Reinkarnace po třiceti letech
V roce 1993 se v Metalexu údajně sešlo několik desítek objednávek na Supertatru, navíc ale bylo nabídnuto také odkoupení celého projektu. Vedení společnosti se rozhodlo projekt prodat a učinilo tak včetně poskytnutí všech výrobních a duševních práv. „Bohužel za čas vznikl u nového majitele v provozně velký požár, který zlikvidoval veškerou budoucnost výroby vozu, kterému se přezdívalo kromě jiného „České Ferrari“, přesně tak je to napsáno na oficiálních stránkách MTX. A to by mohl být konec hezké pohádky, ale kdepak.
Červený vůz nějakou chvíli ležel ladem, než ho zakoupil závodník Jaroslav Kunský. Od něj přešel vůz do majetku pana Přemysla Baláže. Ten v souvislosti se zájmem vyvolaným natáčením jednoho z dílů slavné automobilové férie The Grand Tour, kde se jeho červená Tatra MTX mihne v sedmi sekundách, pojal myšlenku na re-edici vozidel po třiceti letech. Tehdejší a zároveň současný šéf MTX, původně závodník a letec Petr Bold prý nadšeně souhlasil.
Tak se stalo, že se všechny tři vozy, které jsou vlastněny českými majiteli, sjely dne 30. 11. 2023 do Technického muzea Tatra v Kopřivnici. Na pozadí vozidel, které se takto vedle sebe představily teprve podruhé v historii (poprvé v servisu Metalexu), vyhlásil Přemysl Baláž záměr postavit deset novodobých Tater MTX na základě původní homologace, tedy částečně z původních, repasovaných dílů, například motor, převodovka, nápravy…
Přestože Tatra již dávno žádná osobní auta ani jejich části nevyrábí, nemá nic proti tomu, aby taková re-edice vznikla. Ostatně možná, že někdo z majitelů společnosti TATRA TRUCKS alespoň po jedné reinkarnované Supertatře zatouží a projekt, který začal tak slavně, pokračoval totálním obchodním neúspěchem a žehem ohněm, nakonec po třiceti letech vstane z popela a vyplní to kýžené políčko s názvem: obchodní úspěch.
Ať tak či tak, Česká republika má dodnes svůj supersport Václava Krále, který mu automobilový svět v tom nejlepším slova smyslu může závidět.
Černý přízrak
A jak tedy první český čistokrevný supersport, jehož karoserii vytvaroval geniální Václav Král „od oka“ s jedinečným citem sobě vlastním tak, že má údajně lepší aerodynamiku než soudobá ferrari, jezdí?
Na dojmy ze svezení s černým exemplářem vzpomíná redaktor iDNES.cz Vladimír Löbl, tehdy působící v redakci magazínu Auto Motor a Sport:
Téměř čtyřlitrový osmiválec ochotně naskakuje a ticho ospalého letního dopoledne prořízne rachot, který připomíná něco mezi střelbou z kulometu a startem raketoplánu. Nízký černý vůz jako by se po dlouhém stání těšil právě na tento okamžik.