Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milenec ve spíži upoutal nejvíce diváků

  0:01
"Dobrá voda denně doma." Tento reklamní slogan a kampaň, která jej v televizi provází už druhý rok, loni upoutal největší počet televizních diváků. Alespoň podle průzkumu agentury Taylor Nielsen Sofres Factum. Když se agentura ptala lidí, který televizní spot se jim nejvíce líbí, nejčastěji si dotázaní vzpomněli právě na legrační příběhy rodinky, která má všude doma kartony s Dobrou vodou.

"Chtěl jsem něco vtipného, čím bychom zároveň dali najevo, že Dobrá voda je normální součást domácnosti," vzpomíná otec celého seriálu, marketingový ředitel společnosti HBSW (výrobce Dobré vody) Petr Lepša.

Uberte reklamy, volají Češi

Právě jemu se před dvěma lety když Dobrá voda měnila podobu etiket - v hlavně zjevil scénář jednoho z příběhů. "První byla máma s dcerou před zrcadlem, zbytek se pak nabaloval," dodává Lepša.

Od počáteční myšlenky ke konečnému provedení však byla dlouhá cesta. "Vymysleli jsme spolu se scenáristou a režisérem Filipem Renčem snad stovky návrhů, z nich pak zbyly čtyři, které jsme nakonec natočili do televize," uvádí Petr Šenfelder z reklamní agentury Dorland, která celou kampaň připravovala.

Sex chceme i v reklamě

Otrávenost z nadbytku reklamy v televizi, nesouhlas s reklamou na cigarety... v tom se Češi shodují se světem. Odlišnost se projevuje, když přijde řeč na téma sex a erotika.

"Češi jsou výjimečně tolerantní a proti této tematice v reklamě velká část populace nic nemá. To je v porovnání se západní Evropou zvláštní a dlouhodobě se to nijak nemění," uvádí autorka průzkumu agentury Taylor Nelson Sofres Factum Jitka Vysekalová.

Skoro sedmdesát procent z tisíce dotázaných respondentů nemá nic proti sexuálním a erotickým motivům v reklamě.

Čtrnácti procentům se líbí, 22 procent ji toleruje a plná třetina erotické prvky v reklamě přijímá, pokud mají nějaký vztah k výrobku. "Militantní postoj 'zakázat' zastává pouze devět procent populace," dodává Vysekalová.

"Nejoblíbenější je jednoznačně špajz," říká Šenfelder s odkazem na příběh, kdy otec nachytá svůdníka své dcery ve spíži plné kartonů s propagovaným nápojem. I když to možná někomu uniklo, i v tom má být sdělení: "Chtěli jsme zdůraznit lidem nabídku všech chutí," uvedl Lepša.

To se podle něho podařilo - prodej ochucených vod vzrostl o sedm procent. "To považuji za úspěch vzhledem k přesycenému trhu s vodami, kde je vůbec těžké prodej udržet," říká Lepša.

Náklady na výrobu kampaně byly podle Šenfeldera v řádu milionů. Za vysílací čas v televizi pak firma podle Lepši utratila přes 50 milionů korun - čili asi padesátník na jednu prodanou láhev. K úspěšné reklamě se už připravuje pokračování.

Jaké? To je zatím tajemství.  "Možnosti jsou dvě, pokračování seriálu, nebo něco jiného, ale určitě to bude dál o rodině a o vodě," uzavírá Šenfelder.

Podle průzkumu agentury TNS Factum se loni Čechům nejvíce líbila reklama na Dobrou vodu

Autoři:

Okamura se zacyklil, proto neuspěl. Teď jsou tu „noví sekáči“, říká politolog

  • Nejčtenější

Aerolinky vykázaly z letadla černochy kvůli zápachu. Dopravce slibuje nápravu

21. června 2024  10:55

Tři muži černé pleti žalují leteckou společnost American Airlines kvůli rasové diskriminaci. Tvrdí,...

Švédsko se rozloučilo s hotovostí. Zato masivně přibylo digitální kriminality

21. června 2024

Mezi evropské lídry bezhotovostních transakcí se dlouhá léta řadí Švédsko. K trendu však...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Západní zboží dál míří do Ruska. I díky Nizozemci, který na tom zbohatl

22. června 2024

Společnost Nike přestala prodávat své sportovní oblečení v Rusku už krátce po zahájení invaze na...

Potraviny jako před krizí. Kuřecí za stovku, cibule i za patnáct, říká web

18. června 2024

Ceny některých potravin proti stejnému období minulého roku výrazně zlevnily. U některých...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

My ve vašem a vy u nás. Popularita výměny domovů roste, lidé ušetří tisíce

22. června 2024

V době raketově rostoucích cen za ubytování v hotelech zažívá nebývalý boom výměna domů. Její...

Inventura v lese? Firma vlastněná šlechtici vyvíjí brýle, které naskenují les

24. června 2024

Lichtenštejnové patří mezi nejstarší šlechtické rody v Evropě. S tím jde ruku v ruce i tradice...

Rýžová pole v Rakousku? Speciální odrůdě vyšlechtěné Lichtenštejny stačí méně vody

24. června 2024

Lichtenštejnové patří mezi nejstarší šlechtické rody v Evropě. S tím jde ruku v ruce i tradice...

Pokrok i úcta k tradici. Progresivní Lichtenštejnové podporují technologické inovace

24. června 2024

Lichtenštejnové patří mezi nejstarší šlechtické rody v Evropě. S tím jde ruku v ruce i tradice...

Když šlechtici podnikají. Lichtenštejnové mají v byznysu tradici i nadhled

24. června 2024

Lichtenštejnové patří mezi nejstarší šlechtické rody v Evropě. S tím jde ruku v ruce i tradice...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Výhru ze Survivoru utratil Mikýř za rozhovor v prázdné O2 areně, vydělal miliony

Martin „Mikýř“ Mikyska (30) vytěžil své vítězství v reality show Survivor Česko & Slovensko 2024 na maximum. Povedl se...

Ostuda bratrů Bendigů v AZ-kvízu. Jan se vymlouval na trému z Mareše

Ve speciálním díle AZ-kvízu s názvem ČT art kvíz se proti sobě utkali bratři Jan a Marsell Bendigovi. V soutěži se jim...

Rok od zkázy ponorky Titan. Vyplouvají děsivá zjištění i nové otázky

Před rokem, 18. června 2023, se v severním Atlantiku ztratila ponorka Titan společnosti Ocean Gate. Pátrání potvrdilo...

Survivor 2024 má vítěze, ten si kromě titulu odnáší i výhru 2,5 milionu korun

Na platformě Voyo mohli diváci v úterý večer sledovat napínavé finále reality show Survivor Česko & Slovensko. Na Nově...

Zpěvačka Katy Perry ukázala prsa. Fanoušci řeší, zda to má zapotřebí

Katy Perry (39) vydá v červenci nový singl s názvem Woman’s World, který podpoří i videoklipem. Aby řádně nalákala své...