Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pivovar Heineken představuje nový koncept. V Česku otevře devět Bažantoven

  20:00
Pivovar Heineken letos otevírá vlastní restaurační koncept pivní značky Zlatý Bažant. První Bažantovna již vznikla na začátku ledna na pražském Chodově, další bude následovat v Brně, Chomutově a Jihlavě. Celkem se pivovar chystá otevřít v roce 2023 a 2024 devět podniků po celé České republice. S konceptem značkových hospod bodují i další pivovary.
Návrh Bažantovny vznikl pod rukama mladé designérky Romany Domanické, která...

Návrh Bažantovny vznikl pod rukama mladé designérky Romany Domanické, která interiér restaurace sladila do černých, zlatých a hnědých tónů. (31. ledna 2023) | foto: Heineken

Nový koncept vznikl čistě z invence společnosti a snaží se podpořit hlavně povědomí o značce Zlatý Bažant, která vznikla na Slovensku. I navzdory tomu, že nyní není příliš vhodná doba na extrémní investice, daný koncept je podle Pavla Slavíka z Heinekenu nejlepší variantou, jak podpořit gastrobyznys.

„Hospodští navíc nejsou připraveni na fancy koncept a mají připravenou jen určitou částku do vybudování konceptu, který musí být variabilní a musí to být smysluplná investice s rozumnou návratností. Proto jsme přišli s vlastním řešením,“ popisuje obchodní ředitel on-trade pivovaru.

Bažantovna na Chodově

Počáteční investici, hlavně tedy samotný design, si pivovar financoval, ovšem na provozu jednotlivých hospod se již podílí s konkrétními partnery, což jsou provozovatelé Bažantovny.

Partnery si Heineken většinou vybírá podle vlastních kritérií, zná jejich historii, má s nimi již obchodní zkušenost. Ovšem výjimka potvrzuje pravidlo. „V Jihlavě, kde se koncept také připravuje, nás oslovil provozovatel stávající hospody sám. Chce zkusit něco nového a nechce být již vázán podmínkami jiného pivovaru,“ popisuje obchodní ředitel on-trade společnosti Heineken Česká republika Pavel Slavík.

Česko země štamgastů. V provozu je přes 23 tisíc hospod a restaurací

Návrh Bažantoven vznikl pod rukama mladé designérky Romany Domanické, která interiér restaurace sladila do černých, zlatých a hnědých tónů. Podle majitelů první pražské provozovny jde o povedený restaurační koncept, v němž si najde každý to své. Dominantou a srdcem celého prostoru je honosný podsvícený bar kombinující barevné designové sklo spolu s nápaditými brandovými prvky. Ty v podobě zlatých bažantích stop vedou přes bar až na černé zdi napříč podnikem.

„Prostor je členěn tak, aby si tu své místo našel každý. Pro klidnější a pohodlnější posezení tu máme koženkové stylové sedačky, vyšší stolky jsou tu pro hosty, kteří se chtějí bavit, a oddělená klidnější část je vhodná i na schůzky. Stoly jsou navíc od sebe dostatečně daleko, hosté se tudíž nemusí překřikovat,“ dodávají Jaromír Císař a Tomáš Gibas, majitelé první Bažantovny.

V chodovské Bažantovně se čepuje tankový ležák Zlatý Bažant či třínáctistupňový polotmavý Beránek a podává se převážně rychlá kuchyně – nakládaný hermelín, utopenci, panini, ale také pizza. „Ovšem v létě plánujeme grilování s kuchařem na zahrádce, kterou máme v plánu postavit přímo na terase, nebo sushi víkend,“ prozrazuje letní plány jeden z majitelů.

Značkové hospody si drží standard

Plzeňský Prazdroj nevlastní ani neprovozuje žádnou restauraci ani hospodu (vyjma té v plzeňském pivovaru). Stejně tak neprovozuje ani nenabízí franšízy. S majiteli a provozovateli ale úzce spolupracuje, a to nejen tím, že jim dodává piva a nápoje, ale mají řadu programů na podporu hospod (školení personálu, konzultace v oblasti podoby interiéru a exteriéru či pomoc s výčepním zařízením a sanitací).

