Diskuze
FÓRUM: Ať kritici cyklopruhů nabídnou alternativu, hájí se úřad Prahy 10
Děkujeme za pochopení.
Jiří 1971
Řešení mám
Předěláme řidiče na cyklisty a pak cyklisty na běžce. Kdyby místo cyklení po vynucených cyklopruzích běhali, stačily by normální chodníky a stopro by zhubli ještě víc. Navíc běh je pomalejší, takže o móc bezpečnější, to každý zacyklenec musí uznat. Vždyť kolik smrťáků ročně si sami způsobí cyklisté ... já je mám rád, takže kdyby to mělo zachránit jen jeden život ...
Prngr1
Štěpánek je nebezpečný fanatik
"Vídeň, Amsterodam, Mnichov, Kodaň - všechno to jsou města prakticky na placce - vhodná pro cyklistiku.
Praha je kopcovité město a nikdy tady tolik cyklistů nebude.
Jakékoliv prosazování cyklopruhů v Praze je potom extrémismus, vyhazování peněz a terorizování ostatních obyvatel.
V poslední době je děsné módní v místě, kde byly 2 pruhy jedním směrem, udělat z jednoho pruhu cyklopruh a do zbytku dát retardéry, aby řidiči zůstali v jednom pruhu. Plynulosti dopravy to pak samozřejmě skvěle pomáhá. Navíc vidět na většině těch městských cyklopruhů cyklistu je skoro svátek. Normální lidi jedou maximálně okolo Vltavy nebo směrem do přírody. Ty pruhy jsou nevyužívané, zbytečné, drahé a omezují ostatní
Neumětel
Lampy by šly posunout na trávník
akorát by se musela prodloužit jejich horní čast, aby se svítidlo dostalo do stejné pozice jako nyní.
File not found
Ono ...
... by bohate stacilo, kdyby pumpickari umeli jezdit podle platnych dopravnich predpisu a plechovkari meli trosku ohledu (a dali si ctrvrthodinky fora na cestu, po Praze se stejne vsichni sejdeme na semaforech), obcas mi prijde, ze vetsina ucastniku prazskeho provozu ani nedokaze rozeznat pravou a levou, oranzovou si pletou se zelenou a ty oranzove vykrizovane mista na krizovatkach pokladaji za vyhrazene parkoviste. Mysleni a logika je vyzadovana na OBOU stranach, ale bohuzel, obema stranam proste nekdy schazi.
kobejda
Re: Ono ...
To jste trefil jádro pudla. Stačí dodržovat pravidla a být laskavý navzájem. Pak není problém.
jgeo
NL
Uz pred hodne lety jsem si dopisoval s urady - tehdy ohledne novych ctvrti a infrastruktury. I po dlouhych letech cesti urednici nejsou schopni dat dohromady poradny plan/program, kterym by se dalo pri vystavbe infrastruktury ridit. Dukazem je zmatecne znaceni, asi podle fantazie kde koho - zalezi v kterem meste a ulici koho co napadne. Zadny standard, vzdy jen kousky cyklostezky nepospojovane dohromady. A kdyz uz se nekde postavi kousicek cyklostezky, tak aspon za par desitek milionu, jinak se ani nekopne do zeme.
Co se takhle inspirovat treba v NL? Maji tam spoustu historikych center mest a presto si tam zaridili cyklostezky nebo cyklopruhy vsude - ano, na kazde nebo podel (v pripade dalnic) komunikace. Znaceni a zpusob vedeni cyklostezky nebo cyklopruhu je vzdy stejny, neni to jinak v kazdem meste/ulici a taky neexistuje aby cyklostezka nebo cyklopruh nahle nekde skoncily - treba v rusne ulici. Da se tam jet desitky nebo stovky kilometru, aniz bych jel nekde po silnici.
astrudina
Re: NL
srovnávat Prahu s městy v Holandsku, no, to chce už opravdu odvahu! Ale vy využíváte vždy to, co se vám hodí do krámu, i když je to nesrovnatelné!
Je vás v Praze 1000 (7-8000 v létě) a kvůli vám se mají chodci tísnit na chodnících, uskakovat, nechat se obtěžovat koly na jediných místech, kde se mají cítit bezpečně?
Leinad
Když nevíš tak nic
Nekončit cyklopruh těsně před křižovatkou, jelikož to působí těžko řešitelné situace(při točení doleva stejně dojet na konec cyklopruhu a pak se řadit přes 2-3 pruhy do odbočovacího.) Když tam cyklopruh nebude žádný, bude se moc cyklista doleva zařadit dřív.
