„Global Goals World Cup je výjimečný fotbalový turnaj, který angažuje ženy z celého světa,“ řekla ředitelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová. Podotkla také, že některé fotbalistky nazuly kopačky úplně poprvé, vykročily ze své komfortní zóny, přesto se rozhodly hrát s cílem měnit svět k lepšímu.
Do květnového fotbalového turnaje na Václavském náměstí se proti sobě postavilo 144 žen z 18 týmů. Každý tým si vybral celosvětový cíl, který chtěli fotbalem podpořit. České pošťačky zvolily „Zdraví a kvalitní život“.
V rámci turnaje rozdávala porota i další ocenění. Cenu za nejlepší aktivity k vybranému cíli dostal tým Kopačky z Plzeňského prazdroje, nejlepší styl mělo uskupení PoweRED společnosti Vodafone a cenu za nejlepší práci s publikem si odnesl tým IKEA. Speciální ocenění za udržitelný kostým si odnesly hráčky The Same z Nadačního fondu Veroniky Kašákové.
Yellow Ladies teď čeká reprezentační zápas v Americe. „Holkám přeju klidnou cestu do New Yorku, kde budou reprezentovat celou Českou republiku, a těším se, až se zblízka budu moct podívat na pohár pro vítězky, který určitě přivezou,“ řekl generální ředitel České pošty Roman Knap.
Každý tým má nezaměnitelné oblečení. Yellow Ladies obléká česká návrhářka Petra Ptáčková, která při své tvorbě používá materiály z „druhé ruky“. Proto jsou třeba bundy fotbalistek vyrobeny ze starých pošťáckých uniforem.
Finále fotbalového turnaje se koná 25. září v New Yorku během týdne zasedání Valného shromáždění OSN. Aktuální informace ze zákulisí týmu Yellow Ladies a finálového turnaje bude možné sledovat třeba na sociálních sítích České pošty.