Smrdí to propadákem. Na těchto šest filmů podle her se vůbec netěšíme

  • 19
Filmy a seriály inspirované videohrami mají stále špatnou pověst a někdy i zaslouženě. Ano, poslední dobou je to lepší, ale bráno čistě statisticky je stále poměr mezi těmi dobrými a špatnými vcelku nelichotivý.

To však neznamená, že se filmová studia dál nesnaží pořádně podojit nějakou z videoherních značek a adaptace oblíbených digitálních projektů jsou oznamovány docela často. Jenže showbyznys je tvrdá branže, a to, že je něco oznámeno, ještě neznamená, že se toho skutečně dočkáme.

Zárukou není ani to, že vznikne scénář, nebo se dokonce rozjedou kamery. Vlastně nestačí ani to, že je projekt v podstatě natočen (komiksovka Batgirl o tom ví své). Zatímco u některých oznámených filmů by nás mrzelo, pokud by nevyšly, v případě následující šestice filmů bychom si kvůli tomu naše zbývající vlasy netrhali.

Just Dance

Just Dance 2024

Taneční sérii Just Dance asi znáte a nebudeme zapírat, že za našich mladých let, kdy nám ještě klouby nevrzaly tak, že to ruší i sousedy, jsme si s ní užili své. Ale upřímně řečeno jsme byli překvapeni, když v roce 2019 oznámili, že vznikne film.

Přece jen, není to zrovna značka, která by oslňovala po příběhové stránce. Na druhou stranu, filmy jako Let’s Dance slavily slušný úspěch a také se v nich hlavně tančilo jako o život. Děj tu sice byl, ale že by se ucházel o Oscara, to zrovna ne.

Film by měla zaštítit společnost Screen Gems, která vyhrála aukci o práva na natočení (ano, snažilo se je získat více firem) a poslední informace, které se projektu týkají, se objevily v minulém roce. Vyšlo najevo, že snímek by měl režírovat Will Gluck (S tebou nikdy), který společně s autorkou jménem A. C. Bradley (marvelovská série Co kdyby...?) vytvoří scénář.

Spolupracovat by s nimi měli Jason Altman a Margaret Boykinová ze společnosti Ubisoft, která má na starosti hry. Co se týče nás, nejsme ve své podstatě proti tanečním filmům (na Hříšný tanec se občas podíváme, nenecháme přece sedět Baby v koutě), ale že bychom vysloveně toužili zajít do kina na Just Dance, to tvrdit nebudeme.

Borderlands

Premiéra: 8. 8. 2024

Borderlands už se zběsile dokončují a je tedy na 99,5 % jisté, že se do kin dostanou. A my si nejsme jistí, že z toho máme radost. Je pro to několik důvodů. Tím prvním je, že trailer nebyl zrovna přesvědčivý. Na jednu stranu některé momenty vypadaly jako vystřižené z her a vizuálně film nepůsobí špatně, na tu druhou atmosféru a bizarnost předlohy se podle nás, minimálně v traileru, nepovedlo zachytit úplně nejlépe.

Neuklidňuje nás ani jméno režiséra, kterým je Eli Roth (Hostel). Ten umí brutální krvavé horory, ale toto je trochu jiný žánr a jiný level. Filmu se musí nechat, že nabídne excelentní herecká jména (Cate Blanchettová, Edgar Ramírez nebo Jamie Lee Curtisová), ale pokud nebude fungovat režie a scénář, ani to nemusí být dost.

FIlm Borderlands (2024)

Trochu se obáváme situace à la Uwe Boll, který také uměl přesvědčit k účasti šikovné herce, ale výsledek byl stejně obvykle tristní (i když některé jeho videoherní filmy nás svým zvráceným způsobem bavily).

Rádi bychom se v tomto případě pletli a doufáme, že Borderlands budou parádní jízdou, už jen proto, že hry jsou naše srdcovky. Ale upřímně? Cítíme ve vzduchu další videoherní propadák.

Space Invaders

Hra Space Invaders

Space Invaders patří mezi nejklasičtější klasiku, ale nebudeme si nic nalhávat, ve své podstatě je to velmi jednoduchá hříčka a vykřesat z toho celovečerní film, který nebude neúmyslně k smíchu, nebude lehký úkol.

Možná si říkáte, že tvůrci budou chytří a natočí záměrně parodický a komediální projekt, ale ani to nemusí být sázka na jistotu. V roce 1990 vznikl Film Spaced Invaders, který si právě (ale nejen) ze Space Invaders utahoval a příliš parády nenadělal. Ostatně koukněte na trailer.

Studio Warner Bros. se nicméně rozhodlo, že by rádo zkusilo své štěstí a v roce 2015 oznámili zapojení scenáristy Daniela Kunka (V letu). Od té doby projekt uvízl v takzvaném produkčním pekle, což znamená, že se měnili tvůrci, scénář atd.

Zatím poslední informace jsou z roku 2019, kdy jsme se dozvěděli jméno nového scenáristy, kterým je Greg Russo. Není příliš zkušený. Jeho scénář k Resident Evil: Raccoon City nebyl použit a jediný větší projekt, který měl zatím na starosti, byl film Mortal Kombat z roku 2021.

