Úterý 27. července 2021, svátek má Věroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 27. července 2021 Věroslav

Online Světy: WoW je bezpečný

Zprávy o nových MMORPG, zprávy ze starých MMORPG a dvě zdravotní hodinky Warcraftu denně.

World of WarCraft apríl

Skalní fanoušci online ztvárnění Warcraftu mohou jásat. Ještě víc mohou jásat děti, kterým rodiče nechtěli "WoW" domů pořídit, protože se obávali násilí ve hrách. Studie, kterou provedli psychologové Middlesex University pod vedením Jane Barnettové, totiž ukázala, že ani delší čas strávený hraním World of Warcraft v subjektech testování nevzbuzoval agresivitu. S výsledky studie veřejnost výzkumný tým seznámil na výroční konferenci britské psychologické společnosti v Dublinu a následně také méně nezávislý zdroj - časopis Develop Magazine určený herním vývojářům, kteří nejspíše jásají také.

Celá studie samozřejmě vzbuzuje nějaké ty otazníky, ale má i svou váhu, už jen proto, že vědci zkoumali reakce celkem 292 hráčů World of Warcraft, kteří vyplňovali dotazník týkající se vzteku, agresivity a osobnostních otázek. Na spoustu otázek všechny "subjekty" dopovídaly hned dvakrát – před hraním a po dvou hodinách strávených ve světě Azeroth. Věk respondentů se přitom pohyboval v širokém rozpětí dvanáct až třiaosmdesát let.

Podle zjištění odborníků se průměrná míra vzteku či sklony k agresivitě podle odpovědí po dvou hodinách hraní snížila, subjekty výzkumu se popřípadě cítily unavené. "Vlastně jsme po ukončení herní aktivity zaznamenali vyšší úroveň uvolnění namísto vzteku, ale toto zjištění do velké míry záviselo na typu osobnosti. Tyto výsledky nám pomohou při vývoji dotazníku zaměřeného na emoce a hraní, které nám pomohou rozpoznat, jaký typ hráčů je náchylný k přenesení online agresivity do reálného světa," vysvětlovala paní Barnettová.

A kde je tedy háček, který brání obecnému přijetí výsledků studie? Tak předně World of Warcraft není nijak zásadně násilná hra – krve by se v ní nedořezal, svědčí o tom i mírné hodnocení T, tedy vhodné pro mladistvé od třinácti let nahoru. A to nemluvíme o tom, že pokud by měla vzniknout skutečně průkazná studie o vlivu her na agresivitu nebo lidské chování obecně, musel by vzniknout dlouhodobý experiment, který by zajistil kompletní kontrolu nad všemi prožitky testovaných subjektů, aby bylo možné vyloučit třeba vliv násilí v televizi nebo vzory v rodině. A takový výzkum by mohl proběhnout maximálně v Číně, kde si z dětských a lidských práv obecně moc nedělají.

Hrdinové plní síly a magie online
Pokud znáte zkratku HoMM, stačí, když si k ní přidáte O, a víte, o čem je řeč. Pokud náhodou nepatříte k fanouškům tahově-strategické série Heroes of Might and Magic, tak to dovysvětlíme. Hongkongská herní společnost překvapila veřejnost, když oznámila začátek testování hry Heroes of Might and Magic Online, která by se měla ve finální podobě dostat mezi hráče už letos.

Podle oficiálního, velmi zevrubného popisu zůstane i online verze věrná do značné míry svému vzoru. A přestože Číňané v popisu hry používají termín 2,5D MMORPG, nepůjde tedy o čistokrevnou MMORPG, ale více méně o online strategii. Hra vychází z oficiálně zakoupené licence od Ubisoftu a hráč v ní bude řídit činy Hrdiny, který vytáhl do boje s vlastní armádou. Stejně jako v klasických HoMM hrách i tady bude nutné dobývat města, která po ovládnutí poskytují dobyvateli zdroje na další expanzi. 
O obchodním modelu zatím mnoho nevíme, počítat ale můžeme s mikroplatebním obchodním modelem založeným na placení virtuálních herních předmětů pravými americkými dolary či jinou měnou. Při našem cynismu odhadujeme, že výsledek skalní fanoušky HoMM příliš nenadchne, ale znáte to – pesimista je realista, který se maximálně občas dočká příjemného překvapení.

A fanouškům webových strategií v souvislosti s čínskou variantou HoMM Online nabízíme "západnější" produkt Heroes of Might and Magic Kingdoms. Ubsoft slibuje tisíce hráčů, možnost hrát odkudkoliv, protože hra je čistě webová, ale s grafikou. A bez placení a časových omezení. Datum spuštění je polovina roku 2008, v obou případech. Jen doufáme, že Heroes of Might and Magic Online a Heroes of Might and Magic Kingdoms nejsou totéž. Neměly by.

