tržiště. Každé prostředí nabídne svá specifika a budete-li si chtít hru skutečně užít, vyplatí se je naučit. Hlavně proto se tvůrci domnívají, že nezůstanete u jednoho projití hrou, ale v rámci vylepšování se zkusíte další efektní kousky.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé. Přesto o něm neví prakticky nic, ovšem je pravda, že služba Live u konzole X-BOX 360, na níž se hra také vyvíjí, klade na vývojáře značné nároky, čímž pádem máme důvod k optimistickým prognózám. Ony totiž skvělé přestřelky, pokud se nic nepokazí, snad ani nemohou dopadnout jinak než výborně a možnost vyklepnout v nich pár kámošů se vždycky cení.

Stranglehold Rozpočet Strangleholdu musí být zřejmě velmi nafouknutý, což svědčí o velkých nadějích, které do tohoto projektu Midway vkládá. Z čeho tak soudíme? Inu, autoři si neváhali licencovat zřejmě nejpokročilejší grafický engine dneška – Unreal 3.0, a aby toho náhodou nebylo málo, vytáhli z kapsy i pár dolarů na fyzikální nástroj jménem Havoc, na jehož základě vznikla technologie „Masive Destructibility“ umožňující zničení v podstatě všeho, na co ve hře narazíte. Zrovna těmto marketingovým řečem bychom nepřikládali valnou váhu, protože už jsme je slyšeli několikrát a ještě nikdy nešlo rozsekat úplně všechno. Na druhou stranu, Stranhlehold klidně může nastavit novou laťku, i když o dokonalé naplnění slibu zřejmě nepůjde.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé.

Stranglehold působí v první řadě velice svěže, i když jeho příběh mnoho světla nepobral. Tak nějak ale cítíme, že se bude hrát moc příjemně. Má v tom prsty zajímavý trailer i vzpomínky na Maxe Payna, jehož intenzivní zábava nás spolehlivě pohltila. A když nám někdo řekne, že Stranglehold bude ještě mnohem lepší, příjemně nás svrbí prsty. Snad půjde o krásný dáreček pod stromeček, jak je slibováno.

Index očekávání: 90%

Autor:
Témata: Umělec
  • Nejčtenější

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Xbox ukázal zásadní novinky: nového Dooma, Age of Mythology i Indiana Jonese

Tradiční velká letní konference Xboxu odhalila celou řadu novinek a přidala informace o již...

Call of Duty bude vyžadovat trvalé připojení k internetu a zabere 310 GB

První trailer na letošní díl střílečky Call of Duty, který ponese podtitul Black Ops 6, ničím...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Britové žalují Steam o skoro 20 miliard, prodávané hry prý předražuje

Podle žalobců zneužívá Steam své dominantní postavení na trhu k potírání konkurence a předražování...

Mačkání prsou nebo uklízení mrtvol. Hráli jsme nejdivnější dema na Steamu

V digitálním obchodu Steam proběhl tento týden festival demoverzí, během nějž jsme si mohli zdarma...

PREVIEW: Strategie Sanctuary nabídne gigantické bitvy tisíců jednotek

Realtimová strategie Sanctuary: Shattered Sun chce zaplnit prázdné místo, které mají fanoušci v...

Hrajeme World of Warcraft: The War Within, začátek působí dramaticky

Stále populární MMORPG World of Warcraft oslaví letos v listopadu dvacet let od zahájení provozu....

Remaster Lollipop Chainsaw láká na 29 sexy oblečků i kostým králíka

Legendární braková mlátička Lollipop Chainsaw se po více než deseti letech od vydání dočká...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Jen ať mě kritizují, moje šperky vydělávají, říká zpěvačka Lucie Bílá

Zatím jí to pořád zpívá, ale i Lucie Bílá (58) si uvědomuje, že jednou její kariéra skončí. Hlava ji z toho ovšem...