„S pořádáním máme mnohaleté zkušenosti a velmi dobře známe ekonomiku takového podniku. Žádnou sportovní ani kulturní akci světového významu není ekonomicky možné zorganizovat bez patřičné veřejné podpory,“ oznámila Ivana Ulmanová, ředitelka Automotodromu Brno.
Znovu si tak rýpla do současných představitelů města a kraje, kteří se kvůli vysokým nákladům – zejména na požadovanou rekonstrukci dráhy – rozhodli MotoGP v Brně „odpískat“. Ostatní vrcholné seriály přitom z Masarykova okruhu zmizely už dříve.
Nejprve ty automobilové a po roce 2018 už se nejely ani motocyklové superbiky. Zatímco ještě před dekádou hostil automotodrom v lesích nad Žebětínem až pět světových závodů za rok, nyní se na něm budou konat pouze soutěže menšího významu – v programu na tuto sezonu nejvíc vyniká evropský šampionát Ferrari Challenge naplánovaný na konec května. Jinak hodlají majitelé dráhu pronajímat různým klubům a agenturám.
„Je na rozhodnutí každého soukromého subjektu, kam bude svůj byznys směřovat. Zkušenosti se závody MotoGP ukázaly, že pořádání světových sérií je opravdu extrémně finančně náročné a bez dostatečné veřejné podpory ze strany státu dlouhodobě neudržitelné,“ reagovala brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Podle aktuálního postoje představitelů Masarykova okruhu to nevypadá, že by se MotoGP či další přední závody měly v dohledných letech vrátit.
„Debaty (o pořádání velkých akcí) na různých úrovních probíhaly, ale dospěli jsme k rozhodnutí, že si je v této komplikované době nemůžeme dovolit. Zalistovací poplatky jsou tak vysoké, že si je na vlastní triko vzít nemůžeme,“ vysvětlil mluvčí Petr Boháč.