Úterý 30. listopadu 2021, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 30. listopadu 2021 Ondřej

Chaser - dojmy ze slovenské 3D akce

  12:00
Neví, čím byl, ztratil paměť, avšak probuzení do světa, v němž se pohyboval, je nepříjemné. Děj plný tajemství je však jen jednou stranou mince ambiciózní 3D akce ze Slovenska, která právě vychází.

Chaser Neví čím byl, ztratil paměť, avšak probuzení do světa, v němž se pohyboval, je nebezpečně nepříjemné. Hlavní děj nové 3D akce, zasazené do relativně blízké budoucnosti, vypovídá o tom, že jeden příliš ambiciózní člověk využije zmatku na rodné planetě a usiluje o moc. Chaser, hlavní postava hry – hráč, neví vůbec nic. Nemá ani potuchy, proč se ocitl na palubě vesmírné lodi a navíc jej loví muži v černých uniformách. Cíl hry zní jasně – půjde o to zjistit, kým Chaser ve skutečnosti je a jak moc důležitou roli v nečisté hře s mafiánskými praktikami hraje. Na hře pracuje slovenský tým Cauldron, jenž zkoušku dospělosti složil několika svými ranými tituly; jmenujme si logickou hru Quadrax, strategii Spellcross či později pak Battle Isle 4: The Andosia War. V případě, že prahnete po tom dozvědět se něco více z herní omáčky stávajícího projektu Chaser, mrkněte se do našeho staršího preview, poněvadž v tomto článku se nadále podíváme na zoubek přímo prvním dojmům ze hry.

Chaser Na první pohled zaujme grafické zpracování a engine, který se může pochlubit dost slušnými texturami a často i bohatou členitostí úrovní (co do počtů objektů). Hned v tréninkové úrovni autoři nezaváhali a umístili na strop ventilační větrák, jenž si pohrává s dopadajícím světlem. Zkoušené úrovně, tedy špinavé ulice městečka, kanalizace a podzemí působily velmi atmosféricky. Taktéž dobrý dojem zanechalo zpracování vody pěkně reagující na vystřelené kulky. Měl bych-li shrnout dojmy z grafiky, kdy se člověk prochází prostředím a nic nedělá, jedná se o jasně pozitivní záležitost. Avšak přistoupí-li k akci, příliš nepotěší prakticky nulová interaktivita prostředí, která se během tří vyzkoušených úrovní omezila jen na střílení nepřátel a shozenou bednu do vody. Víc nic. První setkání s nepřítelem také nepřineslo to, co bych od akční hry očekával. Ano, po vystřelení granátu potěšil fyzikální model, když nepřítel odletěl stranou od epicentra výbuchu. Naneštěstí pro hru spadla mrtvola do vody, ovšem nenastalo žádné pomalé potápění – mrtvola zkrátka spadla na dno, jako by tam ani žádná Chaservoda nebyla. V tomto ohledu však předpokládám, že něčeho podobného se v plné hře nedočkáme. Poněkud skeptický musím ale být při střelbě do nepřítele, která působí poněkud nepřirozeně, vlastně obdobně jako v Red Faction II (jenže ten tíhnul ke comicsovému zpracování). Nevadí mi, že krve se dočkáme pouze na zdech (plus pomyslné fleky při zásahu), vadí mi ale, že po spuštění (značně pomalejší oproti standardu) umírací sekvence se stává nepřítel neinteraktivní. Zkuste demoverzi – mně osobně právě tahle část hry zklamala asi nejvíce.

Z herního hlediska se nejedná o úplně tupou akci, kdy hráč vběhne doprostřed místnosti, ulice, kanálu..., a postupně odpraví všechny číhající nepřátele. Samozřejmě, i touto strategií se lze s jistými obtížemi nakonec probojovat až na konec úrovně, ale mnohem lepších výsledků dosahují hráči hrající opatrněji a s rozmyslem. Částečně za to mohou skriptem předem naplánované akce, kdy třeba nepřítel, bez varování, vyrazí dveře či okno ve zdánlivě Chaser prázdném a nepřístupném baráku a začne to do vás šít. Vyplatí se proto plížit se podél zdi a schovávat se za překážky – bez jakéhokoliv klišé, kterým se tato slova pomalu stávají. Hráč si musí neustále dávat pozor, aby nenabíjel v okamžiku, kdy se vynoří pronásledovatelé. Jako minimálně nepřirozená věc mi přijde, že pokud mě mohl nepřítel byť jen teoreticky spatřit, spatřil mě vždycky a zahájil střelbu. Až na jednu čestnou výjimku, kdy voják stál zády oproti mé pozici, se mi nepovedlo nepřítele příliš překvapit. Naopak musím pochválit, opět bez náznaku klišé, že zde konečně vyniká přesnost nepřátel. Pokud Chaser stojí na místě a zaměřuje ostatní, sklízí jednu kulku za druhou, ovšem při běhu ho sotva nějaká škrábne. Více režimů u zbraní je samozřejmostí. Nechybí poslední dobou ani poměrně oblíbená vychytávka s "bullet time" módem, zde v podání adrenaline režimu, kdy se čas zpomalí (obrazovka efektně zredukuje barvy) a hráč má možnost, naštěstí jen po omezenou dobu, uhýbat kulkám nepřátel (a lépe je zaměřovat).