„Nevlastníme a neprovozujeme ani konceptové hospody, majitelům a provozovatelům restaurací ale nabízíme vizuální a technické řešení na míru pro jejich prostory, přičemž vždy zachováváme jednotný vzhled daného konceptu, který vychází z charakteristických prvků korespondujících se značkou piva,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Prazdroj chce pomoci hospodám s energiemi. Vyvíjí „chytrý“ výčep

Ani Pivovary Staropramen vlastní restaurace neprovozuje a značkové restaurace fungují na principu franšízy. Momentálně je to Potrefená husa, Naše hospoda a Ostravarna.

„Koncept Potrefená husa spadá do prémiového segmentu restaurací a dosud byl realizován především v krajských městech. Restaurace by měla být umístěna v prémiové lokaci, prostor by měl mít odpovídající velikost. Budoucí provozovatel musí mít dostatečnou podnikatelskou praxi, orientovat se na trhu gastronomie, finanční zajištění,“ doplňuje tisková mluvčí Denisa Mylbachrová.

Koncepty Naše hospoda a Ostravarna jsou vhodné zejména do měst nad třicet tisíc obyvatel. Umístěny by měly být na hlavní třídě, náměstí, frekventované ulici, apod. Tyto koncepty musejí nabízet tankové pivo. Součástí by měla být plnohodnotná kuchyně s orientací na českou gastronomii.

„I v tomto případě od budoucího provozovatele očekáváme praxi v oboru a solventnost. Mezi značkové restaurace počítáme i Fortel a Pardubický pub, které byly vytvořeny jako jedinečné pro daný prostor. Zmíněný Pardubický pub se nachází v areálu pivovaru a zatím zůstává v provozu,“ říká Mylbachrová.

Pivovary nenechají hospody padnout, sypou do nich miliony ročně

Rodinný pivovar Bernard vsadil na tzv. měkkou franšízu, která dává provozovatelům volnou ruku například v tvorbě menu, neurčuje ani dodavatele dalších nápojů nebo surovin do kuchyně.

„Je tak možné, že maso do kuchyně dodává osvědčený řezník z ulice. To by se u tzv. tvrdých franšíz stát nemohlo,“ říká obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Šípek a dodává že franšízové podniky Bernard spojuje značka piva, vzhled a kvalita sortimentu, ale dva stejné provozy nenajdete. Je to model, který přináší originalitu.“

Budějovický Budvar kromě dvou podniků v Českých Budějovicích, které provozuje gastro divize pivovaru a Krumlovského mlýna, jsou ostatní restaurace plně v rukou svých vlastníků.

„O žádnou franšízu nejde, je to pouze designový koncept. Byznys těchto restaurací, strategie, provoz, náklady, efektivita atd., je tedy plně v kompetenci těchto nezávislých restauratérů,“ doplňuje Víta Pecka, národní manažer Budějovického Budvaru.

V Heineken Česká republika nepracují s konceptem franšíz ve formátu, kdy si provozovatelé restaurací kupují licence a podepisují smlouvy. „My pracujeme s designovými koncepty, které vždy odrážejí unikátnost našich značek a jsou jim šité na míru. Momentálně pracujeme s Šalandami pro značku Krušovice. Nově jsme letos představili koncept Bažantoven pro značku Zlatý Bažant,“ říká obchodní ředitel Pavel Slavík.

Značkové hospody pivovarů (počet provozoven)

  • Bernard (12)
  • Budějovický Budvar
    Budvarka (5)
    Masné krámy
    Klášterský mlýn
  • Heineken
    Krušovická Šalanda (11)
    Bažantovna do roku 2024 (8)
  • Plzeňský Prazdroj – přes 130 konceptových restaurací
    Pilsner Urquell Original Restaurant – Plzeňka
    Kozlovna
    Gambrinus Srdcovka
    Radegastovna
    Gambrinus ORIGINÁL 1869
  • Staropramen – 32 značkových restaurací
    Potrefená husa
    Naše hospoda
    Ostravarna
    Fortel
    Pardubický pub

Školní rok 2024-25

Ve všech základních, středních a základních uměleckých školách i konzervatořích začal školní rok v pondělí 2. září 2024. První volno budou mít školáci o podzimních prázdninách na konci října.

