Novinky pro octavii: extravagantní přední světla a litrový tříválec

  10:48aktualizováno  10:48
Nejdůležitější model Škody je v třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Octavia je tedy v půlce životního cyklu a blíží se čas změn, facelift bude podle informací ze zákulisí velmi odvážný.

Detail světla mercedesu třídy E | foto: Daimler

Octavia je ikona značky prohlásil nový šéf Škody Bernhard Maier. Designéři vedení Jozefem Kabaněm se ale odhodlali k odvážnému kroku, který dokázali prosadit i u vedení automobilky. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky okoření velmi extravagantně tvarovanou přídi s dělenými světly.

Mercedes třídy E

Mercedes třídy E

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Dvojitá přední světla ostatně dostane i nový přírůstek do modelové řady Škody, velké SUV, které se prozatím prezentuje v podobě konceptu VisionS - více zde. Nekonvenční pojedí předních světel se tedy pravděpodobně stane novým poznávacím znakem škodovek.

Fotogalerie

Nebude to ovšem jediná významná změna pro octavii. Možná ještě před podzimním faceliftem, který se pravděpodobně představí na autosalonu v Paříži, by mělo přijít na převratnou změnu pod kapotou. Octavia má totiž poprvé v historii dostat tříválec. Bude to litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI, který nahradí silnější provedení čtyřválcového motoru 1,2 TSI (81 kW a 175 Nm). Spekuluje se ovšem, že čtyřválec v základní verzi se 63 kilowatty v ceníku zůstane a bude i nadále tvořit základ nabídky octavie.

Motor 1,0 TSI

Motor 1,0 TSI

Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm má mít o nějaký půllitr nižší tabulkovou spotřebu oproti podobně výkonné dvanáctistovce.

Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou octavií poradit, prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilo vyšší hmotnost. Podle neoficiálních zpráv se má litrový tříválec dostat do octavie už na jaře, na přelomu května a června. Paradoxní je, že tento motor dostane octavia dřív než fabia, pro kterou je určitě vhodnější.

V octavii bude motor spojený s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz