Diskuze

Přímý přenos: Nádraží Zürich Hauptbahnhof odbaví až tři tisíce vlaků za den

Těžko budete hledat po světě rušnější nádraží, než jakým je Zurich Hauptbahnhof. Celkový záběr na hustou síť kolejí nyní můžete v přímém přenosu 24 hodin denně. Kameru provozuje vlakový nadšenec David Gubler, který signál poskytl, prostřednictvím iDNES.tv, i českým milovníkům kolejí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

D56e48n43i21s 53H51u59m55l

3. 12. 2023 13:13

Prenos ze Zadni Trebane by nebyl? Odtamtud jezdi i vlacek do Lochovic

0 0
možnosti
JV

Za pozornost také stojí délka jednotlivých vlaků.

0 0
možnosti
SS

Cucim na to uz 3 minuty a nic

0 0
možnosti
PM

To se mi stalo taky, pak jsem si všiml podle času, že mi nejede video i když jsem měl zapnuté tlačítko play.

0 0
možnosti
PR

Díky za zajímavý přenos. Švýcarská železniční síť je přizpůsobená hodinovému taktu tak, aby se ve velkých uzlech sjížděly vlaky ze všech směrů před každou celou hodinou, a po celé hodině se do všech směrů zase rozjely. Proto Švýcaři nestaví vysokorychlostní tratě, protože ty by jim do toho skvělého systému nezapadly.

Takže nejlepší doba na sledování přenosu je vždy cca od X:50 do X:10, resp. od 0:20 do 0:40, to do stanice vjíždí/odjíždí nejvíce vlaků. Jinak hlavová staniční budova a nástupiště jsou vlevo (na obrazu nejsou vidět) v popředí je vjezd do podzemní stanice Museumstrasse, vzadu je vjezd do podzemní stanice Löwenstrasse.

Budova s nápisem ZÜRICH HB a hodinami je centrální stavědlo, vybavené spolehlivým reléovým stavědlem SpDrS/SBB z roku 1966. V Museumstrasse je rovněž SpDrS, pouze v Löwenstrasse z roku 2016 je elektronický Simis. Reléová stavědla i Simis jsou samozřejmě vybaveny balízami ETCS (úroveň L1). Za okny prosklené dopravní kanceláře ve 4. patře vidíte tmu - stavědlový panel s prosvětlováním cest a ovládacími pulty tam samozřejmě zůstal, nicméně stavědlo je do roku 2014 ILTISováno. To znamená, že tam nejsou žádní výpravčí, ale veškeré jízdní cesty jsou stavěné automaticky podle jízdního řádu a aktuální dopravní situace. Na provoz stanice, stejně jako celé severovýchodní východní části dohlíží 8 dispečerů, kteří sedí v budově letiště Zürich Kloten. Koleje podzemního nádraží Zürich Flughafen sice nevidí, zato mají krásný výhled na letištní plochu...

5 0
možnosti
MV

M20i16l92a93n 24V86i98k

2. 12. 2023 16:47

Že je nádraží "vícepodlažní" už autor nenapíše...

0 0
možnosti
PR

Píše tam správně, že jsou tam podzemní nádraží SZU a Museumstrasse, zapomněl pouze na Löwenstrasse z roku 2016, které bylo postaveno jako součást Durchmesserlinie. Mimochodem, mezi horní úrovní a Museum+Löwenstrasse protéká řeka Sihl.

Tunel vlevo dole je právě vjezd do podzemní stanice Museumstrasse.

0 0
možnosti