Pondělí 20. září 2021, svátek má Oleg
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 20. září 2021 Oleg

Stranglehold - Max Payne podle Johna Woo

  12:00
Pro herní průmysl může být ctí, když se v něm angažuje hollywoodská hvězda. Tou režisér John Woo bezesporu je a chce svůj um předvést v tvrdé akci na způsob Maxe Payna s nextgen technologiemi. Podle všeho to vypadá na úspěch.

Stranglehold Aby se proslulí filmaři podíleli přímo na samotném herním vývoji, nebylo donedávna příliš zvykem. Jenže peníze videoherního businessu časem přilákají každého správného obchodníka, možnosti interakce pak i pokrokové umělce. Není tomu tak dávno, co si Vin Diesel založil vlastní herní firmičku Tigon Games, s jejíž nezanedbatelnou pomocí vznikl parádní titul Chronicles of Riddick. Ještě před Dieselem oznámil vstup do našeho oblíbeného odvětví i proslulý režisér John Woo. Psal se rok 2003, kdy natěšenému počítačovému publiku představil společnost Tiger Hill Entertainment. Ta sice postupně vyšuměla, což se naštěstí nestalo jejímu vlajkovému titulu Stranglehold, který si pod svá křídla vzal Midway i se všemi hlavními aktéry případného úspěchy a má s ním logicky velké plány.

Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu

Stranglehold navazuje na kultovní snímek Johna Woo – Hard Boiled – proslavený především brutálními a neuvěřitelně šťavnatými přestřelkami. Vrátí se oblíbený hlavní hrdina, inspektor Tequila i jeho představitel Chow Yun-Fat,Stranglehold bez něhož by role nebyla ani z poloviny tím, čím byla a být má. Scénáristé nás zavedou do typického noir světa ne nepodobného dnes již legendárnímu Maxi Paynovi. Od něj Stranglehold opisuje možná až příliš nápadně, jelikož nejen příběh, který by měl být emočně velmi vypjatý, nikoliv však kdovíjak originální, nese významné znaky podobnosti. Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu, kde jí z dosud neznámých důvodů vězní ruský mafián. Milý inspektor Tequila se tak dostane do nezáviděníhodného morálního rozklížení, kdy pro něj nebude zrovna jednoduché zůstat dobrým policistou a milujícím manželem zároveň. Časem se proto nevyhnete postupům, které by vaši nadřízení zřejmě neodklepli. Z dostupných informací vyplývá, že půjde o celkem lineární záležitost, až na výjimky tedy nečekejte široké rozhodovací pravomoci jako třeba v Knights of the Old Republic. Ostatně Stranglegold není RPGčkem, nýbrž čistokrevnou akcí.

Stranglehold John Woo si v Hollywoodu udělal jméno především svým perfekcionismem v akčních scénách, o nichž všeobecně platí, že si je málokdo dovede představit ještě efektnější. Stejný přístup chce režisér a nyní i herní designér zvolit i v případě Stranglehold. Nabídne jednoduchý, vyvážený a především silně strhující zážitek okořeněný vším, co se John za dlouhá léta své praxe naučil. Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Od vydání druhého Maxe už ale uplynulo něco vody, čehož si je Midway dobře vědom a tasí proto mnohem širší arzenál, a to jak zbraňový, tak především pohybový. Základem kupodivu bude zpomalování času, které nabídne dostatek příležitostí k vykonávání gymnasticko-akrobatických parádiček v čele s letmým střílením ve skoku, sjíždění zábradlí, pohupování se na lustrech atd. Jednoduše každý designérský prvek bude mít své opodstatnění a je jen na hráčích, zda se ho rozhodnou využít či nikoliv. Levely mají být koncipovány tak, aby se na sebe jednotlivé triky Stranglehold daly postupně nabalovat, což z nich při troše umu udělá úctyhodné sekvence, které bychom si pak měli vychutnávat v replayích. Vedle interiérů jako je bar, skladiště, hotelový vestibul, ale i venkovních prostor, kupříkladu pulzující tržiště. Každé prostředí nabídne svá specifika a budete-li si chtít hru skutečně užít, vyplatí se je naučit. Hlavně proto se tvůrci domnívají, že nezůstanete u jednoho projití hrou, ale v rámci vylepšování se zkusíte další efektní kousky.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé. Přesto o něm neví prakticky nic, ovšem je pravda, že služba Live u konzole X-BOX 360, na níž se hra také vyvíjí, klade na vývojáře značné nároky, čímž pádem máme důvod k optimistickým prognózám. Ony totiž skvělé přestřelky, pokud se nic nepokazí, snad ani nemohou dopadnout jinak než výborně a možnost vyklepnout v nich pár kámošů se vždycky cení.

