Diskuze
Letadlo nouzově přistálo. Kvůli rvačce o sklopené sedadlo
Děkujeme za pochopení.
captain cook
novy styl "sklapecich" sedacek u Cathay Pacific
Jedna z nejlepsich asijskych aerolinek, hongkongska Cathay Pacific se chlubi novym stylem "sklapecich" sedacek. Skladaji se ze dvou casti - venkovni nepohyblive, pevne zakotvene skorapky a v ni zamontovaneho pohybliveho sedadla u nejz se "sklopeni" dosahne posunem vnitrniho zadniho operadla dolu a sedadla dopredu. Samozrejme, ze se tim zmensi prostor pro kolena. Bude to prakticke hlavne pro asijske pasazery prumerne nizsich postav, protoze dlouhonohym to vyhovovat nebude. Obvykla kapsa na magaziny a male cestovni potreby byla presunuta pod sedadlo. Viz detailni obrazky na druhem linku dole. Zadni stena skorapky ma TV obrazovku a ovladac plus drzak na kalisky/konzervy s pitim pro pasazera sediciho vzadu.
http://www.cathaypacific.com/cpa/en_AU/whatonboard/neweconomyclass
detailni foto - posunout na dolni stranku:
http://downloads.cathaypacific.com/cx/new_seat/seatguide/Olympus_y.pdf
captain cook
Re: novy styl "sklapecich" sedacek u Cathay Pacific
Ackoliv CP je kvalitnia a popularni aerolinka s velmi dobrymi sluzbami, recenze pasazeru jsou negativni co se techto novych sedadel tyce. Krome par vyjimek, vetsina pasazeru dala CP za jejich sedadla v economy jen jednu hvezdicku z moznych peti. Nejenze se jim nelibi zkraceny prostor pro nohy kdyz je sedadlo "sklopene", vadi jim predevsim, ze se uhel sedacky prilis nezmeni a nepohodlny uhel hlavy.
V diagramu to vypada celkem dobre, ale na fotografiich je videt, ze rozdil v pozici sedadla je vlastne velmi maly. Letet takhle 2-3 hodiny neni problem, ale treba lety mezi HongKong a Londynem nebo Los Angeles trvajici 12 az 15 hodin jsou neco uplne jineho.
Link na recenze pasazeru. (3 stranky), vzdy v dolni casti stranky
aldozzz
911
"Z Andrewsovy letecké základny v Marylandu okamžitě vystartovaly dvě stíhačky F-16, které doprovázely boeing až do přistání."
Kde byly 11. září když je tam nechali přes hodinu bez povšimnutí na jiné trase ?
Antonín, topič
Mno,
co sklopení sedačky, ale jednou takhle za mnou letě nějakej narušenej člověk, kterej ve spánku cukal nohama. A protože měl asi dva metry, tak byl zapřenej a furt mi cukal sedačkou. No ale zase to nebylo tak hrozný a tu hodinku jsem to vydržel, aniž jsem ho zabil. Super!
smazu_se_II
řešení
Vzhledem k tomu, že vám letuška řekne, že má každý právo si sklopit sedačku, tak je obhajování názoru ne, nemůžeš zbytečné.Hotovo. Když dojde ke konfliktu, prostě se dozvíte tohle. Jestli je to správně je na jinou diskuzi.
Dle článku udělal pán vepředu chybu, že nepočkal, dokud se nedojedlo (jasně,že už bych si teoreticky mohl sklopit, když už nesvítí kontrolka, ale vím, že se sklopeným sedadlem se blbě jí, takže počkám). Až se posbíraly odpadky, měl se ohlídnout za sebe, aby zhodnotil situaci, jestli si už může sklopit. Pak se měl eventuálně s dotyčným domluvit, ať už teda fakt dopije ( i když lze mít na stolečku kelímek či jídlo i při sklopeném sedátku toho před vámi, výrobci s tím počítají) nebo ať si posune notebook, aby mu ho nezničil, nebo když by viděl, že je pán vzadu opravdu velký, měl to řešit s letuškou. To jsou nepsaná pravidla, pravidla slušnosti. Pán vzadu ale zase udělal chybu, že mu dal pěstí. To je na žalobu a asi by z toho vyšel vítězně pán vepředu (ač je nevychovaný)
captain cook
Soucast inzerce jednotlivych aerolinek jsou udaje o sedackach. Uverejnenim sirky, vzdalenosti mezi sedadly a jejich vybavou poukazuji na pohodli jako vyhody letu s nimi. Pasazer, ktery si vybere mezi konkurenty na zaklade pohodli ocekava, ze inzerovane muze vyuzit a ma narok si stezovat na falesnou inzerci pokud by nemohl. Takova stiznost se bere vazne.
Kvalitni aerolinky maji sice vzdalenost mezi sedadly v economy vetsi nez autobus do Pardubic, ale max. uhel sklopeni prislusne omezeny, 15-30stupnu, zalezi na aerolince. Nektere uvadi misto uhlu vzdalenost o jakou se vrsek sedadla posune,obvykle 12-18cm.