Mimochodem co namalovat cyklopřejezd kolmo k vozovce, takže by cyklista mohl dojet po pravé straně k přejezdu a otočit se kolmo doleva?
tramtadadaaaa
Cyklopruhy na chodnících
Jezdím na kole velmi často - do práce i jako koníček. Společné chodníky s cyklopruhem jsou horší řešení, než pruh na silnici. Je to z důvodu časté nedisciplinovanosti chodců i některých cyklistů. Matky s pobíhajícíma děckama co táhnou kočár jak buldozer, domácí mazlíčci i ostatní prostě nedodržují nic. Já se jim pak složitě vyhýbám a ještě občas poslouchám přiblblé poznámky, co si to dovoluju jezdit po cyklostezce, když oni tam jdou. Mnohem lépe se mi jezdí v pruhu, kde navíc nemusím dávat pořád přednost. Cítím se tam i bezpečněji, protože mě zatím žádné auto ani náznakem neohrozilo.
roedor
Re: Cyklopruhy na chodnících
no jistě, oni si chodci dovolují chodit po chodníku, který byl odjakživa určený k chození. Hlavně že cyklisti můžou být vzorem dodržování silničních pravidel
roedor
A proč mistr Štěpánek netáhne
do Vídně, když je to tam tak úžasné? Já jsem jako běžný chodec ráda, že chodníky jsou z naprosté většiny stále určené obyčejným chodcům a ne fanatikům ve vycpaných elasťákách.
J i ř í
Re: A proč mistr Štěpánek netáhne
A proč Vy netáhnete východním směrem? V ruských městech se nedělá pro cyklisty nic, tam by se Vám jistě líbilo.
hokejový expert von Kei III.
Alternativu? Svou zájmovou činnost...
...si provozujte v místech k tomu určených. Kolo jako dopravní prostředek uznám, až ho budou provozovat nezávisle na ročním období. Jinak je to v našich končinách sezónní zájmová činnost. Tečka.
rtc
Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...
... auto jako městský dopravní prostředek uznám, až nebude zamořovat vzduch nezávisle na ročním období. Jinak je v našich městech ekologická katastrofa. Vykřičník
l.g
Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc
Ve městě jsou priority pevně dané. Na prvním místě jsou VŽDY chodci, takže nelze ubírat jejich prostor na úkor jiných skupin. Dále se to řídí podle lokality. V klidných rezidenčních částech města je priorita: chodci - cyklisté - auta. Na hlavních a páteřních tazích je priorita: chodci - auta - cyklisté.
Z toho plyne, že na uvedené křižovatce jakožto páteřní komunikaci, jsou cyklisté ti poslední, kteří tam mají na něco nárok a tudíž řešení, které tam je, je v rámci možností vůči nim ještě velmi velkorysé.
mimouch
Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc
A ty by sis' měl uvědomi tu nejzásadnější věc a to je ta, že město je místo pro život a ne pro popojíždění autem. V Praze docela dobře funguje MHD a je to jen o lidech, jejich pohodlnosti a zažitému klišé, že MHD je pro socky, proč většina lidí poposkakuje osamocena v autě přeplněnými ulicemi. Já bydlím v centru Prahy a i když nejsem žádný cyklosktivista a mám auta dvě, tak po Praze nejčasteji jezdím MHD, potom na motorce, pak na kole a nejméně často autem. A to z prostého důvodu, že autem je to na většinu míst nejpomalejší a nemám kde zaparkovat, protože centrum Prahy je auty přesyceno.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce
Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
OBRAZEM: Nejlepší místa na světě, kde se můžete vydat po stopách dinosaurů
Už pětašedesát milionů let se po povrchu naší planety neprochází. Ale to neznamená, že byste je...
Pláže, rum i vodopády. Mauricius je exotika s dávkou luxusu i dobrodružství
Premium Palírna rumu, kousek od ní vodopád a „sedmibarevná země“, kterou vytvořila nestejnoměrně chladnoucí...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Království mechu a červených bran. Fušimi Inari je portálem do japonské pohádky
Kilometry tunelů z červených bran torii, hustý les, v němž vládne mech a divoká prasata, tajuplné...
Prodej stavebního pozemku Habří 2 258 m2
Řehlovice - Habří, okres Ústí nad Labem
2 690 000 Kč