Warhammer 40 000 MMO jako skutečná MMORPG
Podle informací aktuálního čísla britského časopisu PC Gamer bude napjatě očekávané online zpracování licence Warhammer 40 000 plnohodnotnou MMORPG s důrazem na vývoj postav a jejich atributy. Cílem vývojářů je vybudovat propracovaný soubojový systém založený na krytí, podpůrné palbě a taktickém pohybu jednotek po bojišti. Bitvy by měly mít epičtější rozměr, než jaký pro fantasy verzi Warhammeru naplánoval Mythic v područí Electronic Arts. Samozřejmostí bude podpora hráčských organizací.

Obyvatelé vesmíru Warhammer 40 000 budou vycházet z licence původně stolní hry. Vzhledem k militantnímu zaměření fanoušků Warhammeru použijeme mezinárodní názvy: Chaos Space Marines, Daemonhunters, Dark Eldar, Eldar, Imperial Guard, Necrons, Orks, Space Marines, Tau Empire, Tyranids, Witch Hunters. Autoři hry se přitom budou snažit zachovat typické vlastnosti a vzhled jednotlivých ras/armád a zároveň vyvážit jejich schopnosti.

Chybět nebudou ani "tuny" vybavení, zbraní, svitků a dalších kravinek, které dělají MMORPG MMORPG, přičemž vývojáři slibují ty nejvíc "cool" postavy vůbec. Ale zatímco fantasy Warhammeru Online od EA se dočkáme už letos, možná už v červnu, na nevlastního sci-fi bratříčka si podle šéfa vydavatelské společnosti THQ ještě nějaký čas počkáme, prý několik let.

Bezplatný šrot na konec
Pro osvěžení představujeme online akční hru Exteel z dílen nezdolných NCsoft. Exteel patří do rodiny PLayNC, tedy jednodušších online her, které je možné hrát s určitými omezeními zdarma, ale za skutečné peníze je možné získat přeci jen nějaké ty výhody. Veškerou podstatu Exteel vyjadřují názvy herních režimů: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Territory Control a Last Stand.  Na pár hodin zábavy to může stačit, ale předplatné své oblíbené onlinovky zatím radši nerušte. Stahovat herního klienta můžete na www.exteel.com

  • Nejčtenější

Představujeme Amouranth, sexuální ikonu hráčů počítačových her

Sedmadvacetiletá Amouranth je jednou z nejpopulárnějších streamerek na světě. Od vysílání průchodů počítačovými hrami...

Minecraft až od devatenácti. Děti v Jižní Koreji si slavnou hru už nekoupí

Kvůli novému systému registrace si již korejští mladiství nezahrají jednu z nejpopulárnějších her současnosti. I když...

Výrobce herních židlí Vertagear se omlouvá za sexistický vtip

Společnost Vertagear zveřejnila na oficiálním twitterovém profilu obrázek naznačující, že se streamerky daleko víc...

Nová hra od Amazonu ničí drahý herní hardware, pozor na ni

Ačkoliv má New World od herních studií Amazonu poměrně úspěšný start, pověst jí kazí ohlasy od hráčů, kterým zničila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlavním hrdinou Zaklínače neměl být Geralt, prozradili tvůrci kultovní hry

Vývojáři dnes už legendárního počítačového RPG prozradili, že podle původních konceptů počítali s tím, že si každý hráč...

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přináší víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...

  • Další z rubriky

KVÍZ: Znáte nejslavnější hospody a bary z videoher?

Stejně jako ve skutečném světě jsou hospody i ve virtuálních světech počítačových her důležitým místem pro setkávání...

Aby si hru vychutnal každý, umožní vývojáři nesmrtelnost. Je to správně?

Vývojáři netrpělivě očekávané akční hry Psychonauts 2 chtějí, aby co nejvíce hráčů vidělo rozuzlení jejího příběhu. Do...

RECENZE: Nový seriál Resident Evil na Netflixu je lepší, než jsme čekali

Prohnilý, ale zároveň nesmírně zábavný svět ikonické popkulturní série Resident Evil se právě rozrostl o nový seriál...

Sedm idolů. Videoherní postavy, ze kterých se nečekaně staly sexsymboly

Premium Někdo je prvoplánově přitažlivý a někdo rozhodně nevypadá, že by o něm lidé snili v ložnici. To druhé platí i pro...

Královská rodina znovu pohromadě. Palác ukázal společné foto

Členové švédské královské rodiny se po delší době opět setkali. Snímek, na kterém je král Carl XVI. Gustaf (75) s...

Dabéři Naked Attraction: Byli jsme v šoku, že něco takového může vůbec existovat

Nahota je televizní evergreen a stále dokáže diváky přikovat u obrazovek. Počátkem devadesátých let to bylo Tutti...

Představujeme Amouranth, sexuální ikonu hráčů počítačových her

Sedmadvacetiletá Amouranth je jednou z nejpopulárnějších streamerek na světě. Od vysílání průchodů počítačovými hrami...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Do Česka zamíří ojetiny po povodních. Takové auto je dobré jen do šrotu

Německo, Belgie a Nizozemsko, těžce postižené povodněmi ze závěru minulého týdne, patří mezi země, ze kterých se do...