Vzdalenost mezi sedadly (stejne body, od podpery k podpere)se v zargonu nazyva Seat pitch, v economy obvykle 30az 34palcu ( nasobit 2.54 =76 az 86cm), mene u nizkonakladovek. Uvadim linky pro porovnani.
captain cook
sklapeni sedacek
Letam relativne casto a sklapenim sedacek je normal, samozrejme ze zalezi na delce letu. Kdyz se u kratsiho letu odecte vystup/sestup a doba na jidlo/obcerstveni (neletam nizkonakladovkami) az do sberu tacu, moc casu nezbyva. U presunu od 1500km nahoru se uz sedacky sklapeji, ale vetsine lidi by nenapadlo to udelat dokud pasazer za nimi ma na stolku jidlo ci piti. Jinak samozrejme plati princip domina, ze pasazeri sklapeji sedacky v souladu s temi pred nim. Tim se zachovava standardni vzdalenost mezi sedadly.
Kdyz jsem pred par mesici letel mezi Anglii a Australii (13hod + 8 hodin), po mezipristani v Singapore me pozadala (stihla) dama za mnou, zda bych mohl mene sklopit svou sedacku, protoze ona ma svou osobni TV obrazovku "v obliceji". Podival jsem se na ni s udivem. Ocekava snad, ze poletim cele hodiny v omezeni economy ve vzprimene sedacce? Poukazal jsem na to, ze vsichni prede mnou maji sedacky sklopene kdyz letusky zhasnou svetla, vcetne pasazera prede mnou a tim zachovavame vzda
Fmighta the Affaffin
stihacky
Ja vim, ze to ma nejaky jednoduchy vysvetleni, ale mne to porad nedochazi ... k cemu byly ty stihacky? To jako kdyby konflikt prilis eskaloval, tak aby utocnika zneskodnili jednou dobre mirenou raketou typu vzduch-okenko? Nebo kdyby se rvackou letadlo prilis naklanelo, tak aby do nej mohli z boku zduchnout a sesypat cestujici zpet na sva mista?
Ochlasta_z_vesnice_bez_vodovodu
Re: stihacky
Vracajuce sa lietadlo je podozrive, co ked ho ovladli teroristi a prinutili pilota povedat do radia ze o nic nejde. Asi to je v USA standardny postup po utoku na dvojicky. Sleduju ci sa nevychili z trasy a nechce to narvat do nejakeho baraku.
zupan
No
mě to dělají i v autobuse při jedenapůlhodinové jízdě. Přitom se do toho místa sotva namáčknu. Ženy jsou při tom sklápění nejbezohlednější.
m8642
poznam
Zle je ked je clovek v poslednej rade takze si moze sklopit sedadlo len minimalne, a pred vami si niekto sklopi uplne. To sa mi pokusala urobit taka divenka asi pred tyzdnom, ale zaprel som sa nohou a nesklopila :). Zabranil som vlastne konfliktu, ani som si neuvedomil :D
nexus99
Kdo chce mít luxus a pohodlí
tak ať si připlatí ta lepší sedadla. Nejlépe Business Class. Pokud chce letět za lacino tak ať bere ohled na své okolí. Osobně bych polohování sedadel zakázal např v B737. Tam fakt ten vzadu nemá potom místo a čuchat k něčí zpocené hlavě třeba 4 hodiny...
captain cook
Re: Kdo chce mít luxus a pohodlí
letas hodne? Nezda se mi to.
Zasadne davam prednost vetsim letadlum, kde je mozne, ale vloni jsem letel s B737 na jedne nasi domaci trase 4 hodiny do popularniho letoviska. Asi se tedy budes divit, ale vetsina pasazeru v letadle si po jidle a odklizeni tacu sklopila sedadla, odpocivala po zbytek letu a nikdo nepropadal hysterii kvuli "čuchání k něčí zpocené hlavě třeba 4 hodiny..."
Bud jsme zvykli cestovat na delsi vzdalenosti a chapeme, ze vetsina pasazeru si na kus cesty rada odpocine, coz vyvola dominovou radu sklapenych sedadel v letadle, nebo dodrzujeme lepsi osobni hygienu . ;-)
sámvelkýmao
no
letadlem se bojím,ale když tohle slyším,nechápu výrobce sedaček,že neudělají sklápění jen v mírném úhlu,a pak to prostě dál nejde.no a kdo si chce lehnout,ať jede vlakem,nebo lodí................
Jardajar
Re: no
No on je takový předpoklad, že na dlouhém letu si to všichni sklopí a spí, většina to tak dělá. Každý to samozřejmě ale nechce a když je to vysoká osoba, tak se tam často sotva vejde.. Ale většina lidí to protrpí.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
Velká čínská zeď začíná dračí hlavou v moři. K vidění je v Laolongtou
Žíznivý drak přistál na břehu moře, aby se napil vody. Křivky jeho nekonečného těla dál opisují...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na co zírá mašinfíra: Parní babičkou z Vrchlabí s Krakonošem v zádech
Dnešní Mašinfíra nás zavede na krátkou trať, která vede přímo do krkonošské metropole, do Vrchlabí....
Na co zírá mašinfíra: S chebským Hurvínkem po nejzápadnější trati v Česku
Dnes se svezeme po nejzápadnější dráze v České republice. Kdysi vedla až do Německa, od roku 1945...
Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce
Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Prodej Stavebního pozemku Osek u Hořovic
Osek, okres Beroun
4 342 590 Kč