Shade: Wrath of Angels - dojmy

  12:00
Začíná se stmívat, kdesi v horském městečku v Itálii vystupuje z vlaku poslední pasažér. Pár týdnů před tím místní kněz oznámil Vatikánu výskyt zázraku, nyní leží mrtev v kaluži krve. Připomeňme si, o čem tato česká akční řež bude.

Shade: Wrath of Angels Začíná se stmívat, kdesi v horském městečku v Itálii vystupuje z vlaku poslední pasažér. Pár týdnů před tím místní kněz oznámil Vatikánu výskyt zázraku, který zareagoval a rozhodl se vyslat svého člověka, aby celou událost prošetřil. Sotvaže dopadly podrážky jeho bot na zem, zmocnil se jej pocit neblahého tušení, který vyústil až v nalezení kněze v kaluži krve. Jak později zjišťuje, takzvaný zázrak nemusí být vždy prací samotného Boha. Cesty osudu a času nás posléze zavedou do armádních tajných laboratoří, obléhaného středověkého města či prokletých dolů. Vše zabalené do škatulky s nápisem 3D akce s prvky adventure. "Pokud jde o žánr, můžeme Shade charakterizovat jako 3D akční hru s elementy adventury, kdy poměr akce ku adventure prvkům je zhruba 60:40. Ty adventure části jsou především puzzle, nechceme, aby toho hráče zdržovaly, spíše aby to byl takový entertainment." uvádí hru Jan Marek, dnes již bývalý product manager.

"Hlavní příběh hry je dosti komplikovaný a dlouhý, proto jen ve zkratce. Hlavní hrdina je tajným agentem Shade: Wrath of Angels Vatikánu – v malém horském městečku v Itálii se začaly dít divně věci a tak tam byl poslán, aby zjistil, co se vlastně děje. Bohužel zjišťuje, že ty zvláštní věci nepocházejí od Boha, ale od temných sil a pomalu odhaluje fakta mající svůj původ v dávných časech. Tehdy světem vládli čtyři temní andělé (pro zajímavost - odtud také název hry), avšak když přišli naši bohové, zakleli anděly do čtyř kamenů. A každý z těchto kamenů je ukrytý v jiném časovém období. To se jim samozřejmě nelíbí a chtějí znovu vládnout světu" popisuje Jan Marek hlavní zápletku příběhu. Mezitím na obrazovce monitoru sledujeme, jak hlavní hrdina pobíhá v blíže neurčeném skladištním / továrním komplexu, v rukou pevně drží brokovnici a co chvíli zpoza rohů vykoukne pohupující se prohnilá zombie. V této fázi vývoje se občas vyskytne drobná chybka, kdy postava s sebou při změně směru či nárazu do objektu nepřirozeně škubne. Na druhou stranu lze rozpoznat, že zásahy udělované brokovnicí se velmi dobře dělí do několika zásahových zón, zombie s sebou pěkně škubají, nezbytné krvavé cákance po zdech také nechybí... Jelikož autoři používají technologii motion capture, lze spatřit i takové lahůdky, jako Shade: Wrath of Angels zombie v agónii, která udělá pár kroků, padá na zem a převalí se na záda.

"Hráč začíná hru ve dvacátém prvním století, kde disponuje realistickými zbraněmi – tady žádné magické nevytváříme, jedná se o skutečnou výbavu doby. Když na konci první kapitoly pokoří prvního anděla, tak se přes časovou bránu dostane do středověku. Zde se na konci setká s druhým andělem a tak dále... Ze středověku putuje do Egypta a z Egypta do magického světa těch andělů, což vlastně bude jen svět duchů a démonů..." vysvětluje Jan Marek. Nás samozřejmě zajímalo, jestli zbraně z jednoho období půjdou přenášet i do dalších. "K tomu se hned dostanu. V každé časové úrovni samozřejmě budou jiní nepřátelé i odlišné zbraně, čímž se částečně pokaždé změní i styl hry. Když se bude dostávat přes časovou bránu, ty zbraně mu samozřejmě nesebereme. On se tam sice dostane se střelnými zbraněmi, ale rychle mu dojdou náboje – jedině, že si je bude šetřit, což by bylo celkem chytré. V opačném případě bude nucen používat zbraně z toho daného období, což ale není problém, protože se nejedná o žádné chudinky." Shade: Wrath of Angels dodává Jan Marek.

