Byť si to v našem regionu spousta lidí stále odmítá připustit, je divácká základna zápasů profesionálních hráčů počítačových her obrovská. Společnost Newzoo, která se zabývá studiem a analytikou online herního trhu, na základě dlouhodobě stoupajících čísel odhaduje, že letos bude sledovat esporty téměř 400 milionů lidí, z toho polovina pravidelně.
Častou námitkou odpůrců her na sportovních událostech je fakt, že se jedná o velice komplikovanou záležitost, která není pro lidi, jež sami nikdy nehráli, příliš divácky srozumitelná. Z tohoto pohledu určitě překvapí fakt, že 42 % lidí aktivně nehraje tituly, na něž se dívá. Znamená to tedy, že jsou divácky natolik atraktivní, že sledovat záznamy profesionálů je pro téměř polovinu jedinců lákavější než samotné hraní. Situace je tedy stejná jako u klasických sportů, kdy se během mistrovství světa v hokeji u nás prakticky zastaví veřejný život i přesto, že většina lidí neumí ani bruslit.
Stejně tak je pozoruhodné, že se divácká obec mezi jednotlivými tituly příliš nepřelévá. Až 70 % totiž jednoznačně preferuje jeden vybraný titul a na ostatní se vůbec nedívá. Průzkum byl proveden na tzv. západním trhu, nepatří do něj tedy asijské státy, jako je Jižní Korea nebo Japonsko, které mají v této oblasti veliký náskok. Zkoumány byly tituly League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone a Overwatch.