Stranglehold Rozpočet Strangleholdu musí být zřejmě velmi nafouknutý, což svědčí o velkých nadějích, které do tohoto projektu Midway vkládá. Z čeho tak soudíme? Inu, autoři si neváhali licencovat zřejmě nejpokročilejší grafický engine dneška – Unreal 3.0, a aby toho náhodou nebylo málo, vytáhli z kapsy i pár dolarů na fyzikální nástroj jménem Havoc, na jehož základě vznikla technologie „Masive Destructibility“ umožňující zničení v podstatě všeho, na co ve hře narazíte. Zrovna těmto marketingovým řečem bychom nepřikládali valnou váhu, protože už jsme je slyšeli několikrát a ještě nikdy nešlo rozsekat úplně všechno. Na druhou stranu, Stranhlehold klidně může nastavit novou laťku, i když o dokonalé naplnění slibu zřejmě nepůjde.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé.

Stranglehold působí v první řadě velice svěže, i když jeho příběh mnoho světla nepobral. Tak nějak ale cítíme, že se bude hrát moc příjemně. Má v tom prsty zajímavý trailer i vzpomínky na Maxe Payna, jehož intenzivní zábava nás spolehlivě pohltila. A když nám někdo řekne, že Stranglehold bude ještě mnohem lepší, příjemně nás svrbí prsty. Snad půjde o krásný dáreček pod stromeček, jak je slibováno.

Index očekávání: 90%

Autor:
Témata: Umělec
  • Nejčtenější

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

Nejslavnější cheat historie oslavil 35 let. A ne, není to IDDQD

Už je to dlouhých 35 let od té doby, co si mohli hráči počítačových her poprvé vyzkoušet, co se stane, když na svých...

Světové televize opakovaně vydávají videohry za exkluzivní záběry z bojišť

Indická televize Republic použila realisticky vypadající záběry z české vojenské simulace Arma 3 v reportáži o údajné...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Premium Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

  • Další z rubriky

Atomic Heart ukáže alternativní Sovětský svaz. Hrát budeme za agenta KGB

Slibná střílečka Atomic Heart bude zasazena do alternativní verze Sovětského svazu padesátých let minulého století.

Stalker 2: Heart of Chernobyl vypadá přesně tak, jak si fanoušci vysnili

Po dlouhé odmlce se příští rok vrátí legendární postapokalyptická střílečka S.T.A.L.K.E.R. Strhující trailer...

Prokletá vesnice odkrývá své hrůzy. Z Resident Evil Village jsme nadšení

Capcom dovolil hráčům vydat se do vesnice z očekávaného osmého dílu hororové ságy. My jsme si tento trip nemohli nechat...

Horor House of Ashes bude poctou osmdesátkovým krvákům

Ani třetí díl série The Dark Pictures nehodlá přinést do oblíbeného žánru interaktivních hororů žádnou zásadní novinku....

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Začalo to jako chřipka, pak vzal Tereze meningokok nohy a zničil ledviny

Před čtyřmi lety si Tereza myslela, že nastydla na kole. Jenže druhý den už ležela na JIP a kvůli meningokokové infekci...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...

Zaměstnanci i OSVČ s více dětmi dostanou od státu daňovou vratku

Díky daňové novele se během letošního roku zvyšuje daňové zvýhodnění na druhé a další děti. Vyšší daňové zvýhodnění se...

Legíny nejsou kalhoty. Jak je vybírat a nosit, abyste si neuřízla ostudu

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Kousek tkaniny se totiž stal miláčkem žen. Některé...