Podívejme se i na neakční část hry, konkrétně jeden ze snazších puzzle. Běžíme chodbou, avšak narážíme na překážku pod proudem. Vedle se sice nachází rozvod elektřiny, nicméně pokus o manipulaci by nás stál život – potřebujeme rukavice. Rozhraní je příjemně řešeno přes "quest list", tedy seznam všech nutných úkonů k dokončení úrovně, které se postupně odškrtávají. Hráč tak má prakticky neustále představu o tom, co mu chybí, případně jakou akci má provést – navíc se věci používají automaticky ("sice si je hráč může snadno najít v inventáři... sakra, teďka mi někdo změnil klávesnici... zkrátka používají se automaticky"). Honza se však znovu vrací ke zbraním: "Ekvivalenty střelných zbraní jsou různé meče, kuše, luky, jejichž síla je vlastně obdobná a budou stejně dobré. Nemělo by se proto stát, že by hráč byl naštvanej, že mu sebereme jeho oblíbené zraně, to rozhodně nechceme. Jinak, hra je postavena na engine týmu, jmenuje se n-force a využívá všechny vymoženosti nových karet. Některé z efektů které používáme jsou například zatím pouze v Doomu 3." My Shade: Wrath of Angels právě sledujeme úroveň ve vězení, ze kterého se potřebuje hráč dostat, ale brání mu v tom plyn v jedné části komplexu. Je proto nutné zapnout ventilaci, avšak cestou naráží na mnoho překážek.

"Poněvadž je příběh celkem komplikovaný, tak jej nebudeme vysvětlovat hráči přes nějaké deníky a kousky papíru – což já osobně nenávidím. Jelikož můžeme využívat a využíváme motion capture, spoléháme se na přístupný filmový způsob in-game scén a prostřihů." Musím potvrdit, že až na nedořešené občasné škubání postavy vypadá hra na první pohled graficky velice vyvedeně. K tomu, aby si hráč mohl vychutnat všechny efekty, bude potřebovat procesor minimálně 1500 Mhz a Geforce3, což v době data vydání – první polovina roku 2004 – nebude nijak přehnaná konfigurace (navíc minimální hratelná konfigurace počítá s GF2 MX). A nějaká zajímavost – během hry se jeden z démonů stane částí hlavního hrdiny, který se v něj bude během určitých pasáží proměňovat. Získá samozřejmě jeho schopnosti a moc, avšak jak to již na světě chodí, nic není zadarmo a vyplývá to i ze samotného konce hry. Každopádně držíme palce, Shade vypadá na slibnou řež.

Updated: Hra byla odložena na třetí čtvrtletí roku 2004.

Autor:
Témata: Vlak
  • Nejčtenější

Tři roky tvrdé práce se vyplatily. Úspěch hry překvapil i jejího vývojáře

Nejlépe hodnocenou hrou letošního roku na Steamu je zatím nenápadná skákačka Sheepy: A Short...

Nadšenec remasteruje přes 30 let starou herní Dunu z Amigy

Talentovaný fanoušek sci-fi Duna se nezištně pokouší zrestaurovat legendární herní adaptaci z roku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tvůrci fantastického remasteru Command & Conquer vydali novou strategii

Studio Petroglyph Games, které stojí za čtyři roky starou kolekcí Command & Conquer Remastered,...

90 %

RECENZE: Mysteriózní Pacific Drive je nečekané překvapení pro fajnšmekry

Na naší Zemi existují místa, která jako by popírala zákony fyziky. Auta jedou sama do kopce, voda...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jít proti Elden Ringu by byla sebevražda, vysvětlují vývojáři odklad své hry

Vývojáři nadějné soulsovky Enotria: The Last Song jsou jedni z mála, kterým neudělalo nedávné...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

VIDEO: První trailer na Terminator: Survivors ukazuje svět po Soudném dni

Připravovaná survival hra Terminator: Survivors se odehrává po událostech prvních dvou filmů....

Vývoj GTA 6 jde do finále, zaměstnancům Rockstaru skončil home office

Jedna z nejočekávanějších her všech dob se pomalu blíží a zatímco fanoušci se už nemohou dočkat,...

Návrat éry simulátorů života? Několik her chce sesadit The Sims z trůnu

V budoucnu se dočkáme hned několika her ve stylu legendárních The Sims. Každá na to jde trochu...

Electronic Arts propouští 5 % zaměstnanců a ruší výrobu Star Wars hry

Tak jako většina firem ve videoherním oboru se zaměstnanců zbavuje i vydavatelství Electronic Arts....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Zemřela slovenská moderátorka, oblíbený byl její pořad, který pomáhal dětem

Zemřela moderátorka a logopedka slovenské dětské televizní stanice JOJko Lucia Palugyayová. Bylo jí 47 let. Na...

Bianca Censori šokovala Paříž odhaleným klínem, pokutě se však vyhnula

Architektka Bianca Censori (29), která je manželkou rapera Kanye Westa (46), opět šokovala veřejnost svými outfity. V...

Princ William zrušil na poslední chvíli z osobních důvodů účast na akci

Britský princ William (41) odřekl svou účast na úterní vzpomínkové slavnosti na hradě Windsor. Na bohoslužbu za...

Brzobohatý řádil v šatech a paruce. Poprvé veřejně jako Tiffany Richbitch

Ondřej Gregor Brzobohatý (41) vystoupil poprvé veřejně v šatech jako drag queen Tiffany Richbitch. Byl hostem druhého...

Šlo o rozhovor, hájí Gondíková s Benešovou focení do pánských časopisů

Herečky Adéla Gondíková (50) a Lucie Benešová (49) jsou spolužačky z konzervatoře a přátelí se už přes třicet let. V...