V Drážďanech se zřítila část mostu, konstrukce spadla do Labe

  • Nejčtenější

Půllitr už mnohde není standard. Hospodští kouzlí s mírami a štvou hosty

Pivní kultura je v Česku zakořeněná po staletí a její součástí je odjakživa čepování do půllitru nebo třetinky. V poslední době ovšem hosté v nápojových lístcích čím dál častěji narážejí na menší...

10. září 2024

Západní sankce začaly pořádně kousat. Rusům zoufale chybí jüany

Ruské banky pociťují čím dál větší nedostatek jüanů, které se v důsledku putinovské agrese proti Ukrajině staly klíčovou měnou zahraničního obchodu. Zatímco finanční domy vyzývají centrální banku k...

9. září 2024  16:01

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Deindustrializace Německa začala. Firmy omezují výrobu a mizí ze země

Německo přestává být zemí přívětivou pro podnikání. Kvůli obavám z dopadů tamní energetické politiky rychle narůstá počet firem, které zvažují omezení výroby nebo přesun do zahraničí, ukázal průzkum...

13. září 2024

Avon míří do drogerií. Produkty značky budou nově k dostání v Rossmannu

Americká kosmetická společnost Avon, prodávající své zboží výlučně přes registrované zákazníky, se pouští do nových vod. Společnost Avon spojila síly se sítí drogerie Rossmann a své nejoblíbenější...

9. září 2024  16:43

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Příští rok se začne stavět šedesát kilometrů dálnic. Nejvíc na D35 a D11

Premium

Dalších 58 kilometrů nových dálnic a 23 kilometrů silnic první třídy se má začít stavět během příštího roku. Vůbec největší práce budou představovat šestnáctikilometrový úsek D35 z Hořic do Úlibic na...

9. září 2024

Záplavy ochromily dopravu. Řada silnic je zavřená, na železnici jsou milionové škody

V celém Česku drážní hasiči evidují stovky mimořádných událostí způsobených deštěm a větrem, nejvíc zasahovali na severní Moravě a ve Slezsku. Podle Českých drah kvůli nesjízdným silnicím především...

15. září 2024  13:33

Na úklid povodňových škod pamatuje neplacené volno. Firmy vyjdou vstříc

Desetitisíce lidí v povodněmi postižených oblastech čekají v nejbližších dnech komplikace při cestě do zaměstnání, často i potřeba skloubit pracovní povinnosti s odklízením škod. V nutných případech...

15. září 2024  12:23

Konkurence nespí. Startup prorazil s olivovým olejem v plastu, kopírují ho další

Olivový olej si dlouho hledal cestu na pulty amerických obchodů, v posledních letech jeho popularita mezi tamními spotřebiteli stoupá. Díky sociálním sítím a trendu vaření doma se americkému startupu...

15. září 2024

Sbalte si doklady, vyfoťte škodu. Pojišťovny radí, co dělat při povodni

Do Česka přišly extrémní srážky, voda zaplavila mnoho měst a obcí. Pojišťovny proto radí, jak se v této situaci zachovat, aby případná škoda byla co nejnižší. Doporučují, co vše je nutné zajistit k...

12. září 2024  12:57,  aktualizováno  15.9 10:16

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Schwarzenegger se v Praze proháněl na kole. Vyfotil se také s „Klukem s kamením“

Legendární herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger (77) je v Praze. O víkendu si užíval kávu na...

Plivnout při orálním sexu na penis. Obscénnost jižanské slečně změnila život

To, co v anketě vypustila do světa, byla obscénnost. Nic elegantního. Naopak, největší sprosťárna. Jenže ji do kamery...

Půllitr už mnohde není standard. Hospodští kouzlí s mírami a štvou hosty

Pivní kultura je v Česku zakořeněná po staletí a její součástí je odjakživa čepování do půllitru nebo třetinky. V...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...