Obáváme se, že pokud projekt vznikne, s ohledem na předlohu to bude přinejlepším blbina ve stylu Rampage Ničitelé, ale nová sci-fi klasika se asi nezrodí.

Street of Rage

Streets of Rage 4

Street of Rage patří mezi nejznámější mlátičky s tím, že nás v roce 2020 potěšil výtečný, ale opravdu výtečný čtvrtý díl, který v nás probudil více nostalgie než žvýkačka Pedro. O film ovšem příliš nestojíme.

Jestliže se zamyslíme nad tím, jak obvykle dopadají hrané adaptace bojovek a mlátiček, není to příliš veselé. Pro nás je prostě a jednoduše stále nejlepší Mortal Kombat z roku 1995 a zatím se neobjevil film z bojovkového žánru, který by nás stejně dobře pobavil.

Připomeňme například filmovou verzi Double Dragon z roku 1994. Asi je pochopitelné, proč se nám hrůzou ježí chlupy na různých místech, když dojde řeč na adaptaci Street of Rage.

Jedna věc nás ovšem přece jen trochu uklidňuje. V roce 2022 vyšlo najevo, že se o scénář postará Derek Kolstad. Ten pracoval na třech dílech akční lahůdky John Wick. Ovšem scenárista je jen jedním, ne jediným dílkem skládačky a pokud budou ostatní špatně zvoleny, je tu velké riziko, že to dopadne jako vždycky.

BioShock

BioShock: Infinite

Možná to zní kacířsky, ale nejsme si jistí, jestli toužíme po filmové verzi kultovního BioShocku. Proč brbláme, když v roce 2022 oznámili, že vznikne filmová verze?

Je to proto, že k předloze chováme až fanatický obdiv a náš vrozený pesimismus nám velí obávat se toho, že filmová podoba nedokáže ani zdaleka zachytit atmosféru a kouzlo her. Prostě se bojíme toho, že adaptace pošlape odkaz předlohy. A přiznejme si to, něco takové by se nestalo poprvé.

Byli bychom nesmírně rádi, pokud by film BioShock byl důstojnou verzí her, ale prostě nevěříme tomu, že by to bylo možné. Hvězdy by musely projektu hodně přát, byl by potřeba skvělý scenárista, skvělý režisér, skvělé obsazení a ještě hromada štěstí a ani to by nemuselo stačit.

Mimochodem, adaptaci v roce 2008 chystalo filmové studio Universal Pictures, ale sešlo z toho. Po 14 letech se pak látky ujal streamovací gigant Netflix.

Situaci zkomplikovaly stávky herců a scenáristů a nepočítá se s tím, že by se film objevil dříve než za dva až tři roky. Aktuální situace je taková, že známe scenáristu, tím je Michael Green (vynikající komiksovka Logan: Wolverine) a režii dostal na starost Francis Lawrence (působivé sci-fi Já, legenda). Oba dva jsou šikulové, ale stejně se bojíme toho, že film nebude to pravé ořechové.

Dragon’s Lair

Dragon's Lair

Tady jsme trochu na vážkách. Jako herní senioři máme tuto videoherní značku rádi a jsme vůči ní velmi ochranitelští. Důvod? Krásné vzpomínky, byť ne všechny hry ze série byly povedené. Bojíme se, že filmová verze zklame.

Trochu nás uklidnilo, že na projektu spolupracuje (jako producent a počítá se s tím, že se ujme i hlavní role) Ryan Reynolds, který pomohl „zachránit“ postavu Deadpoola a bizarní humor a nadhled mu rozhodně nejsou cizí, což je dobrý základ pro film Dragon’s Lair.

Přesto se obáváme, že film rozbourá naše vzpomínky na dětství, a to se nám vůbec nelíbí.

Mimochodem, v roce 1985 měl premiéru průměrný animovaný seriál Dragon’s Lair, který vydržel na obrazovce necelý rok.

Co se týče filmu, začalo se o něm mluvit už v osmdesátých letech minulého století, ale vážněji se řešil až v roce 2020, kdy ho schválil Netflix s tím, že by se měl hlavní role ujmout zmíněný Reynolds a scénář zajistí Dan a Kevin Hagemanovi (filmová série Croodsovi). Dobrou zprávou je, že na projektu budou spolupracovat i stěžejní tvůrci herní předlohy Don Bluth a Gary Goldman jako spolurežiséři, Bluth by pak měl pomoci i se scénářem.

Mimochodem, oba pánové v roce 2015 spustili kampaň na Kickstarteru, kdy plánovali skrze komunitní financování získat 550 tisíc dolarů na upoutávku, se kterou chtěli oslovit filmová studia. Kampaň se rozhodli zrušit ve chvíli, kdy byla vybrána necelá polovina požadované sumy a přesunuli se na Indiegogo, kde se jim povedlo vybrat celou částku – získali 731 tisíc dolarů s tím, že cílová částka byla 250 tisíc dolarů.

Přesto se nepodařilo získat smlouvu s některým ze studií. Dvojice to nevzdala a později oslovila streamovací platformy Apple+ a Netflix. S druhým zmíněným si pak nakonec plácla. Za připomínku stojí to, že zatímco původně se počítalo s animovaným filmem, vypadá to, že nakonec vznikne hraný.