Budoucí VW Polo jako SUV bez střechy není jen koncept. Šéf připustil výrobu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Rozměry je blízké Volkswagenu Polo, liniemi zase jasně navazuje na nový tiguan, který za pár týdnů vystartuje do prodeje. Prototyp crossoveru bez střechy s nekonvenčním jménem T-Cross Breeze vypadá velmi realisticky.

SUV, nebo dnes módněji „crossover“, bez střechy už zkoušel nabízet v Americe Nissan. Z jeho kromobyčejně ošklivého murana se skládací střechou (podívat se na něj můžete zde) bylo fiasko. Nově to zkouší s kabriem na zvýšeném podvozku Range Rover, zdá se, že jeho evoque kabrio se trefuje do příhodnější nálady zákazníků.

Křížence SUV a kabria se tedy možná dočkáme i u Volkswagenu. „T-Cross Breeze je ještě studií. Dokážeme si však představit, že bychom mohli takový kabriolet uvést na trh,“ prohlásil totiž Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen.

Volkswagen T-Cross Breeze

Tiguan byl v předchozí generaci bestseller a nový je právě na startu. Paradoxně jiný kabriolet německá značka z nabídky vyškrtla: z golfu odvozený VW Eos se nabízel jen v jedné generaci a další už nebude.

Koncept s prapodivným jménem T-Cross Breeze přitom symbiózu golf-eos v mnohém připomíná. Je to vlastně budoucí polo na vysokém podvozku (něco takového se opravdu chystá, jeho dvojčetem je Audi Q2), ovšem beze střechy.

Automobilka z Wolfsburgu tím zářivým konceptem vystaveným na autosalonu v Ženevě hlavně ukazuje, že chystá celou řadu dalších SUV, která doplní stěžejní tiguan s touaregem. Na největších zámořských trzích bude nový tiguan navíc nabízen s prodlouženým rozvorem. O třídu výš bude uvedeno nové SUV střední třídy (pro USA a Čínu) a na vrcholu bude nadále stát právě touareg. Pod tiguanem budou představeny hned dvě modelové řady SUV: ve třídě golfu bude nabízeno SUV (ve stylu studie T-Roc). A polo dostane pseudoterénní ekvivalent podobný právě T-Cross Breeze.

Čtyřmístný kabriolet působí kvůli tomu, že výchozím vozem je SUV na devatenáctipalcových kolech, bez střechy trochu zavalitě. Délka 4,13 metru je jen o něco větší než u VW Polo Cross, auto je ale pořádně široké (1,8 m) a rozvor je 2,56 metru. Auto má vážit 1250 kilogramů a do kufru se vejde tři sta litrů nákladu.

Volkswagen T-Cross Breeze

Interiér odkazuje na koncept Budd-E, který představil nové technologie komunikace mezi vozem a člověkem. T-Cross Breeze se ovládá s pomocí dotykových displejů, plošek a hlavně gesty. Mechanické ovladače futuristé od VW z interiéru vymetli, zbyly jen páčky na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy.

Fotogalerie

Auto je hlavně vybaveno jakousi umělou inteligencí schopnou předvídat blízkou budoucnost. Různá čidla a kamery sledují cestu, konzultují její průběh s daty z navigačního systému a neustále mění nastavení vozu.

Pohon obstarává litrový přeplňovaný tříválcový benziňák s výkonem 110 koní a 175 newtonmetry, který je spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem přenášejícím sílu na přední kola. Maximálka je 188 km/h, sprint z nuly na sto vypočítali na 10,3 sekundy. Čtyřicetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na osm set kilometrů.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz