Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tvůrce hitu PUBG si myslí, že jsou dnešní hry moc malé. Plánuje větší

  15:14
Známý vývojář Brendan Greene, který svým hitem PlayerUnknown’s Battlegrounds před několika lety spustil dodnes trvající horečku žánru battle royale, poodhalil plány do budoucnosti. Jeho cílem je vytvořit otevřený svět, který bude rozlohou daleko překonávat vše, co jsme zatím mohli ve hrách vidět.

Nová mapa do PUBG | foto: Bluehole studios

Vývojáři se dlouhodobě předhánějí v tom, kdo nabídne větší otevřený svět, pro výslednou kvalitu hry to ovšem samo o sobě nemá žádnou přidanou hodnotu. Ba naopak, někdy je mnohem lépe, když jsou významná msíta „nahňácaná“ blíže k sobě a člověk se tak nemusí jen ustavičně honit nudnou krajinou za ukazatelem na minimapě (viz náš článek). Slavný vývojář Brandan Greene přesto budoucnost her vidí v ještě větší rozlehlosti.

Od člověka, který svým vynálezem žánru battle royale (viz náš článek) doslova změnil na několik let herní průmysl, bychom přitom podobná slova neměli brát na lehkou váhu. Greene už se na dalším rozvoji svého megahitu PUBG (viz naše recenze) nijak nepodílí, místo toho se s nově zformovaným týmem soustředí na projektování nového prototypu.

Ne tedy, že by snad PUBG mělo mapy vyloženě malé.

„Už dlouho jsem fascinován sandboxovými otevřenými světy a svobodou, kterou hráčům umožňují. Vždycky jsem si ale přál, aby byly o něco větší,“ říká nečekaně zarostlý Greene v novém videu fanouškům. A pokračuje: „A to je právě cíl našeho studia. Chceme vytvořit realistické sandboxové světy v měřítku, o jaké se málokdo pokouší – světy o rozloze stovek kilometrů s tisíci hráči, kteří spolu komunikují, prozkoumávají a tvoří.“

Zkušený vývojář si samozřejmě uvědomuje, že dosáhnout něčeho takového je velice náročné a že si bude muset pomoci automatickými generátory krajiny. To samozřejmě vyvolává obavy o tom, že kvalita takové mapy nebude dostatečná a rychle se okouká. Greene se však domnívá, že řešení už našel. Vytvořili prý neuronovou síť, která dokáže po každém startu postavit z ničeho obrovský a realisticky vypadající herní svět.

Skepse je samozřejmě na místě, Greene ovšem přislíbil, že nás nechá nejprve ochutnat technologický prototyp, který by měl být k dispozici v režimu „zaplať, co uznáš za vhodné.“

Povede se slavnému tvůrci znovu pohnout herním průmyslem, nebo je tentokrát už moc velikášský? To se ještě pár let nedozvíme, je však příjemné vidět, že se najdou tvůrci, kteří chtějí víc než dělat neustále to samé v jen trochu hezčí grafice.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...