Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvPostupné zavádění vozidel zlepší cestování i na dalších relacích. „Díky novým jednotkám se nám uvolní od nového grafikonu stávající jednotky CityElefant, které posílí kapacitu vozidel na trati do Lysé nad Labem a do Kolína,“ uvedl Petr Tomšík, ředitel pražského koordinátora veřejné dopravy Ropid. Celkem zmiňovaných dvě desítky souprav představují nárůst kapacity o 4950 míst.
„V loňském roce jsme investovali rekordních 1,6 miliardy korun do smysluplných projektů a jeden z těch projektů je právě obnova vozidlového parku,“ uvedla při představování nových vlaků hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková. To ale není případ zmiňovaných jednotek, které pořizovaly České dráhy.
To s sebou nese riziko toho, že na uvedených trasách mohou být jen do roku 2029, kdy Praha a Středočeský kraj plánuje vypsat na dopravce nové výběrové řízení. Protože dráhy už dopředu avizovaly, že v případě neúspěchu vlaky konkurenci neodprodají, bude se soutěžit nejen provoz, ale i vozidla.
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku |
RegioPantery nabídnou 225 míst, z toho šestnáct v první třídě. Vozidla pro maximální 160kilometrovou rychlost mají klimatizovaný interiér, jsou částečně bezbariérové (včetně toalet) a nabízejí klasickou zásuvku a dva USB dobíjecí body na každé dvousedadlo. Dílčí nevýhodou může být poměrně skrovný prostor vyčleněný pro dětské kočárky, minimálně ve srovnání s oddíly pro přepravu kol. To je dáno ale tím, že trať projíždějící údolím Vltavy je cyklisty hojně využívaná.
Do letošního prosince se počítá s tím, že budou nové RegioPantery na trase do Kralup jezdit samostatně. Od nového harmonogramu budou vždy dva spojené a jeden z dvojice pak bude samostatně pokračovat do Ústí nad Labem, protože tam už se počítá s nižší obsazeností.
13. května 2024 |