Umělá inteligence zatím předvádí psí kusy. Na jednu stranu se nepřátelé (většinou) kryjí či přikrčí za barelem, přičemž jim ani není cizí poodběhnutí stranou a krytí se za vzdálenou překážkou. Někdy si dokonce připraví palebnou pozici tak, že bych to od počítačem řízeného protivníka nečekal. Jenže potom narazíte i na trouby, Chaser kteří čekají na kulku. Zvlášť to vyniká v okamžicích, kdy zúčastněné odděluje kovová, děrovaná, ale neprůstřelná podlaha lešení. Hráč nepřátele vidí, ale kulky neprolétnou. Nepřítel vás "asi" nevidí, zkrátka jen stojí na místě. Hráč vykoukne, vystřelí, nepřítel také okamžitě střílí, ale – když se hráč zase jakoby "schová" za neprůstřelnou podlahu – stojí nepřítel často dál bez hnutí. Proč?

Zhodnocení prvních dojmů přesto vyznívá pozitivně – čekal jsem totiž mnohem horší hru, především pak CloackNT engine vzbuzoval zbytečné obavy. Technické zpracování totiž působí maximálně vyzrále, škoda jen zmíněné nízké interaktivity prostředí a vlastních nepřátel. Herní hledisko naopak potvrzuje snahu o "realističtější" sci-fi, což možná zní zvláštně, ale praktický důsledek vyznívá jednoznačně – hlavní hrdina hry, Chaser, není příbuzný Ramba. Příběh navíc podávají in-game scény s dynamickým nastříháním, což bývá divácky přitažlivé. Na druhou stranu se Chaser zřejmě sveze na trendu dnešních her s nalinkovanou hlavní cestou bez dlouhých odboček. Uvidíme, zůstává ještě mnoho neznámých, ale potenciál se nahromadil...

Autor:
  • Nejčtenější

První mise v Mafii 2 měla být ohromná. A pak to tam nebylo, říká Dan Vávra

Úvodní mise ve hře Mafia 2, která se odehrává na Sicílii, byla mnohem velkolepější, než fragment, který se nakonec...

Fallout 3 vstává z mrtvých. Ten původní, zrušený

Fandové se snaží vzkřísit zrušený Fallout 3 z roku 2003, který vznikal pod kódovým označením Van Buren. Mát být...

Smažte moji hudbu, prosí skladatel soundtracku k Destiny

Bývalý zaměstnanec studia Bungie Martin O’Donnell nasdílel na internet podklady ke svému oceňovanému soundtracku k...

Nový díl Farming Simulatoru má víc hráčů než Battlefield 2042

Nejnovější díl vojenské střílečky Battlefield se příliš nepovedl. Vedle mizerných hodnocení v recenzích je to jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rockstar se omlouvá za zpackané Grand Theft Auto a slibuje nápravu

Studio Rockstar se omluvilo za stav, v jakém vyšla kolekce Grand Theft Auto: The Trilogy. Na PC budou opět k dispozici...

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

  • Další z rubriky

Český simulátor Rail Route je až příliš návykový balzám na duši

Navzdory tomu, že český simulátor vlakového dispečera Rail Route tvoří pouze dva lidé a že je teprve v předběžném...

Forza Horizon 5 v Mexiku. Grafika je místy k nerozeznání od skutečnosti

Jedním z lákadel show Microsoftu byla i nová festivalová Forza Horizon 5, v níž se budeme ve stovkách různých vozů...

PREVIEW: Back 4 Blood dokazuje, že i masakrování zombíků se může omrzet

Chystaná multiplayerová řežba Back 4 Blood navazuje přesně tam, kde před 12 lety skončil její předchůdce Left 4 Dead 2....

OBRAZEM: Riders Republic je nečekané překvapení, hraje se skvěle

Na kole, na lyžích, na snowboardu nebo oblečený ve wingsuitu budete plnit jednu výzvu za druhou a porovnávat se s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Neočkovaný herec Etzler je na kyslíku s oboustranným zápalem plic

Miroslav Etzler skončil s covidovou atakou a oboustranným zápalem plic v nemocnici. Své příznivce na sociálních sítích...

Světem se kvůli mutaci valí lavina výprodejů. Padají akcie, ropa i bitcoin

Kvůli nové mutaci koronaviru, která byla detekována v Jihoafrické republice, klesly v pátek asijské akcie nejvíce za...

Michal po mně skočil, popsala start intimního života zrzka z experimentu

Z šesti dvojic televizní Svatby na první pohled čeká rozhodnutí už jen tři páry. Jarda s Romanou spolu zůstali, vztah...

Souboj na talíři skončil. Kašpárek, Forejt a Punčochář ukázali rodiny

Velkým finále skončila v úterý večer kulinární show Souboj na talíři. Diváci se dozvěděli, kdo ze tří skvělých kuchařů...

Verdikt lékařů manžel neustál, říká Hana Robinson o roztroušené skleróze

Zpěvačka Hana Robinson bojuje už řadu let s roztroušenou sklerózou, která mimo jiné ovlivňuje i hybnost rukou. K té se...